Mökinomistajat jotka kutsutte juhannusvieraita......kysymys teille

Vierailija

Mitä toivoisitte vieraiden tuovan tuliaisiksi? Kun kyläilymökillä ei ole ennen käynyt niin kovin henkkoht tuliaista vaikea hankkia...mutta jotain haluais ehdottomasti viedä. Antakaa vinkkejä mitä TE toivoisitte saavanne.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Lainaus:

Jos on paljon porukkaa, niin miksi pitäisi väkisin kaikkein syödä samaa ruokaa... Jos on esim. 15 henkeä, niin ei myöskään ole oikein, että isäntäväki "tarjoaa mitä tarjoaa". Ja jokainen saa syödä just silloin kun niitä huvittaa ja nälättää, eikä silloin kun joku muu päättää, että ny tpitää olla nälkä. Meillä nuotio palaa liki koko ajan. Ahj, se on ihanaa.

Meillä on saaressa mökki - ei sinne mitään koko sukua edes mahdu. Yleensä meitä on siellä 8 korkeintaan & kaikki ovat niin läheisiä, että kyllä kaapilla saa mennä ihan rauhassa kun nälättää, vaikka kuka olisi ne ruoat sinne tuonut. :o) Ja grilli on kyllä kuumana niin useasti, että ähky siellä on, eikä nälkä. ;o)

Vierailija

Tulee tosi kalliiksi kestitä vieraita pari päivää ja isäntäväeltä menee koko juhannus pilalle, jos joutuu passaamaan ja tarjoilemaan.

Vierailija

voisi viedä vaikka saunapyyhe settiä tai laudeliinaa, käsipyyhkeitä.

En itse ole mökin omistaja mutta luulisi että noista olisi ainakin hyötyä.

Vierailija

Lainaus:

Koska muuten isäntäväki joutuu ostamaan ne kuitenkin varmuuden vuoksi. Ja vaikka isäntäväki vastustelee, niin TE OSALLISTUTTE.

Vierailija

vaan selkeästi kysykää että mitä ajattelitte että syötäisiin, niin tuollte oman osuutenne ruuista, ja sovitte yhdessä mitä te tuotte. Muistakaa myös osallistua tiskaamiseen, saunan lämmitykseen ja jälkien siivoukseen.

Vierailija

on selvää, että jokainen tuo just ne ruuat ja juomat mitä syövät. Ja moni tuo sitten jotain yhetistä eli vaikka karkkia, keksejä, miten nyt haluaa. Ei ole vaikeeta ja kaikki sujuu hienosti.

Vierailija

Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin se, että näyttää vieraiden olevan tulossa mökille kahta kättä heittäen, korkeintaan viinipullo tuliaisena & sitten itse raahaa selkä vääränä ruokaa & juomaa mökille saareen. Saa ne just ja just tukittua siihen pikkuruiseen jääkaappiin & maakellariin & sitten sieltä tullaankin kolmen Prisman ruokakassin kanssa täynnä kaikkea sellaista, mikä olisi saatava kylmään & mitä itse olen jo ostanut! Toiset ruoat menee pilalle. Joten tee selväksi mitä aiot tuoda jo etukäteen!

Jos taas haluaisit tuoda jotain muuta kuin ruokaa, niin edellämainitut tarpeelliset asiat kuten vessapaperi & vaikka hyttyskierukat ovat hyviä, mutta lisäksi on kiva jos tuodaan vaikka viinipullo tai jotain saunaan. Silloin on esimerkiksi ihana lotrata jonkun koivulta tuoksuvan vartalokuorinnan kanssa kun saa olla rauhassa yksin mökkisaunassa. :o)

Vierailija

Mutta mitään ympäripyöreää en halua kuulla: joko tuodaan tai sitten ei tuoda ja se sovitaan etukäteen. Yllätyksenä minä en haluaisi kassillista pilaantuvia elintarvikkeita mökilleni...

Yleensä itse suunnittelen tarjottavat, joten meille vieraat harvemmin tulee ruokakassien kanssa. Jos kysyvät, että mitä toisin, niin sanon yleensä, että tuokaa jotain sellaista mitä tiedätte lastenne syövän & juovan esim. aamiaisella (aikuisille on helppo miettiä tarjottavia, mutta lapset tapaa olla vähän kranttuja, joten usein on paras jos äiti tuo juuri sen muropaketin, mistä tietää lasten pitävän). Lisäksi kaikki tuovat lähes poikkeuksetta itse jotain alkoholia.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat