Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Antakaa vinnkejä äidille, 6- vuotiaalle pojalle ja 5kk:lle vauvalle, mitä hommata Eskarin jälkeen. Tuntuu että kaikki päivät menee vaan pojan pyöriessä " jaloissa" . Ja kavereita ei pihapiirissä ole, ollaan juuri muutettu, eikä lapsia pihoilla näy!

Antakaa vinkkejä. Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (1)

Siinä mielessä on eri tilanne koska poika löysi kavereita jo kesällä. Lähimaastossa seuraa löytyy. Poika saa kulkea tiettyjen rajojen sisällä ja käy itse sitten hakemassa kavereita ulos, kun ilmoittaa minulle (tunnen myös kaverit ja tutustuin/esittelin itseni ja yhteystietoni myös kavereiden vanhemmille). Kauempana asuvien eskarikavereiden äitien kanssa on sovittu myös kyläilyjä. Tuntuu vaan oleven helpompaa saada seuraa jos poika itse saa hakea kavereita, sillä jotkut äidit tuntuvat olevan hieman " nihkeitä" näiden kyläilyjen sopimisessa. Vielä eskari-ikäisen pojan osalta minä ainakin sopisin mielummin vielä itse ainakin kyläilyistä äitien kanssa, jolloin tietäisin myös paremmin että aikuiset seuraavat tekemisiä.

Kavereita siis voisi löytyä teilläkin eskarikavereista. Oletko tutustunut kavereiden äiteihin/vanhempiin? Heidän kanssaan voisit sitten sopia tapaamisia. Hyvä tapa tutustua on tietenkin lapsia hakiessa ja viedessä, sekä vanhempainillat ja tapahtumat. Ainakin minä viritin heti ensimmäisen mahdollisen tilanteen tullen keskustelua sellaisten vanhempien kanssa, joiden lasten kanssa poikamme leikkii mielellään eskarissa. No tiedän että on vähän tuppausmeininkiä, mutta muuten joihinkin vanhempiin voi olla vähän vaikea tutustua. Sitten vaan kysymään vanhemmilta " haluaisiko teidän poika joskus tulla meille leikkimään?" ja kysyä milloin sopisi ja lyödä vierailu saman tien lukkoon. Näin ainakin minä meillä toimin. Sitten kun saan vielä vanhempien kännykkänumeron niin voin joskus laittaa tekstiviestiä ja kysyä leikkiseuraa uudemmankin kerran. Ongelmana meillä vain kun olen näin toiminut, niin vanhemmat ovat usein puhuneet että " teidän poika voisi tulla joskus meille leikkimään" jäävät puheeksi ja yhteydenotot ovat yksipuolisia. No onneksi sentään jonkun samanhenkisenkin äidin olen löytänyt ja ilmoitimme pojat samaan uimakouluunkin.

Sitten tietenkin seuraa voisi löytyä harrastuksista, jos niitä jaksaa vain eskaripäivän jälkeen. Vielä 6v:lle seuraa voisi löytyä leikkipuistoistakin, jos niitä lähellä sattuu olemaan. Tosin taitavat usein olla vanhimpia lapsia jotka niissä käyvät vanhempien tai perhepäivähoitajien kanssa (joku eskarilainen kun saattaa olla eskarin lisäksi perhepäivähoitajalla puolikkaana lapsena). Mutta puistoissa voi olla vähän nuorempia ja myös vuotta nuorempien seura varmaan on vielä myös ihan mukavaa.

Meillä on myös yritetty pitää yhteyttä pojan ja minun muutamaan vanhaankin kaveriin. Heidän kanssa sitten kyläilemme välillä, joten vanhojenkin kavereiden seuraa välillä on. Tuntuu vain osittain hieman eriytyneiltä jo nuo puuhat vanhojen kavereiden kanssa, kun yhteisiä puuhia ei niin paljoa enää ole. Onko teillä mahdollista edelleen nähdä välillä myös vanhoja kavereita?

Onnea kavereiden etsintään! Viimeistään kouluiässä poika varmaan alkaa jo hoitaa enemmän noita kaveriasioita itsenäisemmin koulukavereiden kanssa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat