Vierailija

pähkäillen ja jaarittelen ahdistukseen asti. Onko muita?esimerkkinä mulla pahan näköinen luomi ja mietin että pitäisi varata aikaa lääkäriin. En kuitenkaan osaa päättää että mennä vai ei koska mitä jos menen aivan turhaa ja lääkäri nauraa mulle päin namaa. Huonekalu ostoksissa ja vaateostoksissa se sama en ikinä tiedä mitä oikeesti haluan. Saatan ostaa ja sitten vähän ajan päästä todeta ei se takki ole mun makuuni ja näin tapahtuu koko ajan. Olisi kiva jos joskus tulisi se tunne että näin se menee tai näin tehdään.Kohtalotovereita?

Kommentit (4)

mutta sitoudun kyllä aina tekemiini päätöksiin, eli siinä mielessä eri tilanne kuin sinulla.

Oletko kokeillut tehdä kylmästi listaa plussat/miinukset? Se joskus minulla ainakin auttaa. Tai asiasta puhuminen jonkun toisen kanssa? Siis sellaisen ihmisen, joka ei arvostele sinua päättämättömyytesi takia, vaan pyytää sinua perustelemaan eri vaihtoehtoja ja näin saa sinut itsesi huomaamaan mikä on paras vaihtoehto.

Tuo päätöksiin sitoutuminen on helpompaa, kun olet tehnyt päätöksen rationaalisesti ajatellen. Eli jos vaikka paperilta löytyy ne plussat ja miinukset, on paljon helpompi hyväksyä päätöksensä myös jälkikäteen.

Terveisin

työasioista hyvin ahdistunut spoppis

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kerroin viimeisimmän esimerkiksi.

Tyttöni ei tykkää kumisaappaista ja meillä on asiasta riidelty monet kerrat. Kaverini ehdotti että ostaisin vedenpitävät kengät tilanteen ratkaisemiseksi. No Goretex kengät on aika kalliita mutta laskeskelin että jos ostamme ne niin toivonmukaan niitä voidaan pitää sitten enemmän syksyn ja talven aikana kuin tavallisia talvikenkiä + kumppareita.

Tätä mietin varmaan kuukauden ja viime viikolla sitten uskaltauduin lapsen kanssa kenkä ostoksille. Kyllä kaupassa hirvitti laskea rahoja pöytään... " niin kalliit kengät" . Vielä kotonakin mietin monta tuntia että oliko fiksu ostos... Mies ei tajua tätä. Hänen mielestään tyttö tarvitsi kengät ja jos vielä ne ovat hyvät niin vielä parempi. rahasta ei ole niin tiukkaa etteikö noihin kenkiin olisi ollut varaa. Mutta jos se oli kuitenkin virhe ostos... Kai tämä on jonkin asteista hulluutta :).

Esimerkki tapauksessa kyse oli vain kengistä. Näkisitpä kun perheeseemme hankintaa jotain isompaa...

Yritä jaksaa itsesi kanssa Ap. Niin minäkin yritän :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat