Seuraa 

Kommentit (9)

Ihan ekana pari kommenttia:

dadaa: Mulla oli esikosta mielettömät selkäkivut,tai issias se oli joka vaivas.Olin pari viikkoa saikulla,piikitettiin kortisonia eikä auttanu mikään ennen kuin kävin hierojalla,joka teki myös vyöhyketerapiaa.Kannattaa kokeilla,ainakin kevyttä hierontaa.Kaikkihan ei sitä raskausaikana suosittele,mutta minä päätin ottaa riskin.

MinniMi(?): Mulla supistelee myös,mutta eihän nuo neuvolasta mitään kummempaa kommentoinu,käski vaan ottaa rauhallisesti.Muutama kipeämpi suppari tuli,ja lopetin silloin imetyksen lähes kokonaan,ja nyt on ollut viikon verran lopussa koko homma.Edelleen tulee päivittäin harjoitussuppareita ts.maha on kivikova,kun vähänkin tekee jotain raskasta,kyykistelee tai nostaa.Eilen tuli taas pari kipeämpää ja tänään on ollut menkkakipuja :/ Mutta ei onneksi ollu lääkärin mielestä tapahtunu mitään kun viime viikolla kävin neuvolassa.Esikolta mulla supisteli kans,ja kohdunkanava hävis jo joskus 30rv jälkeen.

Tänään oltiin esikon kans päivä kaupungilla,ostettiin isänpäivälahja ja tytölle vaatetta.Pitäs itelle katella jotain äitiysvaatetta,mutta kun ne on niin kalliita... :( Alkaa tavalliset housut puristaan jo alamahaa,jää kamalat jäljet.Oli hyvä " tekosyy" ottaa iisisti ja käydä pariinki kertaan kahvilla ku suppaili ja oli menkkakipuja ;) Koirat vaan jäi ilman pitkää ulkoilulenkkiä,ku oli niin väsy olo kotiin tullessa ja mies lähti yöksi töihin,päivän nukkuin viime yövuoron jäljiltä.No,jospa ne ei yhteen päivään kuolis,kun teetin sit muita temppuja.

Masukkikin on ollut aika hiljaa tänään,muutaman kipeän potkun vaan tölvässy ja kerran muljahtanu ympäri.Arvaan jo,että ens yönä käy ralli...

Nyt pitää alkaa siivoileen lattioita että viittii aamulla katella tätä kämppää ;)

-Liikku ja masukki tasan rv 28-

Eipäs löytynyt pinoa tälle päivälle, lienevätkö helmisimpukat kerrankin hyväunisia? =) No, tässäpä sitten pino tälle päivälle.

Meillä viime yö meni taas hiukkasen edellistä huonommin, voi kun tuo pojan yskä pikkuhiljaa helpottaisi. Vaikka ei meillä koskaan olla hyvin nukuttu, tähän alkaa jo tottua. Toivottavasti tämä masuvaavi olisi hitusen veljeään parempiuninen.

Eilen inventoin vähän noita vauvanvaatteita ja totesin, että shoppailu loppuu nyt tähän, pikkuisia vaatteita kun on jo kaksi pahvilaatikollista. Taaperon pieneksi käyneitä vaatteita laitoin Huutonettiin myyntiin, jonnekin sitä tilaa on raivattava.

Joku eilen kyseli vauvan hikkailusta, minä tunsin ensimmäisen hikan viime viikolla. Esikoinenkin oli kova hikkailemaan masussa, aika hassun tuntuista, joskus ihan ärsyttävää! Tämä vauva tuntuisi olevan veljeään kovempi potkuttelija, en ainakaan muista että olisi näin kovasti potkutellut. Oli enemmänkin semmoinen muljahtelija ja sekin tuntui sitten enimmäkseen loppuraskaudessa.

Shoppailemaankin pitäisi päästä ja jouluvalmistelut aloittaa, mä tykkään kovasti valmistella joulua mutta tulee aina aloitettua liian myöhään niin että jää puolet tekemättä. No, ehkä ensi viikolla alkaisi jotain pientä touhuamaan. Mutta nyt tarvis varmaan alkaa työntekoon, mukavaa keskiviikkoa!

Manna ja eekuli 24+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

No niin, täälläkin vielä hengissä...oli se sokerirasitus aamulla ja toisen tunnin aikana tuntui että taju lähtee...hiki virtasi ja heikotti...No, se on onneksi nyt ohi...Ensi viikolla saa tietää mitä testit näytti.

Olin sitten loppupäivän vapaalla ja treffasin kaverini. Sain ostettua isyyspakkaukseen loput kamat ja sitten ostin vielä joulukorttivärkitkin samalla. Saa alkaa askartelemaan. Puoli päivää juostu kaupungilla eli olen sitten ihan rikki... Niin, jäihän sitä pari unipukua KappaAhlista käteen...en voinut olla ostamatta :)

Täälläkin potkitaan ja möyritään ihan vanhaan malliin, tosin olen ollut niin liikekannalla koko päivän, että vaavi on tainnut vedellä sikeitä...toivottavasti ei sitten joraile yötä myöten.

Eipä ihmeempiä, nyt hiukka rauhoittumaan ja sitten isyyspakkauksen kasauksen kimppuun!

Sasuliini ja hajuherne 27+5

Onpa täällä tosiaan hiljaista... Ajattelinpa kuitenkin kirjoittaa vähäsen kuulumisia, kun tuli tuossa lääkärissä käytyä päivällä.

Lääkäri oli siis tosi huolissaan nuista mun supisteluista, joita siis on pitkin päivää, vähänkin ponnistellessa, ja illalla/yöllä/aamulla... Paikat ei olleet pehmenneet tms, mutta silti joudun menemään parin viikon päästä uudelleen lääkärin tarkastettavaksi. Ja käsky kävi, että mitään rankkaa ei sais tehdä, ei nostella mitään tms ja levätä pitäisi koko ajan. Lääkäri vielä kysyi, oisko mulla mitään lapsenhoitoavun mahdollisuutta sukulaisilta tms. (No ei ole, kun kaikki asuvat 800km:n päässä...)

Mitäs tässä nyt sitten tekis? Esikoisen kanssa päivät nyt on enemmän tai vähemmän ponnistelemista/nostelemista/kiskomista/juoksemista... Mies tekee pitkää päivää töissä. Itse en vielä hirmu huolissani ois noista supisteluista, mutta lääkäri vaikutti huolestuneelta - en kyllä käsitä miksi, kun kerran mitään fyysisiä muutoksia ei ollut kohdunsuulla.

Miten teillä muilla, jotka olette käyneet lääkärillä/neuvolassa supistusten vuoksi?

Nyt keksinmurujen seasta sohvalle lepäämään...

Minsku + kaveri 27+0

Eipä ole oikein helmikset nyt koneiden ääressä...

Minä valittelin eilen, vai olikohan se toissapäivänä (?), sietämättömiksi äityneitä selkäkipuja. Toissayö oli ihan rankin lajissaan; reilun kolme tuntia sain nukuttua.

Eilen illalla otin porepanadolin ja mies laittoin selkääni IcePoweria. Kai sen käyttö on ok raskausaikana...? Ja se taisi vähän auttaakin. Viitisen tuntia nukuin kohtuu-hyvin, toki vähän joutui kuitenkin pyörimään ja hyörimään. Mut ei niin kovasti koskenut kuin aiempina öinä. Neljän jälkeen piti nousta ylös, ja sain vielä viiden jälkeen reiluksi tunniksi unta sohvalla. Taidan ottaa tänä iltana samanlaisen lääkityksen. :)

Perjantaina mulla on neuvola. Saiskohan sieltä mitään apua tähän vaivaan. Voivottelu ja myötätuntoiset katseet ei tässä oikein auta...

Tuuli.net :issä on jumppaohjeita raskaana oleville. Taidan tehdä parit liikkeet tuossa päiväkahvin jälkeen, jospa sekin vähän selkää verryttäisi.

dadaa 26+6

Onpa tosiaan hiljaista ollut tänään, huhuu missä te kaikki olette!?!?

Tänään oli neuvolalääkäri. Kaikki oli OK. Painoa oli tullut 500g/viikko, vähempikin olisi riittänyt. Hb oli 132, oli siis noussut vaikka en rautaa syökään. Verenpaine 116/72. Sf-mitta oli 25, yläkäyrälle melkein oli pompsahtanut. Mittaaja oli tosin eri kuin viime kerralla(sf 18), toivottavasti vaavi ei aivan jättiläinen kuitenkaan ole. Kohdunsuulla ei onneksi mitään pehmenemistä tms. ole tapahtunut. Lääkäri ei meinannut millään löytää sydänääniä ja tiuskaisi sitten minulle, että tästä kohtaa ne kaikilta muilta aina löytyvät. Onneksi oikein tunsin kuinka vauva karkasi aina dopplerin alta niin ei tarvinnut huolestua. Lopulta äänet löytyivät syke noin 140. Kolmen viikon päästä Taysissa sitten ultra.

Käytiin eilen illalla " jouluostoksilla" , mutta en löytänyt yhtä ainuttakaan lahjaa. Kerrankin kun olen saanut itseni ajoissa liikkeelle, en keksi mitään ostettavaa. Olisi vaan kiva saada ajoissa nuo lahjaostokset hoidettua. Lapsille aina keksii jotain, mutta aikuisille...

Vauvan hikasta oli puhetta. Meillä esikoinen oli todella kova hikkailemaan mahassa ja myös vauvana. Nyt en ole mielestäni tämän masuvaavin hikkaa vielä tuntenut. Aina kun ei erota mitä ne kaikki tuntemukset masussa on.

nonnu78 rv 26+3

..tänne koneen ääreen.. Siitä onkin jo taas aikaa, kun on viimeksi tullut laitettua kuulumisia.

Täällä myös vaivaavat selkäkivut edelleen. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Lisäks olen saanut kunnon suonikohjun alun vasempaan pohkeeseen, jota jomottaa välillä tosi kivuliaasti.. Onhan tuota painoakin kertyny tietty taas jo jonkun verran. Tosin mun lähtöpaino on molemmissa raskauksissa ollut sen verran vähän, että hyvä vaan kun sitä painoa tulee.

SF-mitasta oli puhetta. Mun mitta pomppas yläkäyrälle viime neuvolakäynnillä. Sillon viikkoja 23+3 ja mitta oli 23. Esikoisen kanssa yläkäyrillä mentiin ja ylikin sen loppuraskauden ajan, mut ei vielä näin aikasessa vaiheessa. Tosin eka syntyikin jo viikoilla 36+2 ja SF-mitta oli silloin yläkäyrän yläpuolella.. Elikkäs sopii odotella tätä kakkostakin etuajassa tulevaksi.. Tila loppuu kesken, pienikokoinen kun olen muutenkin..

Tulis nyt sitä lunta, niin loppuis tää pimeys.. Ja alkais olla jouluisempaakin, näin joulua odotellessa :) Olenkin saanut ostettua jo muutamia lahjoja ja korttien tekoa vartenkin on jo tarvikkeet hommattu.. Ihanaa! Tunnustaudun myös jouluihmiseksi, kiva laittaa koti jouluiseksi ja näperrellä.. Mukavaa illan jatkoa kaikille!

Valittelin tuossa pari viikkoa sitten pojan korvatulehduksia ja sainkin täältä hieman vihjeitä hoitoihin. Kävimme viime viikolla yksityisellä korvalääkärillä ja liimakorvathan sieltä löytyi. Putkitus on ensiviikolla. Onneksi on pojalla vakuutus, jotta hoitoon pääsee nopeasti. Nyt on monella viimeiset hetket ottaa vakuutus tulevalle " pallerolle" , jos haluaa, että se on heti voimassa.

Minulla on jonkin verran lonkkakipuja yöllä. Selkä ei onneksi ole vaivanut. Hyvään patjaan kannattaan kyllä satsata, jos vain on varaa. Meidän kunnassa pääsee fysioterapeutille, jos selkä ongelmia odotusaikana ja ilmeisesti tukivöitä saa lainaksi (ainakin liitoskipuihin).

Täällä vauva potkii lähes koko ajan - niin kuin isoveljensä. Outoa ajatella, että minun tällä viikolla 2 vuotta täyttävästä " vauvasta" tulee isoveli.

Terveisin, Matami ja Ana 25+4

PS. Pari päivää sitten peilasin itseäni (sivuprofiili) kokovartalopeilistä ja mahani oli järkyttävän kokoinen. Kuvittelin sen olevan pienempi. :)

Enpä ole taas aikoihin ehtiny pinoutumaan.. nimittäin jos en ole töissä niin olen yliopistolla lukemassa ja tentit on menny hienosti :) jopa paremmin kuin ennen raskautta enpä tiedä johtuuko siitä että yritän saada opinnot siihen pisteeseen että saan alkaa gradua sitten äippä ym muun loman jälkeen tekemään :)

Kelalta tuli kans päätös tosta äitiysavustuksesta otin kaksi pakkausta ja yhden rahan niin ja eilen saatiin vaunut kaksosille kotiin :) olipa jotain konkreettista kun en ole vielä oikein mitään erityistä ostanu vaaveille. Ikea on ollut kovassa käytössä ja tänään meinasin tilailla miehen kaksosveljen luo kun asuvat ruotsin puolella rajan pinnassa meidän kotipaikan lähellä ja huimat oli hintaerot jos laskuni oikein pitivät niin mm rahdissa säästän jo melkein 200 euroa..

vointi on ollu mainio neuvolasta ja sairaalasta on jo tarjoiltu sairaslomaa mutta mitäpä sitä turhaan jäämään vielä kotiin. Näillä näkymin aloita äitiysloman 2.1.2006 ja saisin olla kotona 9.2.2007 asti ihan hyvillä rahoilla no uskon sen vasta kun kelan päätös kolahtaa tuolta postiluukusta :)

Mitäpäs muuta sitä tänne lähden tenttikirjan pariin :) ulkonakin ilma on täysin p:stä kun ei ole lunta ja on pimeää mikä syksy/talvi se tällainen on..

Tikunen ja hupu sekä lupu 25+1

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat