Vierailija

Mä sanon yleensä että ruostunut kielitaito.

Kommentit (11)

Nro kasille: en ollut eilen lukemassa viestejä. Tämä vain on ajankohtainen aihe itselleni =)

Tokihan niitä heikkouksia on itse kullakin, ja itsekin olen sitä mieltä että haastattelussa ei kannata missään nimessä valehdella. Mutta olen myös sitä mieltä, että joitain asioita kannattaa jättää kertomatta =)

Joskus olen haastattelussa sanonut heikkoudekseni sen, että olen vähän liian tunnollinen ja tarkka. Ehkäpä pidän siitä kiinni yhäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Joka tapaukses, pohdin samaa asiaa eilen illalla ja tulin tulokseen että:

pitkään työelämästä pois olo on mun heikkous. mitä mieltä ootte siitä ?

T: eilen samaa teidustellut :)

jonka vuoksi en ole paras henkilö tekemään tehtäviä hyvin nopeasti. Ei haitannut työpaikan saantia varsinkin kun tehtävässäni nimenomaan tarkkuus on tärkeää.

Eli siis mitä ihmettä tuohon voisi vastata. Siis rakentavalla tavalla. Eikös sen heikkoudenkin pitäisi olla ns. hyvälaatuinen heikkous, joka ei pilaa mainetta hyvänä työntekijänä...

Siis jos oikeasti oot sellainen, valehdella ei kannata.

Mutta tuohon tyyliin, senhän voi ymmärtää myös hyväksi asiaksi eikä pelkäksi ajanviejäksi.

Olen esim. pitkästyessäni helposti tosi huolimaton, enkä haluaisi vahingossa saada sellaista työtä jossa pitää tehdä vastuullista mutta tylsää ja pikkutarkkaa työtä.

Ylipäänsä musta on fiksua puhua totta työhaastatteluissa.

Minä olen työhaastattelussa aina vastannut, että huono puoleni on se, etten kestä sitä, ettei ole mitään tekemistä. Kerron rehellisesti, että olen kaksi kertaa lähtenyt työpaikasta koeajalla, kun työ ei olekaan vastannut sitä, mitä työnhakuprosessin aikana on luvattu ja kun työpaikalla ei ole ollut tarpeeksi järkevää tekemistä.

En kestä työpaikalla lorvehtimista ja oleilua. Enkä akateemisella koulutuksella ryhdy pelkäksi kahvinkeittäjäksi.

Mielestäni tämä on reilua tehdä selväksi. Koska usein työnantajat antavat hommasta liian ruusuisen ja hienon kuvan, vaativat työntekijältäkin ihan ihmeellisiä ominaisuuksia, joita sitten ei varsinaisessa työtehtävässä tarvitakaan. Esim. kielitaitoisena ihmisenä hain paikkaa, jossa tarvittiin 4 kielen osaamista. Loppujen lopuksi hommassa tarvittiin vain suomea. Miksi ihmeessä sitten haettiin kielitaitoista ihmistä?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat