Vierailija

Tämä on taas tamä joka vuotinen murina joululahjoista ja toiveista kummilasten [b]vanhempien[/b] suuruudenhullujen vaatimusten vuoksi. Ainakin tätä kummia pidetään tyystin lahja-automaattina. Olen panostanut kummiuteeni enemmän aineettomalla puolella. Näen kummilapsiani usein, vietän aikaa heidän kanssaan, tiedän mitä heidän elämäänsä kuuluu. Syntymäpäivinä ostan perinteisten keräilylusikoiden lisäksi jotakin isompaa ja mukavaa, sellaista mitä lapsi itse juuri nyt haluaa.

Mutta sitten saapuu joulu... Kun kummilapsia on 4 ja omia 3, niin olisipa kiva laittaa suuremmat rahat omiin lapsiin ja muistaa kummilapsia vähän vähemmällä, kun kuitenkin syntymäpäivät tulee muistettua aika runsaskätisesti. (Ne kun jakaantuvat pitkin vuotta, niin ei ole ruokabudjetti vaarassa.) Jo hyvissä ajoin, heti lokakuun lopussa alkaa kummilasten vanhemmat vihjailla uusista talvihaalareista, suksista, kaalimaan tenavista, autoradoista jne. Ilmoittipa yksi äiti heti suoraan, että " sä ostatkin sen 75 euron legopaketin, niin maija ja pekka voi sitten ostaa siihen ne lisäosat" . Argh!

Omien lasten kummeilta en koskaan pyydä mitään. Jo ristiäisissä toivoin, että he tekisivät lahjojen kanssa yhteistyötä, ostaisivat kimpassa, niin ei kulu turhaan rahaa ja tavaraakaan ei sitten tule niin älyttömästi.

Nyt meillä on rahallisesti tiukka joulukuu. Omien lasten lahjoista en tingi. Mutta luultavasti suututan kummilasten vanhemmat, kun lapset joutuvat nyt tyytymään vähempään.

Sivut

Kommentit (30)

Minä onneksi vain yhden lapsen kummi ja en ikinä enää kummiksi ryhdy.

Ensinnäkin mut haukutittiin huonoksi kummiksi kun en käynytkään joka viikko kylässä töissä ollessani.Vuorotyötä tein ja oli omatkin lapset.EI siinä hirveästi jaksa enää lähteä mihinkään ja kummilapsen vanhemmat eivät voineet tulla meille kun 2 lapsen kanssa oli niin hankalaa liikkua.

No,olen sitten koittanut ostella mieluisia lahjoja ja usein onnistunutkin. ja nyt tuli paras pyyntö,sähköauto tai mopo.

Arvaas vaan ostanko=/Jos sen tekisinkin niin jäisi omat kinkut saamatta.Kht kun ei päätä huimaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kummilapsesi luultavasti ilahtuvat pienemmästäkin. Minun tyttäreni sai vähävaraiselta kummiltaan leffalipun ja lupauksen lähteä seuraksi (tämä viime jouluna). Kyllä oli tyttö onnesta soikeana, kun kummia kiinnosti niin paljon hänen seuransa, että lupautui leffa-kaveriksi. Sitä leffa-iltaa muisteltiin sitten pitkään jälkikäteenkin.

Ilmeisesti lasten lahjat ostatetaan kummeilla ja jos kummit eivät lähetä pakettejaan etukäteen niin ei ole lahjojakaan.

Eikä kiitosta tule.

Ei meillä kummilasten vanhemmat mitään vaatimuksia esitä 0_O

Ehkä saattavat sanoa, että kenkiä on paljon joten niitä ei kannata ostaa. Yhden lahjan ajattelin ostaa.

tähän mennessä toiveina on ollut mm legoja(joita on eri hintaisia), barbi(myös erihintaisia) ja pleikkari... ihan hyvin on kelvannut ainakin aiemmin joku 6¿ legopaketti tai halvempi barbi.

Lahjoja ostan kummilapselle koska haluan, en siksi että se olisi velvollisuuus

Minusta sopiva kummilapsen lahjan hinta on noin 20 e (ja toki allekin) -sehän on " vanha satanen" ! Sillä saa jo ihan hyviä lahjoja. Jotain kohtuutta voi lapsillekin opettaa.

Minulla on sikäli onnekas tilanne, että olen lapseni kummien lapsen kummi :) Näin lahjoja vaihdetaa " päittäin" ja on molempien etu, ettei lahjat karkaa käsistä. Emmekä muutenkaa, puolin ja toisin, koskaan tilaa lahjoja. Korkeintaan voidaan kysyä, silloin, jos muuten ei meinaa keksiä mitään.

tai sitten sanoisin, että ostan teidän lapselle tuon, mutta te saatte sitten vastaavasti ostaa minun lapselleni tuon toisen. Meillä on ainakin ollut tapana, että ostetaan lahjat myös kummien lapsille. Olisi aika tökeröä odottaa, että he tuovat meille lahjoja ja me ei annettaisiin mitään vastalahjaa.

Järkyttäviä toiveita. Ja mistä tiedät ettei ap. sanonutkin, ei näihin viesteihin ihan kaikkea tarvitse vuodattaa.

Vierailija:

Lainaus:

Mikä ihmeen ongelma on puhua avoimesti ja rehellisesti?

Vierailija:

Lainaus:

Tuntuu, ettei näillä vanhemmilla ole ahneudelle mitään rajaa. Kummilapset ovat 3kk:n ja 6 vuoden väliltä, joten eivät itse vielä kauheasti pyytele. Näistä 3 v oli toivonut kaalimaan tenavaa ja äiti osoitti pyynnön minulle, että voisin hankkia jouluksi. Nyt joutuu odottamaan kevääseen, koska äidille ei sopinut, että oltais toisten kummien kanssa yhdessä ostettu se nukke.

Marttyyriasenne? Äidiltäkö opin? Heh... Melkein jaksaa naurattaa, mutta ei ihan.

ap

Toki voit lapselta suoraan kysyä, ainakin 6-v osaa jo oikein hyvinkin toivoa jotain. Tai sitten meillä ainakin lapset tykkää vaikka pyyhkeestä, jossa on puuha-peten tai muun " sankarin" kuva, ne ei edes maksa paljoa.

Mulla on 4 lasta ja 3 kummilasta, mutta ei kyllä ikuna ole moista ongelmaa ollut...

Eli kummilapseni äiti ei voi ikinään suoraan sanoa, että mitä kummilapseni toivoo, vaikka kysyn sitä häneltä. Hän vaan hokee, että älä vaan osta mitään kallista ja väkisin keksii jonkin halvan lahjaidean, mitä kummilapseni ei välttämättä oikeasti halua. Mulla kun nyt olisi rahaa panostaakin lahjaan, kun olen jo työelämässä enkä enää opiskele (silloin oli kyllä ihan mukava, että ei " tarvinnut" ostaa kalliita lahjoja), mutta ilmeisesti kummilapseni äiti pitää minua ihan rahattomana.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat