neuvoja kesän sukulointiin.....

Vierailija

Miten perheet viettää lomansa jos osuu yhtäaikaan molemmille? Mies lähtee oman perheensä luokse lomailemaan jonne en taas minä ole tervetullut. Pitäisikö varata hotelli jotta oltaisiin ees samassa kaupungissa vai jäädä kotiin oottamaan tytön kanssa miehen kotiin paluuta, jos palaa anoppi alkanut taas miestäni kosiskeleen lähemmäksi muuttoa. Itse miettiny asiaa siitä asti kun sain tietää miehen lomista... PELOTTAA :|

Kommentit (5)

Vierailija

vietetään oman perheen kesken yhdessä. Tosin sukulaiset asuvat niin lähellä, ettei tarvitse kuin hurauttaa 15min perille, että meillä ei ole mitään "pakollisia sukulaisreissuja" muutenkaan.

Kuullostaa minustakin oudolta että miehesi viettää noinkin pitkän ajan sukulaistensa luona, etenkin kun lomakin on noin lyhyt! Herää väkisinkin kysymys, onko teidän suhteessanne jotain mikä hiertää, että mies haluaa "pakoon"? Vai onko äiti/anoppisi vain niin dominoiva...

Toivottavasti miehesi kuitenkin pitää sinun puoliasi. Tosin jo se, että hän edes harkitsee noin pitkän loman pitämistä ilman omaa perhettään (=sinua ja lastanne) valitettavasti kertoo minusta jo toista.. :/

No, joka tapauksessa, en varmaan menisi mihinkään hotelliin samalle paikkakunnalle ..(mitä mieltä muuten mies tästä?), vaan yrittäisin keksiä sitten jotain omaa kivaa. Onko sinulla sukulaisia jonka luokse voit mennä, tai vaikka saada lapsi hetkeksi hoitoon? Tai mene vaikka kavereiden tai sukulaisen kanssa risteilylle, siellä 1v viihtyy yleensä myös hyvin. Tsemppiä!

Vierailija

Meinaa ainakin olla puolitoista viikkoa sukulaisten luona.

Tyttö täyttää pian 1v. En ole ollu anopin kanssa väleissä pian 2 vuoteen ja riita alkoi niinkin pienestä kuin heidän sukulaisten kanssa juttelusta ja sukujuhlissa olosta johon olimme saaneet yhteisen kutsun.

En pystyisi antamaan tyttöä matkalle mukaan tietäen mitä arvosteluja se saa anopilta.

Koitettu on välien parantamista mutta musta tuntuu et ne vaan pahenee koko ajan. Mieheni ystävät on sanonu, että voin olla heillä sen aikaa ettei hotelliin tarvitse mennä, mutta nekin ihmiset on aika tuntemattomia, pari kertaa olen käynyt heidän luonaan.

Vierailija

onko tyttönne hyvin pieni vai voisiko hän lähteä miehen mukana sukuloimaan, ja sinä saisit omaa vapaata?

pyrkiikö mies millään muotoa parantamaan vanhempiensa ja sinun välejä (esim. tekemällä tiettäväksi että sinä olet hänelle ykkönen joten turha mussuttaa)?

ainakaan sinun ei pidä mennä hotelliin samaan kaupunkiin. jos hotelliin on mentävä, niin katso tytön kanssa joku lapsiystävällinen aurinkolomakohde ja lähtekää sinne ja mies sukuloikoon rauhassa. todellakaan sinun ei tule omaa lomaasi viettää jonkun miehen nihkeän sukulaisen ehdoilla! tee jotain hauskaa!

Vierailija

Mitä tuota aikuista miestä pidättelemään. Hieman ihmetyttää kyllä, miksi haluaa suurimman osan lomastaan olla tietoisesti ilman omaa perhettä, siis sinua ja lastanne. Mutta positiivista sinänsä ettei halua lähteä kotiinsa lapsenne kanssa ilman sinua...

Minä en tuossa tilanteessa lähtisi hotelliin asumaan vaan keksisin itselleni puuhaa. Ja pyrkisin kyllä keskustelemaan asiasta miehen kanssa, miksi halusi näin toimia jne.

Meillä tilanne on se, että itse en oikein välitä anopista ja voisin olla käymättä siellä ollenkaan. Niinpä mies menee poikamme kanssa joskus kotiinsa, joka on reilun 400km päässä meidän kotoa. Nyt kesälomalla sitten oltiin yhdessä siellä ja kun oma lomani loppui, tulin töihin ja pojat jäi vielä anoppilaan. Tosin mielestäni liian pitkäksi aikaa... Joudun odottamaan vielä viikon että näen poikani ja se on niiin liikaa. Ikävä on kova.

Vierailija

Perhe on perhe ja kyllä puolisoiden pitäisi voida olla yhdessä lomalla sukulaisissa. Jos on riitaa miehen sukulaisten kanssa, niin odottaisin kyllä että mies pitäisi vaimonsa puolta. Eli käsittämätöntä että mies sukuloi pitkään yksinään.

Meillä se loma joka on miehen kanssa joskus yhtäaikaa (lasten ja varsinkin koululaisten lomien vuoksi paljon limittäin) vietetään kyllä yhdessä. Jos toinen ei hirveitä aikoja viihdy tietyissä sukulaisissa, niin ei se toinenkaan siellä pidempiä aikoja ole. Kompromisseja tietenkin tehdään, mutta aika yksimielisiä ollaan oltu paikoista ja ajoista tähän asti.

Ja sinänsä pidän fiksuna ettet päästä lasta kuuntelemaan anopin sinun haukkuamisiasi (jos käsitin oikein). Lapselle olisi hyvin hämmentävää jos mummo haukkuisi lapsen kuulleen lapsen äitiä. Varmasti tällä olisi merkitystä lapselle. Muistan vielä omasta lapsuudestani miltä tuntui kun isän äiti haukkui äitiäni minun kuulleni, tuntui kuin minua olisi solvattu samalla, lapsi kun on samallaan vanhempiensa tulos ja jatke (omasta mielestään) ja tunsin häpeää äitini puolesta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat