Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tarkoittaa kun kassa kysyy "pankki vai luotto" ?

Vierailija

samassa, sinun pitää valita, otatko rahat pankkitililtäsi, vai maksatko luottokortilla.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Ihan tavallinen 24v. perheenäiti vaan :) olen vaan pärjännyt käteisellä rahalla aina ihan hyvin, en ole tarvinnut luottokortteja.

Lainaus:

holhouksenalainen vai alle 16 v.?

Vierailija

Siis ihmisiä, joilla on maksukortti, mutta ei mitään tietoa kortin käyttösäännöistä saati ominaisuuksista. Ilmeisesti vain pankissa allekirjoittelevat kaiken mikä eteen työnnetään, lukematta mitään.

Kerran eräs nainen maksoi Visa Electronilla. Meidän liikkeessä electron-kuitit menevät luottokorttikuiteiksi, useimmissa muissa kaupoissa taitavat lyödä pankille. Tämä nainen sai sätkyn nähdessään kuitissa sanan luottokortti:

-Laitoitsä tän siis luotolle! Miksi sä tän luotolle laitoit?!!? Se pitää kyllä vaihtaa pankin puolelle.

Minä yritinn selittää, että hänellä ei ole luottokorttia, joten se ei ole mennyt luotolle, koska hänen kortissaan ei ole sitä ominaisuutta KOSKA SE ON VISA ELECTRON. Meidän kaupassa nyt vaan electronit lyödään luottokortiksi.

Sitten on näitä, joiden mielestä heidän:

a)ei tarvitse allekirjoittaa korttiaan

b)ei tarvitse näyttää henkkareitaan

c)vaimonsa/miehensä/Nico-Petteri 2 v. voi allekirjoittaa kuitin heidän puolestaan/käyttää heidän korttiaan.

Vierailija

Minulla on ennen tätä nykyistä S-Pankkia otettu Bonuskortti, jossa on tiliominaisuus eli voi maksaa ainakin Prismoissa. Kokeilein kerran huvikseni maksaa sillä ravintolassa. Läpi meni. Kuitissa luki ulkolainen luottokortti = )

Vierailija

voi myös olla niin, että ap:lla on electron, ja myyjä kaupassa ei huomaa sitä, vaan kysyy erehdyksessä/tottumuksesta pankki vai luotto.

Tai sitten ap:lla on tavallinen pankkikortti, mutta kaupan koneisto näyttää silti molemmat vaihtoehdot, jolloin myyjä kysyy. Mikäli kortilla on luottopuoli, on asiakas siitä varmasti tietoinen.

terv. myyjä

Vierailija

ei pankilla eikä luotolla. Kassa oli ihan pihalla, toinen kassa onneksi tajusi tilanteen ja asiakas sai eväänsä. Eka kertaa itsekin silloin kuulin tuosta pankin luotosta.

Vierailija

ottamaan visa electronin. Sillä voit maksaa vain jos rahaa tililtä löytyy (et voi mennä miinuksen puolelle) ja se käy sekä Suomessa että ulkomailla. Kätevä.

Tavalliset pankkikortithan ilmeisesti poistuvat käytöstä, tai niihin tulee pakolliseksi myös luotto-ominaisuus.

Vierailija

Se kone kuulemma näyttää kysymyksen vaikka kortissa ei olisi koko luotto-ominaisuutta.

Se kysymys kait tulee yhtä automaattisesti kuin itse otan kynän käteen vaikka maksaisin rahalla :-)

Mutta siis luotto tarkoittaa tosiaan että maksat ostokset myöhemmin (ensi)kjuun lopussa kotiin tulevalla luottokortin laskulla.

Vierailija

t. ap

Joo anteeksi kauheesti tyhmyyteni, mutta mulla ei ole koskaan ennen ollut minkäänlaista maksukorttia, niin siksi olen ihan pihalla näistä.

Kiitos niille jotka vastasivat asiallisesti! :)

Vierailija

oli stokkan kanta-asiakaskortti samassa kuin pankkikortti. Tai siis pankkikortti, joka näytti stokkan-kortilta. Usein kassat sanoivat: ei tämä kyllä meillä käy. Vasta kun näytin, että siinä lukee PANKKIKORTTI, uskoivat. Että on niitä pässejä kassan takanakin.

Vierailija

Visa electronia käyttäessä tilin kate tarkistetaan heti. Pankkikkorttia käyttäessä ei sitä heti pystytä tarkistamaan, mutta periaatteessa pankkikorttia ei voi käyttää, jos siihen liitetyllä tilillä ei ole rahaa.

Parasta tietoa saat varmaan pankkisi nettisivuilta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat