Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tuttava on jokin aika sitten alkanut seurustelemaan miehen kanssa ja he suunnittelevat yhteenmuuttoa. Minulla ja tällä miehellä on joskus 12v sitten ollut lyhytaikainen juttu. Ei sitä oikein seurustelusuhteeksikaan voi sanoa, kesti niin lyhyen aikaa. Tajuttiin todella pian että juttu on kuin "jäitä polttelisi".

Muutama päivä sitten tuttu tuli kertomaan minulle mitä kaikkea he ovat keskustelleet minun ja miehen menneisyydestä. Olivat ilmeisesti käyneet kokonaan läpi kaikki asiat. Minulle tuli tunne että nainen oli hieman vahingoniloinen kun kertoi miehen sanoneen ettei ollut rakastanut minua niinkuin tätä naista nyt ja muuta saman tyyppistä. Itse olin hieman ällistynyt, eikös se nyt ole ihan itsestäänselvää ettei rakastanut minua kun meidän juttu kesti ehkä 3vk ja heidän juttunsa on alkanut n 5kk sitten ja ovat muuttamassa yhteen.

Enemmän minä vain ihmettelen sitä että MIKSI joku tahtoo tietää kaiken puolisonsa tai seurustelukumppaninsa entisistä jutuista? Olkoon ne sitten epämääräisiä säätöjä tai ihan pitkäaikaisia seurustelusuhteita. Ei mulla ainakaan kiinnosta tietää mieheni entisistä jutuista mitään syvempää. Se riittää kun tiedän onko asunut yhdessä joskus jonkun kanssa tai ketä on käyttänyt näytillä vanhempiensa luona (ollut ns. virallinen tyttöystävä). Ei mulla kiinnosta mitä eron aikaan on tapahtunut, kenen aloitteesta ja miksi.

Kommentit (10)

Enkä kyllä haluaisi kuulla ketä on rakastanut ja miten paljon, siis mitä se minulle kuuluisi? Jotain yksityistä on ihmisellä oltava, samoin haluan oman menneisyyteni pysyvän omana asianani.

Enempää ei ole suostunut kertomaan, eikä kyllä juuri kiinnostakaan. Itse olen kertonut vähän enemmän, esim. ammatin kun se on tullut esiin monessa yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Miinuksena on vain se, että tarinoistahan ei kuule kun sen toisen osapuolen version;)

Ja miksi kiinnostaa? Olen itsekkin pohtinut... Yksi syy voi olla se, että tavallaan haluaa tietää kumppanin menneisyydestä, koska voihan käydä vaikka niin että joskus on vaikkapa entisen heilan kanssa samassa työpaikassa tmv. Ei sillä että se muuttaisi suhtautumista työkaveriin tmv. mutta onhan se kiva tietää,

-samaan tapaan jos vaikka kumppanin serkku olisi samassa työpaikassa.

Ja muutenkin, olisihan se kummallista jos tietäisi muuten "kaiken" miehestään/naisestaan, mutta ei mitään entisistä.

Ja entiset vaikuttavat myös tuleviin suhteisiin, niiden kautta voi ymmärtää miksi joku juttu on tietyllä tavalla. Jos vaikka joku rakastettu on pettänyt, se jättää jälkensä. Tai jos on ollut muuta pettämistä, siis raha-asioissa tai vastaavissa.

Jokainen suhde kuitenkin opettaa ja kasvattaa omalla tavallaan. Kun seurustelu kumppani vaihtuu, voi koko elämän piiri mennä uusiksi, tyyliin arvot ja asenteet ja vastaavat. Onhan siinä eroa, seurusteleeko pilveä polttavan kukkaislapsen kanssa vai piinkovan uranaisen kanssa -kärjistäen.

Vaikka ihminen on oma itsensä, niin tietyt jutut tarttuvat mukaan, ja auttaa ymmmärtämään rakastaan paremmin, jos tietää tämän menneisyyden. Joku yksittäinen yhden illan juttu ei niinkään kiinnosta, mutta vakavammat jutut.

että tiedän montako yhteistä kahvikuppia ovat ostaneet tai kumpi teki aloitteen eroon. Mielestäni ihmisellä täytyy olla epävarma jos pitää tietää toisen edellisistä suhteista aivan kaikki.

Mutta tuo, että ystävälläsi on tarve nostaa itsensä "tyttöystävärankingissa" sinua ylemmäksi, ei kerro mistään muusta kuin huonosta itsetunnosta; häntä ehkä harmittaa, että hänellä jäi ikäänkuin sinun "jämät" + se, että sinä tiedät hänen miehestään enemmän kuin ystävät yleensä.

olen ehkä siitä omituinen, että olen halunnut tietää kaikista miehen entisistä... jopa yhdenillan jutuista. osasta jopa mitö ovat tehneet...

outoa, tiedän..

Ei minua kiinnosta mitkään kahvikupit tmv. pikkujutut, enemmänkin suuret linjat. Ja JOS ihmistä on satutettu entisessä suhteessa, se jättää jälkiä...! On hyvä tietää missä mennään, ja ymmärtää vaikkapa sitä miksi toisen on vaikea uskoa että joku häntä rakastaisi. Ilman menneisyyden tuntemistä, asia junnaisi paikallaan, ja varsinkin miehien on monesti vaikea puhua vaikkapa ystävilleen ihan kaikkein herkimpiä tuntemuksiaan. Ja uusi heila voisi kuvitella, että hänessä on jotain vikaa, kumppani ei rakasta tmv. vaikka kyse olisi vain siitä ettei toinen uskalla rakastaa koska pelkää satutetuksi tulemista tmv.

Ihan esimerkkinä:)

3

Aika tarkkaan kyselin mieheni ensimmäisestä vakavasta suhteesta, joka alkoi hänen ollessa 13-vuotias & päättyi vajaa vuotta aiemmin ennenkuin me tapasimme (19v)... Minua kiinnosta miten hän oli nuoruusvuodet saman tytön kanssa, millainen eka kerta oli, millainen nuoruus miehellä oli tytön kanssa yms. & miksi asia sitten lopulta päättyi... Kurja totuus oli, että mies petti tyttöä tytön kaverin kanssa...asia, jonka sulatteluun meni minulla hetki, koska mietin kertoiko se jotain mieheni luonteesta ja taipumuksesta pettämiseen.. Miehen oma kanta oli, että he olivat juuttuneet olemaan yhdessä & kai se oli jonkinmoinen kiero hätähuuto päästä pois suhteesta. Hän kuitenkin sanoi rakastaneensa kys. tyttöä kovasti & kanniskeli tytön kuvaa lompakossaan vielä tavatessamme. Myöhemmin kys. tyttö on soittanut minulle kahdesti (pyysi myös saada puhua mieheni kanssa): ensin onnitellakseen avioliitostanne & sitten kun saimme esikoisemme. Mukavan tuntuinen ihminen ainakin puhelimessa.. Itse en tyttöä/naista tunne, enkä ole koskaan nähnyt kuin kuvasta.

Muita suhteita (lähinnä irtoseksiä) miehellä oli tämän vuoden aikana minun ja ekan tyttöystävän välissä & heistä olen kysynyt vain lukumäärän, että montako eri seksikumppania (8 - mukaanlukien tyttöystävä & se, jonka kanssa hän petti).

Ja minä ainakin tosiaan tahdoin tietää sen vuoksi, että ne asiat kuuluivat miehen elämään ennen vahvasti & vaikuttivat siihen millaista elämää hän eli ja millaiseksi ihmiseksi hän kehittyi.

En todellakaan siis tiedä pahemmin yksityiskohtia, vain sen mitä on oma-aloitteisesti minulle kerrottu. Ja onhan se nyt itsestään selvää, että sitä huomaa jos toinen vaikkapa välttelee erästä ihmistä, ja herää kysymys miksi? Ei kai siinä tilanteessa mitään tule jos toinen on suu supussa eikä suostu kertomaan syytä, joka voi olla vaikkapa että ko. henkilö oli toinen osapuoli pettämisessä tmv. mikä taas selittää monta asiaa.

Kyllähän ihmiset kertovat suhteessa miksi vaikkapa pelkäävät koiria (lapsuudessa susikoira kävi kurkkuun tmv.) miksei voisi puhua myös entisistä ihmissuhteitsa, niin kaveri- kun seurustelusuhteistakin.

En ymmärrä sitä että toinen laitetaan seinää vasten "Nyt kerrot KAIKEN...!" tyylillä, vaan ihan normaalista kanssakäymisessä ja jutuissa yleensä tulee ilmi juttuja niin kumppanin sukulaisista, työkavereista, ystävistä ja myös niistä entisistä. Jos on vaikka ollut ex:än kanssa matkalla, niin pitäisikö salta sitä että on ollut maassa X vain siksi ettei uudelle mitään sanoisi vahingossakaan ex:ästä, mutta poikien kalareissut sen sijaan voisi kertoa -älytöntä minusta.

3

tai rahallisesti se jättää jälkensä. Mutta mitä ihmettä sillä tiedolla tekee että kuinka monen tyypin kanssa on pettänyt ja miten ja kuinka usein. Eikö se riitä että tietää että puolison sai tietää exän pettäneen ja muilta ei aio suvaita samaa? Tai jos on raha-asioissa saanut takkiinsa, on sen jälkeen ollut tarkka niissä asioissa.

Lainaus:

Ja entiset vaikuttavat myös tuleviin suhteisiin, niiden kautta voi ymmärtää miksi joku juttu on tietyllä tavalla. Jos vaikka joku rakastettu on pettänyt, se jättää jälkensä. Tai jos on ollut muuta pettämistä, siis raha-asioissa tai vastaavissa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat