Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi käynnistetty synnytyskin on nykyään joidenkin mielestä niin väärin?

Vierailija

Eihän käynnistyksiä noin vain voi "valita". Ei lääkärit lähde turhan käynnistämään synnytyksiä. Mitä te luulette, että äiti porskuttaa synnytyssairaalaan ja pyytää tuosta vaan käynnistystä? Tällä palstalla kirjoittelee naisia, joiden mielestä jopa käynnistykset ovat jotenkin väärin ja kamalia ja yleisesti luullaan, että synnytyksiä käynnistellään vain koska jotkut haluaa päättää syntymäpäivän tai ei jaksa enää olla raskaana.. Eiköhän ne synnytykset käynnistetä jos äidin tai lapsen voinnissa on jotain ongelmia tai raskaus menee yliaikaiseksi.

Kommentit (11)

Vierailija

menoa kuin tavalinen synnytys, ainakin jos huono tuuri käy. Mulla käynnistettiin lapsiveden vähyyden takia 41+4 ja supistukset tulivat sitten ilman taukoja...

Vierailija

mullakin molemmat käynnistetty yliaikaisina kun mitään merkkiä ei synnytykestä missään vaiheessa. Oli siis jo pakko sitten käynnistää. Ja mulla vaan positiivista sanottavaa molemmista synntyksistä, vaikka siis käynnistettyjä.

Kaikki sujui kuin unelma, supparitkin ihan siedettäviä vaikka jälkimmäisessä vähän kovempia kun eteni nopeamminkin. Muuten melkein kuin identtiset synnytykset.

Olisin kyllä toisaalta halunnut kokea ns. normaalin käynnistyksenkin mutta mulle sitä ei nyt suotu :)

Vierailija

Mulla alettiin käynnistämään kun raskautta mentiin rv 42+4 eikä vauva ollu edes laskeutunut saati et ois supistuksia liiemmin ollu. Sairaalassa sit ekaks 2 vrk tauottomia supistuksia geelin laiton jälkeen, mut laskeutumisesta ei tietoakaan. Ja tiedettiin et tulossa 4,5kg nyytti... Sit lopulta laitettiin tippa ja puhkaistiin kalvot ennen kuin jätkä tajus et pitäis vissiin lähteä ulos...

Eli kauanko mun ois pitänyt odottaa? Niin akuan et vauva ois kuollut, vammautunut tms? Jos käynnistys on todella kaikkien kannalta paras vaihtoehto, niin en tajua mikä sinä on niin väärin eräiden mielestä.

Vierailija

Olen kaksi kertaa anellut lääkäreitä käynnistämään, kun raskaus on mennyt yli lasketun ajan. Ensimmäisellä kerralla ei edes raskausmyrkytys ollut riittävä syy kättärillä. Toisella kerralla käynnistivät viimein, kun tuli taas myrkytys. Uskokaa pois, ettei sitä pyytämällä saa, koska jos saisi niin minä olisin kyllä sen sillä ruikutuksella saanut.

Vierailija

kun ap ei kysynyt keneltäkään miksi synnytykset on käynnistetty, mutta sanompa minäkin, että mulla käynnistetty viikolla 40+1 selittämättömien kovien kipujen takia, jotka veivät yöunet, päivät makasin enkä voinut tehdä mitään (2muuta lastakin hoidettavana ja miehellä yritys) mutta tästäkin asiasta sai vääntää lääkäreiden kans ja silti olisin mieluummin ottanut itsekseen käynnistyneen synnytyksen

Vierailija

Mutta en minäkään sitä pyytänyt, vaikka mun olo oli ihan kauhean tuskainen sitä ennen. Synnytys käynnistettiin viikolla 41 + 3 ja lääkäri sen määräsi siksi, että mua päästiin lääkitsemään.

Vierailija

mutta turhaan ei tosiaan sitä saa. Ja äidillehän se käynnistys rankinta on. Vauvalle sitä ei liian aikaisin tehdä kuin hengenhädässä, ja silloinhan siitä on turha viisastella.

Uusimmat

Suosituimmat