Voiko tälläistä äitiä olla?!

Vierailija

Menen naimisiin. Veljeni häiden jälkeen vuosia sitten äitini (kaiketi jurrissa) sanoi, että saan ihan yhtä hienot häät jos haluan. Saman verran laitetaan rahaa.. (veli meni linnassa naimisiin ja häät oli tosi ökyt). Itse en halua kuin pienet häät joihin tulee lähimmät ihmiset. Pyysin äitiäni jos tulisivat hiukan mukaan kustannuksiin. Tulevat mielellään.. Tänään akka soitti kännissä, että miten olisi pahvimukit ja kertikset ja ruokana jotain tosi yksinkertaista esim. soppaa. Ei tässä vielä mitään hän haluaa kutsua omia ihmisiään koska osallistuu muutamalla satasella kustannuksiin. Ja haluaa veljensä häihini joka käytti minua lapsena hyväkseen!!! Kuulemma on miesrukka saanut jo kärsiä asiasta tarpeeksi!! Tekisi mieli oikeasti satuttaa äitiäni, pelkään ihan tunteitani häntä kohtaan : (

Kommentit (9)

Vierailija

Pidä mieluummin pienet häät omalla kustannuksellasi ja kutsu vain ne ihmiset joista oikeasti pidä ja jotka teistä pitävät. Ei ne ökyhäät ole onnistuneiden häiden mittari, mieluumminkin onnistunut ilmapiiri.

Äitiäsi ja hänen veljeään en sinuna kutsuisi häihin mistään hinnasta.

Vierailija

Kerran kun mulla oli tosi tiukkaa ja ei ollut edes lapselle ruokaa, pyysin häneltä hiukan rahaa. Hän antoi 200mk ja sanoi antavansa tuon summan ei tartte maksaa takaisin.

Seuraavana päivänä kännissä hän itki mulle rahojansa ja vaati niitä takaisin.

Todellakin maksoin ne takaisin, enkä sen jälkeen ole häneltä mitään rahoja pyytänyt.

Vierailija

mm. vinoutunutta äiti-tytär kuviota. Nyt on kai viimeinen aika pistää välit poikki. On vain niin kamalaa kun huomaa lopullisesti ettei äitiä olekaan vaan joku sairas ihminen jolle oman tyttären kärsimykset ovat ihan ykshailee : ( Rahasta tässä viimeiseksi on kyse! Ja koska vieraslistasta nyt lähtee muutama pois niin rahat riittää hyvin. Teen paljon itse jne. -ap

Vierailija

Itse olen "katkaissut" välit vanhempiini vuosia sitten, ja on kyllä tuntunut pahalta montaa kertaa. Tänä aikana olen kuitenkin ymmärtänyt, että näin on kuitenkin parempi. Vanhempien suhtautuminen minuun on ollut niin kieroutunutta, että suhde heihin saa minut vain voimaan huonosti. Kunnon etäisyys helpottaa varmasti oloasi ap, missään nimessä äitisi ja veljesi eivät ole tervetulleita häihin. Äitisi käyttäytyy todella törkeästi sinua kohtaan, nauti omasta elämästäsi, miehestä ja mahdollisista lapsista.

Henkilökohtaisesti minua ottaa todella paljon päähän nämä "äiti on aina äiti/isä on aina isä" puheet. Joo, niin on, mutta millä ihmeen oikeudella äiti tai isä saa vuodesta toiseen satuttaa omaa lastaan? Lastaan pitäisi rakastaa enemmän kuin mitään muuta! EIkö näin ole?? Mielestäni myös vanhemmat tulee ansaita kunnioitus ja paikkansa lapsen elämässä. Ap:n tapauksessa näin ei selvästikään ole.

Tulee mieleen viikon sisään tullut teiniäiti-dokkari. Siinä tämä asetelma tuli niin selvästi esiin. TOisella teiniäidillä oli lapsuudessa oma äiti käyttänyt huumeita jne, tyttö oli joutunut huolehtimaan pienestä siskostaan omin avui yms. Äiti oli edelleen kuvioissa, ja teki kyllä kaikkensa saadakseen tytön voimaan huonosti. Hallitsi tyttöä, ja tyttö vaan hoki että "äiti on äiti". Surullista. Todella surullista :(

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat