Vierailija

Sinulla ei ole oikeutta pilata toisten joulua.

Älä pakota kylään niitä sukulaisia, jotka haluavat viettää joulun eri tavalla kuin sinä.

Älä loukkaannu, jos joku haluaa viettää joulun eri tavalla kuin sinä.

Älä anna väkisin lahjaa jollekulle, joka on ilmoittanut, ettei halua lahjoja.

Sinun ei tarvitse vastentahtoisesti antaa lahjaa kellekään, jos lahjojen antaminen ei omaan joulunviettoosi kuulu.

Sinun ei ole pakko viettää joulua sukulaistesi kanssa, jos et halua. Jos haluat, voitte sopia esim. joka toisesta joulusta.

Älä loukkaannu, jos joku sukulainen ei halua viettää joulua kanssasi.

Kommentit (8)

Ja lapset haluavat nähdä isovanhempiaan jouluna (ja sama päinvastoin) joten meidän aikuisten ja vanhempien täytyy kaikesta huolimatta yrittää tinkiä omista toiveistaan, tehdä kompromisseja ja joskus mukautua vähän hankaliinkin " jouluvirityksiin" ..!

t. 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta esim. puolisot keskenään voivat kyllä viettää joulun eri tavalla eri paikoissa, jos haluavat. Toista ei pidä pakottaa joka vuosi esim. anoppilaan kärsimään.

ap

Vierailija:

Lainaus:

Sinulla ei ole oikeutta pilata toisten joulua.

Älä loukkaannu, jos joku haluaa viettää joulun eri tavalla kuin sinä.

Älä loukkaannu, jos joku sukulainen ei halua viettää joulua kanssasi.

Silloinhan sinne meneminen ei olisikaan enää ongelma!

ap (joka ymmärtää kyllä, että kyseessä on täysin teoreettinen ajatus)

joulua?Entäs jos miehen joulu menee pilalle siitä että paikka on oikea mutta vaimo puuttuu viereltä? Jne.

Vierailija:

Lainaus:

Mutta esim. puolisot keskenään voivat kyllä viettää joulun eri tavalla eri paikoissa, jos haluavat. Toista ei pidä pakottaa joka vuosi esim. anoppilaan kärsimään.

ap

Mä en ymmärrä, kun naisilla on AINA tapana kieltäytyä kaikesta " en mä mitään tarvii" , " ei mulle tarvitse mitään ostaa" . Ollaan niin vaatimattomia. Lahja voi olla jotain ihan pientä, vaikka itse leivotut piparit purkissa. Kyllä sellainen pitää osata ottaa vastaan.

Noihin sääntöihin pitäisi koko perheen sitoutua ja olla yksimielisiä ja kellekään ei saisi tulla paha mieli. Lapselta nyt ei voi edes vaatia, että sitoutuu kaikkiin noihin, joten vanhempien pitää yrittää ottaa hänen tunteensa huomioon.

Säännöt sopivat varmaan yksineläjälle hyvin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat