Seuraa 

Sivut

Kommentit (47)

[color=sandybrown] Mulla oli aamulla neuvola, ekaa kertaa uudessa neuvolassa, mies oli mukana. Terkkari on todella mukava, tälläkin kertaa.

Painoa on tullut noin 4kg yhteensä, hemppa oli laskenut, oli nyt 118, suositteli raudan aloittamista. Sf-mitta 20, eli ihan keskikäyrällä mennään. Kohtu on jo yli navan... Siinä kun kuunneltiin sydänääniä, niin vauveli potkaisi oikein kunnolla, ihan niin että mun maha liikahti! Terkka kysyi, että tunsinko... no tunsin ja NÄIN! Seuraava käynti onkin sitten joulukuun alussa lääkärille, ja joulukuun lopussa terkkarille.

monkey: Mä olen myös Nalle Puh fani! Tykkään myös kaikista lasten leffoista, kirjoista ym... Disneyn DVD:t täyttää hyllyt. Ja eilen ihastelin kirjakaupassa satukirjoja... Ostin siskon tytölle ristiäislahjaksi satukirjan. Ja hyvä homma että selkä on kunnossa!

Maisa71:lle onnittelut tytöstä!

Töihin ajattelin palata ehkä helmikuussa 2007. Sinne asti olisi vapaata, kun laskee yhteen vanheimpainvapaan ja pitämättömät lomat.

Perhevalmennuksesta ei ole ollut neuvolassa mitään puhetta. Mikä se perhevalmennus oikeastaan on...? Synnytysvalmennus taitaa olla erikseen...?

Kelan lappuset sain, täytyy vaikka viikonloppuna täytellä. Vielä pari kysymystä niistä: Annanko mä sen mun oman täytetyn lapun palkanlaskijalle? Täyttääkö palkanlaskija sen ansiot-kohdan? Ja lähettää sitten eteenpäin...? Laitanko siihen mun lappuun isyysloma-kohdalle mitään?

NapNap+Mörkö rv23+0 [/color]

[color=Fuchsia]ja ihanaksi yllätyksekseni huomasin, että tää selkähän oli yön aikana parantunut. Pitää nyt vaan varoa kauheasti kurkottelemasta ja kumartelemasta, etti niksahda heti uudestaan. Ehdin sitten jo eilen soittaa, etten tänään pääse töihin, mutta kyllähän mä oisin voinukin mennä, vähän nyt nolottaa. Toisaalta hyvä, että ilmoitin illalla, enkä oottanu aamuun ja sitten jos oiskin pitäny jäädä kotiin, niin mistä ne olis siihen hätään enää sijaista saanu.

Ruuaksi aattelin laittaa tänään merimiespihvejä, kun oli sitä lihaa tuolla pakastimessa, ei vaan kauheasti houkuttele se lihan ruskistaminen ja nyt oonkin kovasti yrittäny etsii netistä, että voisko sen lihan laittaa raakana pataan... mutta ei ilmeisesti voi. Mäkö laiska? =)

Oma (.) ennallaan. Meillä ei kyllä vauvan liikkeet vielä tunnu masun päältä, eilenkin mies piti kättä masun päällä, eikä tuntenut, vaikka mä kyllä tunsin vauvan muksaukset.

Ja jos sitä menis aamupalan laittoon.

Monkey ja mosse rv. 21 (Jee, taas uusi viikko!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

[color=fuchsia]ja tällä kertaa gallupin kanssa. Kävin tuossa äsken lukemassa [b]NapNapin[/b] galluppia helmi-/ maalismammoille ja siitä tulikin mieleeni, että paino kun on kaikilla ruvennut nousemaan, aika eritavalla näköjään kuitenkin, niin mikä teillä on ekassa neuvolassa ollut BMI? Mulla se on ollut 20 ja painoa siis tullut viime perjantaihin mennessä 4kg.

Taas meen hetkeksi pois...

-M-

Täällä vapaapäivän viettäjä...

Mulle ei kuulu juuri kummempaa. Liikeitä olen ruvenut tuntemaan enemmän, vihdoinkin!!! Ja närästää täälläkin..

Maanantaina oli neuvola, hb edelleen matala, vaikka rautaa syönkin (115).

Kelan papereita täytellään täälläkin. Isyysloma anotaan omalla lomakkeella, vasta sitten myöhemmin.

Jokuli menossa 4d ultraan. Tule sitten kertomaan millaista oli?? :)

T. Suzy rv 22+2

[color=fuchsia]minäkin sitä Kimmien viestiä luulen. Eipä ole munkaan mielestä aiemmin täällä pyörinyt. Ärsyttävää tollanen! Tsemppiä [b]Lily[/b]

-M-

Jo kauan olenkin " odottanut" että koska meidän toimivaan pinoiluun kiinnitetään huomiota... Eli ilmeisesti olemme ehkä aktiivisin pino täällä kun miltein päivittäin pinoudumme.. ja siitä sitten on tullut ikävää " julkisuutta" sekä av:lla että nyt tähäkin ketjuun... Ikävää. :/

Omaan napaan ei kummempia kuulu, tasaista menoa. Saikulla olen vielä sunnuntaihin. Sitten taas töihin. Oletteko laskeneet jo viikkoja äitiysloman alkamiseen? :)

Mua on alkanut entistä enemmän mietityttämään se sairaalassa oloaika.. Viimeksi kun meni 6-7 päivää... tulee niin mieletön ikävä esikoista! vaikka airaalaan pääseekin katsomaan päivittäin, ei se ole sama. Meillä kun ei tyttö ole ikinä olut yöhoidossa eikä muutenkaan kuin tunteja jos välttämätöntä. Ikävästä tulee kova..

Toivottavasti minua ei seuraavaksi lynkata niin kuin Lilylle tapahtui kun hä kertoi miehensä tempauksesta. .. on meinaan pakko kertoa kuinka ihanaa oli miehen ja tytön kanssa tänään kaupunkireissulla. Mies sanoi käyvänsä pikaisesti asioilla ja jäin rattaiden kanssa Sokoksen kosmetiikkaosastolle. Yhtäkkiä näin edessäni valtavan kimpun vaaleanpunaisia ruusuja!! Mies siis yllätti takaani ruusujen kanssa. Koko osasto oli täynnä eri ikäisiä naisia ja hetken aikaa kaikki tuntuivat katsovan minua.. Taisin mennä punaiseksi :) Kassakin vain sitten hymähteli kun kävin kimpun kanssa ripsiv' rini maksamassa. Nyt on ihanaa kun jaoin erilaisiin asetelmiin kotona ruusut, osan pidin pitkinä, osan laitoin asetelmiksi veten erilaisten kivien kanssa... Ihana mies <3

Nyt tuntuu taas viikot vilisevän, kun päästiin yli 20 viikon... vielä jos esikoisen tapaan tämä syntyy hieman etuajassa niin reilusti yli puolen välin ollaan. Millä viikoilla muilla on aiemmat lapset syntyneet? Meillä siis 38+4

illanjatkoja!!!

Ajattelin vielä pinoutua ennen kuin lähden lääkärin vastaanotolle. Eilen oli nimittäin neuvola ja terkkari oli sitä mieltä, että lääkäri kannattaa tehdä sisätutkimus, koska supistuksia tulee usein. Saapas nähdä, mitä lääkäri sanoo. Itse en osaa vielä kauhean vakavasti suhtautua, kun tällaista on ollut aiemmissakin raskauksissa eikä kyse onneksi ole ollut sen vakavammasta.

Neuvolassa kaikki ok. Hb vaan pysyttelee matalana (105), rauta ei tehoo millään. En enää keksi keinoja, millä imeytymistä auttaisin... Voiskos joku auttaa? Verenpaineet kanssa vaan laskee (102/60), mutta se ei kai ole paha, jos pystyssä pysyn. Joku sentään on nousussakin, nimittäin paino (nyt on tullat 5,5 kg (BMI oli 22). Ja sf-mitta oli peräti 19,5, joten yläkäyrillä mennään.

Tää oli taas pelkkää omaa napaa, mutta nyt tulee kiire, jos aioin ajoissa ehtia sinne lääkäriin. Voikaahan hyvin!

LiiJaa 21+0

[color=green]nyt vasta ehdin palstalle kunnolla, jossain vaiheessa olin jo kirjoitattamassa mutta kiireessä dellasin kaikki kun en saanut valmista..

käytiin päivällä neuvolassa ja täti ihmetteli mun vatsan suurta kokoa ja epäili jo viikkojen menneen sekaisin:D

oli jo laittamassa mua sokeritestiin ens viikolle, mutta kun kokeili kohdun (joka kuitenkin oli ihan suht mitoissaan), otti sf:n (joka oli nyt 22. joo, yläkäyrällä mennään), pissatesti oli puhdas ja painonnousukin ihan sopivassa tahdissa, ei laittanutkaan vielä (on siis edessä jossain vaiheessa tammikuuta). meillä on diabetes paha sukurasite, eli senkin vuoksi seurataan nyt tarkasti.

vauva potkii superpaljon, pitkin päivää ja mieskin tuntee liikkeet. sen olen huomannut että esim. jumpan jälkeen vauva on tosi aktiivinen illalla. jos on ollut tiiviimpi jumppa, on vauva superaktiivinen - siksi ajattelinkin ottaa nyt entistä enemmän kärjet pois liikunnasta: tanssitunteja, salitreeniä ja uutena uiminen, johon hankin jo sarjalipunkin:)

kävin tsekkaamassa kampin keskuksen tapaamispaikaksi, kerron siitä illemmalla omassa tapaamispinossa. nyt on mentävä - hieronta edessä!

Caddie ja Pirpana, rv 22+1[/color]

Tänään oli pitkästä aikaa taas neuvola. Lupaustensa mukaisesti sain mukaani Kela-paperit täytettäväksi. Eihän tässä kyllä vielä mikään hoppu ole, täälläpäin päätökset ovat ainakin aikaisemmin tulleet varsin nopeasti. Taannoin taisi olla puhetta äippäpakkaus vs. raha. Me taidetaan ottaa se rahana. Vaikka jonkun idea kerätä jokaiselle lapselle oma peitto+jotain muita juttuja oli tosi hyvä. Mutta myöhäistä siis nyt jo, kun tosikoisellekaan ei pakkausta otettu.

Muuten neuvolassa kaikki oli mallillaan. Hb 118, verenpaineet matalahkot 95/60, sf-mitta 17.5cm ja Papun sydän jumpsutti tasaset 145. Meillä tekevät myös kyselyn siitä, onko kokenut väkivaltaa miehensä toimesta. Onneksi pystyin rehellisin mielin vastaamaan kaikkiin ei :) Onko muilla tällaista rutiinikyselyä raskauden aikana?

Se on vielä omasta navasta sanottava, että on se hyvä etten ole nyt töissä. Liekö tuo SI-nivel vai mikä, mutta kyllä vähänkin pitempi istuminen paikallaan saa alapään tuntumaan tosi epämiellyttävältä. Nyt päivän ainoat pitemmät istuskelut ajoittuvat iltaan lasten mentyä nukkumaan ennen omaa kuukahtamista. Pitkästä ajasta ei siis ole kyse :)

Sellasta tällä kertaa...

T.MaalisPapu rv 21+1

PS. Mä taidan olla sellanen erään erittäin provokatiivisen viestin mainitsema " yliopistolta valmistunut, korkeakoulutettu ja työnsä puolesta matkusteleva henkilö" . Siis aikaan ennen lapsia. Lilylle on sanottava, että puheesi " yliopistolle menemisestä" olisivat aikoinaan voineet tulla suoraan minun suustani, näinhän asia siellä Yliopistolla opiskelevien kesken ilmaistaan. Ja sitä paitsi, sehän on vähän kuin töihin menisi. Pitäisiköhän töistäkin puhuminen sitten varulta kieltää?!? Ja todellakin, ketä kiinnostaa _paljonko_ liput Frankkulaan maksoivat, pääasia on että matkustat sinne rakkaan ihmisen kanssa! Aivan ihana ylläri :) Eli ei kannata välittää marginaalien kommenteista... Ai joo, se on vielä pakko sanoa ettei korkeakoulutus ja hyvä asema/palkka enää nykyään tosiaankaan kulje käsi kädessä...

Terveisiä sängyn pohjalta. Pari päivää on mennyt huilatessa, katsotaan josko huomenna jaksaisi jo mennä töihin. Antibioottikuuri auttoi ainakin hieman mutta yskä on kyllä kauhea vielä ja sitten ei yöllä saa nukutuksikaan. Kauhea valitus heti kärkeen, sori.

Liikkeistä oli juttua. Ne näkyvät selvästi ulospäin ja tuntuvat myös. Mutta eivät sillä puolella ollenkaan jossa on istukka. Kun olen ylhäällä niin ei liikkeitä oikeastaan ole, mutta kun menen pitkäkseni niin alkaa hurja meno :)

Painoa on tullut 10 kg. Täytynee alkaa tarkkailla mitä suuhunsa laittaa. Masun taputtelustakin oli kai juttua. Esikoista odotellessa koin sen tosi oudoksi kun kuka vaan saattoi tulla taputtelemaan. Nyt se ei häiritse enää (ainakaan vielä).

Isänpäivää vietämme kotosalla. Odotan jo viikonloppua ja leppoisaa oleskelua.

Onko muuten tuo Kimmien teksti jokin provo, kun en ole ennen moiseen törmännyt?

Nyt esikoinen huutelee minua jo hampaiden harjaukseen avuksi, moooiii!

Monkey: Toi ARVAA KUINKA PALJON SINUA RAKASTAN - kirja on ihana, oon kattellu sitä monta kertaa, mut en oo saanu ostettua, pitäisköhän nyt ostaa se isäinpäivälahjaks.

Noi muutkin kirja-ideat oli kyllä hyviä. Pitää vierailla kirjakaupassa. Ajattelin, että olis kiva muistaa miestä jotenkii- varmaan yllättyis, kun vauva on " vasta" tuloillaan, eikä meillä tietysti vielä ole isäin- tai äitien-päiviä vietetty.

Fiona + vaapukka 22+3

[color=fuchsia]aatteli käydä kattoo sellasta kuvakirjaa kuin MAAILMAN PARAS ISÄ. Jossain lehdessä oli siitä kuva ja nimen mukaan sopisi niin hyvin isänpäivälähjaksi. Aiemmin oon jo ostanut iskälle lahjaksi neidiltä kirjan MIKSI ISÄ ON TÄRKEÄ. Ja kun oikein mietin, mähän taidan harrastaa näitä ns. lastenkirjoja lahjaksi miehelleni; ekana jouluna ostin hänelle kirjan ARVAA KUINKA PALJON SINUA RAKASTAN.

-M- *menee päiväunille* kun neiti lähti kerhoon

Minäkään en ymmärrä mikä ihme siinä on että pitää ehdoin tahdoin toisille saada paha mieli... Kukaan ei käske täällä kirjoituksia lukemaan ja jos pistää noin vihaksi, voi vapaasti valita mieleisensä palstan. Toivottavasti nyt ei Lilyn ilta mennyt kokonaan pilalle sillä henk koht uskon ettei meillä muilla tänne kirjoittajilla ole vastaavanlaisia tuntemuksia. Jokainen kirjoittaa aiheista jotka ovat itselle tärkeitä ja joka päiväisiä. Tuleva vauva on ainoa asia joka meitä kaikkia yhdistää, mutta on mukava lukea myös muista intresseistä. En itse koe kenenkään täällä yrittävän päteä millään ja toivon että kimmien kommentit jätetään omaan arvoonsa. Nyt toivotan hyvää yötä kaikille!

Kati

Moiks!

Minäkin tulin pinoutumaan ennen kuin lähden käymään pikaisesti kaupassa ja sitten menen iltapäivällä taas töihin.

PERHEVALMENNUS. Me asutaan Espoossa ja minulle th sanoi tässä taannoin kun kysäisin että koska perhevalmennus alkaa että tammikuulle ovat suunnitelleet meidän neuvolassa meille maaliskuussa synnyttäville valmennuksen. Siitä pitäisi tulla kuulemma ihan kirje kotiin. En osaa sanoa miten muualla Espoossa asia on järjestetty mutta kannattaa kysäistä.

ISÄNPÄIVÄ. Meillä menee isänpäivä osittain Frankfurtissa ja sitten lentokoneessa matkalla takaisin Suomeen. :) Minun tekisi kovasti mieli yllättää mieheni jollain kivalla lahjalla isänpäivänä vaikka hän nyt ei vielä isukki olekaan. Olisiko ideoita? Mulla ei nimittäin pää taas toimi ollenkaan.. :)

Huomenna olisi sitten tosiaan lähtö sinne Saksan maalle ja sunnuntaina tullaan takaisin. Laukut on kutakuinkin pakattuina ja jännitys on kova. :) Ihanaa päästä rentoutumaan ja viettämään aikaa yhdessä! Me ollaan oikeasti niin harvoin samaan aikaan kotona että tää on jo tosi luksusta. Osataankohan me edes olla niin monta päivää putkeen yhdessä? :)

Mies otti jo tällekin päivälle vapaan kun sillä niitä ylityötunteja piisaa. Miehen käsitys vapaapäivästä on vaan melkoisen erilainen kuin useimmilla. Hän lähti nimittäin jonnekin arkistoon tutkimaan jotain mistä en edes yritä ottaa selvää. :) Kuulemma etsii matskua jotain artikkelia varten.. Mä vähän aamulla miehelle naureskelin että ottais nyt rennosti kun kerrankin saa mutta mies rentoutuu kuulemma parhaiten näin.

Omassa (.) ei kummempia muutoksia. Suppareita oli taas tuossa aamulla muutamia ja närästys tuntuu pahenevan päivä päivältä eikä oikein mikään auta. Tai no piimä auttaa mutta kun en viitsisi sitäkään koko ajan litkiä. :) Vessassa pitää hypätä alvariinsa. Hirvittää jo ajatuskin lentokoneen vessasta.. Ja mä varmaan joudun viihtymään siellä puolet lentomatkasta kun rakko täytyy ennätysvauhtia. :)

Mutta nyt mun on pakko lähteä käymään kaupassa kun pitää ostaa miehelle partavaahtoa ja itselleni pari kosmetiikkajuttua matkaa varten. :) Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Reissutunnelmissa jo, Lily & Nappo 24+0 (hui kuinka paljon!!)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat