Miten myyjien on niin vaikea tajuta, että haluan MAKSAA S-kortilla enkä vain ottaa bonuksia?

Vierailija

Haluan oikein kurillanikin testata, tajuavatko myyjät omasta mielestäni täysin selvää nonverbaalista viestintää. Useimmat eivät tajua.

ap

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Lainaus:

Mistä myyjä voi tietää, että maksat sillä kortilla? Tai miksi hänen pitäisi se tietää? Oletko itse koskaan ollut palveluammatissa. Myyjät yrittävät tehdä työnsä parhaalla mahdollisilla tavalla myös kaltaistesi hankalien asiakkaiden kanssa. Kaikki kunnia heille, miettisit nyt vähän itseäsi.

t: 8

Vierailija

Lainaus:

Aina pitää erikseen kysyä (ällistynyt ilme naamalla), että "ai sä _maksat_ tällä?"

Miksi se maksatapa on niin vaikeaa tajuta, jos asiakas kerran antaa vain S-kortin, ei muita kortteja eikä käteistä! EIkö se ole aivan selvä merkki siitä, miten hän haluaa maksaa?

Kerran tein sen erehdyksen että luulin asíakkaan haluavan maksaa s-kortilla, ku kerta ojensi vain sen eikä hetkeen mitään muuta, vaikka odotin. Siinä oli kiva korjailla kuittia ja vedellä kaikki v****n ostokset uudestaan, kun herra aikoikin maksaa muulla kortilla. Tämän takia aina kysyn, tosin ilman ''ällistynyttä ilmettä''.

Vierailija

Alkuun muistin sanoa, mutta nyt jotenkin pidän tutussa kaupassa sitä itsestään selvänä mutta yhtä hämmästyneenä sitä aina ihmetellään.

Vierailija

Lainaus:

käy sen myyjän edessä monta sataa per päivä, luuletko että ne muistaa sua jos sä käytkin tutussa kaupassasi 2 tai 3 kertaa viikossa. Ei ainakaan jos siinä kassalla ei ole sattunut jotain todella erikoista josta syystä kassamyyjä muistaisi sinua.

Ja sori, jos en aina muista sanoa itsestäänselvyyksiä heti. t: 8

Vierailija

Ymmärrän turhautumisesi. :)

12, jos asiakas ojentaa myyjälle ainoastaan kortin, jolla voi maksaa, niin minun logiikkani mukaan se on merkki halusta maksaa kyseisellä kortilla. Ymmärrän kyllä myyjänkin näkökulman 11:n kuvaaman asiakaskäyttäytymisen pohjalta. Mutta tällaiset asiakkaat toimivatkin idioottimaisesti - ei niin pitäisi kenenkään kaupassa toimia.

Olen ollut aikanaan vuoden kaupan kassalla töissä (en S-ryhmän).

ap

Vierailija

Minä olen kassavuoteni aikana oppinut että kannattaa kysyä koska se on helpompaa kuin vetäistä maksu suoraan S-kortilla ja sitten tehdä korjauskuitti kun asiakas olikin tarkoittanut maksaa käteisellä tai toisella kortilla. Meidänkin kaupassa on tullut uusi systeemi syksyn aikana ja sen kuitin korjaaminen kestää ihan luvattoman kauan kun kone raksuttaa toooodellla hitaasti.

Vierailija

Moni kun tekee niin että ensin ojentaa sen s-kortin, sinä kassa vedät sen, asiakas ottaa sen takaisin, laittaa lompakkoon, etsii laukusta toisen lompakon tai kolikkokukkaron tai jonkun muun pussukan. Ottaa siitä 3€ ja huomaa että eihän tämä riitä alkuunkaan, siispä se eka lompakko takaisin laukun pohjilta ja sieltä sitten löytyy se käteinen raha tai maksukortti tai mikä ikinä.

Ja näitä on niin saatanasti, että ihan vituttaa. Mä en ainakaan peittele pätkääkään pitkästynyttä ilmettäni kun asiakkaalla kestää minuutteja etsiä millä maksaa. Miksi vitussa ei voi antaa samantien käteistä tai pankkikorttia tai sanoa maksan sillä S-kortilla? Ja kyllä, olen tosi kypsynyt asiakkaisiin!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat