Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Huomenia kaikille !

Oli pakko tulla kirjoittamaan pienimuotoinen viesti näin aamulla. Eli sunnuntaina alkoi sitten vuotamaan, tai wc-käyntien yhteydessä lorahtelee ihan reilusti ja on tullut hyytymiäkin. Olo on aivan kamala, eli alavatsaa on jomottanut ja päätäsärkenyt, onkos nämä niitä klassisia km-oireita vai r-oireita ? Edellisissä km:ssa ei ole ollut päänsärkyä tai jomotusta, vain tuota vuotoa. Tämä vuoto on sellaista tosi tummaa, mutta selvästi punaista ei siis ruskeaa.

Henkinenkin puoli on kaikkea muuta kuin ok .. On tämä kauheaa.

Yritän saada neuvolan- tädin vihdoin ja viimein kiinni ja keskustella hänen kanssaan jos vaikka vielä ei kantsisi menettää toivoa. Palailen myöhemmin uudestaan.

Kaikille terkkuja ja hyvää alkavaa viikkoa !

t. toivonsa menettänyt emmi

Sivut

Kommentit (27)

lohtuhaleja! Että pitikin näin käydä.

Ei ole meidän porukassa nyt oikein ollut onnea (ei tietysti voi verrata omia koittelemuksia keskenmenoon). Ja trattiksellakin vielä kp1.

Emmille ja miehellesi toivotan vain kaikkea hyvää ja tukea toisistanne suruaikana. Saa ja pitää surra just niin kuin itsestä tuntuu sanoi terkkarit tai muut mitä tahansa.

sonjaemmalle! aivan ihania uutisia, uskon että pää on pyöröllä. se oli sitten sitä oikeaa yökkäilyä sittenkin.... tosi hienoa!

niinhän se on että onni täällä vaihtelee, surullisia ja iloisia uutisia mahtuu samaan päivään. ja toivotaan edelleen että emmillekin tulee happy end! joko olet testin tehnyt vai maltatko odottaa? joko tilasit gyneajan? varmaan hyvä käydä tarkistamassa oli sitten mitä oli. mutta peukut on pystyssä edelleen sullekin!

sonjaemmalle vielä onnetushali!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihanaa upeaa mahtavaa ... Ei voi olla totta !!! Aivan mahtavaa, .. Sonjaemma sinulla on kaikki oikeus tuulettaa ja olla onnellinen ja kirjoittaa tunteistasi juuri täällä esikoissa. Me kaikki ollaan odotettu, toivottu ja niin perkuleesti haluttu omaa vauvaa, joten jokaisen esikon plussa on yhtä hieno asia kuin omakin plussaus ... Ja minähän täällä myöskin elättelen toiveita, jos, vaikka, ken tietää ..

Positiivisia huomioita:

Valkovuotoa aika runsaasti tullut päivän myötä .. Ei muita vuotoja. Nippailua, mutta ei kivuliasta.

No niin ja sonjaemma pistäppä listaa r-oireista kehiin heti kun niitä alkaa ilmaantumaan .. Ja millaisilla viikko lukemilla siellä mennään ?

Vielä kerran onnea ja kunnon * virtuaalihalit *

t.emmi

oltiinkin oltu Paiden kanssa yhtä aikaa kirjoittelemassa aiemmin.

*Vilkutuksia* ja kiva kuulla pitkästä aikaa ja kiitos ilahduttavista sanoistasi. Pikaista paranemista!

Pikkaisen lääketieteen apua mekin näköjään tarvittiin, mutta lopputulos ratkaisee ja toivotaan että palkinto odottaa 9 kk päästä.

Mieli on melkein yhtä synkkä kuin ilma. Pp12 ja usko plussaan alkaa olla mennyt. Tänä aamuna herätessä tuntui ihan siltä että olen aika varma negasta. Nekin vähäiset oireet alkavat olla kadonneet, luget nipsauttelee välillä mahasta mutta esim. rinnat ei ole enää arat, kuin jos oikein painelee. Näin käy aina ennen menkkoja. Ja semmoinen hassu juttu että kun latoin luget aamulla niin aikaisemmista kierroista poiketen olen viime päivinä tuntenut siellä selvän kovahkon pallukan, ilmeisesti kohdunnipukka. Mutta tänä aamuna en sitä selvästi tuntenut. Yritin etsiä tietoa pitäisikö kohdunnipukan olla kova vai pehmeä mutta ei selvinnyt. Mutta aiemmin en ole muistanut tuota huomanneeni.

Kohta pitää mennä koko päiväksi workshoppiin, jos saisi ajatukset muualle.

Toivottavasti teillä parempi päivä, ja ennen kaikkea Emmille tsemppiä.

HERRANPIEKSUT! Plussaa, hcg 403 (eilen) joka siis pitäisi olla hyvä arvo! 3 viikon päästä sitten ultraan, jos sinne asti selvitään niin sitten nähdään mikä tilanne.

Ehkä tämä pitkän pitkä taival viimein päättyi onnellisesti. Vaikka pitkä tie on edessä ja niin moni asia voi mennä vielä pieleen...

Tuntuu vähän hölmöltä hehkutella omaa onnea kun mielessä Emmin tuska. Emmille kovasti tsemppiä.

Huh, milloinkahan tähän ajatukseen tottuu..?

Ja kiitos Josephine (muistankin nicisi tuosta club40-tiimistä), onnea pikkuneidin johdosta. Ja samoin äippä_67, toivotaan että teilläkin pian hoidot tuottaisi tulosta. Meillä piti mennä ivfään asti.

Nyt on kai sitten rv 4+1, vauvalaskuri antoi la 28.7. (toivottavasti ei tuo huonoa onnea laskeskella jo noin pitkälle).

Illalla vihlaisi pari kertaa kunnolla vatsasta, ja palelen koko ajan, nytkin on päällä neulepoolo ja jakku, ihan kuin kovillakin pakkasilla... Aamulla taas pientä kuvotusta heti ylös noustessa.

Ja normaalisti nukun sikeästi herätyskellon soittoon asti. Tänä aamuna piti viiden aikaan nousta vessaan ja sitten oli vaikeuksia saada unen päästä kiinni.

Testasin muuten eilen alkuillasta huvikseni sillä predictorilla kun ajattelin että olisihan se mukava nähdä omin silmin se plussa. Edellisestä vessakäynnistä oli 1,5 h. Olisin tulkinnut tuloksen negaksi, ehkä tosi hyvällä tahdolla haalean haamun tapaista kirkkaassa valossa olisi löytänyt. Ohjeissa sanotaan että voi muka testata mihin aikaan päivästä vain. Ja mulla sentään edellisenä päivänä hcg 403 ja predictori näytti negaa...

Mutta oikein hyvää perjantaipäivää ja kohti viikonloppua!

onpas täällä nyt ikäviä uutisia! Toivotaan nyt ihan hirveästi Emmille onnea ja peukkuja, jos olisikin vain jotain " harmitonta" vuotoa. Eikös toiset vuoda suunnilleen koko alkuraskauden? Toivottavasti saat pian terkkarille tai lääkärille ajan. Koitetaan pitää toivoa yllä!

Trattikselle pahoittelut negasta, pahkeinen sentään! Millä muuten testasit, onko edes pientä toivoa?

Mulla menee täällä fiilikset ylös alas, lauantaina oli rinnat tosi kipeät ja herättelinkin jo itse salaa toivoa, nyt on taas vain tunnustellessa jos sivuilta painaa. Ja välillä nipistää vatsasta. Ja onhan nuo tavalliset lievät tuntemukset reisissä sekä pari kertaa vihlaissut jalkovälistä mutta valitettavasti kokemuksesta tietää että lugesta noita samoja oireita on ennenkin tullut.

Kotona ei ole onneksi muita testejä kuin predictor joten on vain kiltisti odotteltava loppuviikkoon...

ja Emmille pidetään vielä hirveästi peukkuja!

Oireista, vaikea sanoa mikä on ollut lugeista johtuvaa ja mikä " oikeaa"

- eilisestä alkaen paleltanut

- nippailut vatsassa, äsken ihan vihlaisi kunnolla

- ne yökkäilyrefleksit, tulee noin tunti ruokailun jälkeen

- aamulla ylösnoustessa lievää kuvotusta ennen aamiaista

- rinnat vähän kipeät ei paljoa, tai vaihtelee. Muutaman kerran on viiltänyt

- reisissä hassu tunne, vähän niin kuin kylmäisi

Taitaa olla tänään siis rv 4+0 (?), taidan laskea sen mukaan. Yksi laskuri sanoin 3+6 ja toinen 4+1 riippuen viime menkoista tai sitten hedelmöittymispäivästä laskein (punktiosta seuraava päivä).

Ei tätä vieläkään usko todeksi.

Olen aina välillä käynyt lukemassa teidän kuulumisianne ja peukutellut onnistumisen puolesta :)

Oikein paljon onnea Sonjaemma ja hyvää odotusaikaa! Kaikki menee varmasti hyvin vaikka paljon jännittämistä on vielä edessäpäin, nyt on kuitenkin jalat tukevasti lähtöruudussa!

Ja Emmi; toivottavasti sinullekin käy hyvin vuodoista huolimatta ja jos ei kävisikään tällä kertaa niin kyllä se vielä tärppää pysyäkseen loppuun saakka matkassa!

Kaikille muillekin toivotan onnea plussautumiseen ja hyvään raskauteen!

Jos ketään rohkaisee niin sain 4 peräkkäistä km ennen kuin lopulta kävi hyvin, aikaa kului 2,5vuotta mutta nyt on kaikki hyvin!

t.club40 jäsen Josephine ja pikkuinen tyttönen jo 4kk vanha

toivottavasti kaikki kääntyy kuitenkin parhain päin ja toivottavasti saat neuvola/lääkäriajan pian, jotta asiat selviää. toivotaan parasta vielä!

täällä ei vielä tätiä näy. en nyt muista testin nimeä, mutta tilattu acon-insinööri-paikasta. eikä tosiaan oireen oiretta. luulen että tuo oikealla tuntuva melko jatkuva pisto (tai tuntemus ehkä lähinnä) voisi olla jotain myomatuntemuksia. tiedä häntä. joten tämän kierron kyllä lasken menetetyksi.

eikös sonjaemmalla pitänyt joku lääkärintapainen olla tällä viikolla?

olen todella pahoillani, että näin pitikin käydä. eihän sitä surun määrää viikoissa mitata, mutta sitä lienee terveydenhoitajien (siis joidenkin) vaikea ymmärtää vaan pitävät " luonnollisena juttuna" . niissä omissa haaveissa kun pääsee niin nopeasti niin pitkälle ja tipahdus on sitten rankka.

kääriydy peiton alla lämpimään ja sure surusi myrskyn ääniin. voimahaleja sinulle!

Heipä hei taas esikot ..

Hieman olen paremmalla mielellä, koska eilen kävin ostamassa uuden predictor-testin ja olin niin tyhmä etten ostanut kahta vaan vain ja ainoastan yhden, MUTTA TESTIN TEIN VIRTSAN OLLESSA VAIN N. 1 TUNNIN AJAN RAKOSSA ja vaaleanpunainen pallerohan siihen testiin tuli ... Olen aivan sekaisin ollut eilisestä lähtien, ei oikein tiedä mitä ajattelisi ... Kun olin jo tavallaan mielessäni menettänyt tämän vauvan niin itkuhan siinä tuli testin teon jälkeen, mutta onhan mulla ollut oireita ihan koko ajan, ja mikä ihaninta-jippii- niin eilen alkoi tämä huonovointisuus nostamaan enempi päätään ja olenkin viihtynyt muualla kuin keittiössä. Ja saunassakin tuli huono-olo siis todella huono-olo .. Ja miehelle asiasta huomautin ja hän sanoi heti, että taidat edelleen olla raskaana :) Ja menisiköhän tämän raskauden piikkiin sekin, että otin ja lähdin vanhalta työnantajalta pois, ja uusi on jo tiedossa :) Nyt lomaillaan vielä torstaihin ja sitten eikun töihin. Ja toivottavasti koulunpenkille ensi tammikuussa ...

Oireita siis samat vanhat, päänsärky aivan kamalaa tulee ja menee .. Suonenvetoa, janottaa ja suuta kuivaa, Ja valkovuoto mihin ei voi olla kiinnittämättä huomiota, mutta veriset vuodot loppuneet. Ja tämä huonovointisuus, en ole oksentanut, mutta koko ajan sellainen yök fiilis ja ei tee mitään mieli ja kun syö, niin vatsa tulee täysinäiseksi muutamasta lusikallisesta. Ja alavatsa pömpöttää .... On kylmä ja kuuma, mutta enimmäkseen kylmä, ja posket punaiset kuin joskus silloin lapsena :) Ja yksi asia mikä on ollut selvästi esillä 1 testauksesta lähtien on tämä jatkuva nuha ja tukkoisuus.

Anteeksi jos olen täynnä omaa napaa, mutta olin eilen niin onnellinen kun näin testin pallukan, etten tiennyt itkeäkkö vaiko nauraa, ja samalla tuntui kauhealta, että oli jo tavalaan haudannut oman rakkaan lapsensa' vaikkakin' ajatuksen tasolla. Kyllä sitä on paljon herkempi nyt kuin aikaisemmin, vaikka herkkis olen muutenkin.

Sonjaemma haluan vielä kertaalleen onnitella teitä ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Ihanaa kun olemme samoissa, ja ' toivon, että tämä tuuletus ei koidu turmioksi ' nyt jo rupesi taas pelottamaan ... Mutta kaikki on pakko vastaanottaa, vaikka se tuntuisikin epäoikeudenmukaiselta. Mutta hyvää odotusta teidän perheelle ja turvallista !!! Miten muuten miehesi reagoi + uutiseen ? (jos saa kysyä?) Meillä ollaan taas * shokkivaiheessa * Ja hieman iloitaan. Ensi viikollahan mulla on se Gynen vastaanotto ja voipi olla, että saisi jo mahdollisesti kuulla niitä sydänäänia :) Aivan mieletöttömän onnellinen olen juuri nyt !!!

Kaikille kiitos kauniista sanoista ! Paide ihana oli kuulla sustakin .. Miten teidän vauva-yritykset ?? Ja trattis ja teti nyt vain kaikki joukolla mukaan. Sonjaemma minä en ole vielä käynnyt tuolla odottajissa vaan aionkin pysytellä täällä esikoissa, jos vain siitä ei ole haittaa ..??

t.emmi ( uskaltaisiko ja sanoa rv-6+1 )

Emmi olen todella pahoillani puolestasi että näin kävi, lohtuhali. Just minäkin niin iloinen olin puolestasi ja siitä että meidänkin palstalla tapahtuu positiivisia asioita. No mitenkä tässä nyt sitten jatketaan... päät pystyyn ja ..... niin kun se ei ole niin helppoa tuommoisen jälkeen mutta pitää yrittää jotain ilon aiheita löytää elämästä jonka voimalla jaksaa taas jatkaa matkaa ja mikä tärkeintä yrittää uudelleen.

Sonjaemaa jännitetään vielä loppuviikosta ja sinulle nyt oikein niitä peukkuja ja tarrasukkasia ja liimaa ja kaikkea mahdollista bd bd.

Täällä muutama ilta viikosta menee aina tuon opiskelun parissa joten sen takia aina päiviä jää väliin kun täällä piipahdan. Nyt menossa kp 24 ja on ollut sellaisia menkkamaisia tuntemuksia edelleen ja muutaman päivän päästä sitten selviää tilanne. Jotenkaan en kauheasti piinaile vaan olen minäkin jo toivon tältä kierrolta menettänyt mutta ainahan on sellainen pieni mahdollisuus.

Koitetaanhan jaksaa taas eteenpäin tytöt ja aurinko paistaa sateen jälkeen:)

Täällä sitä ollaan ja jännätään sonjaemman tuloksia, mutta aattelin, että olisin odottanut ennenkuin tulen taas omien ahdinkojeni kanssa tänne kirjoittelemaan. Mutta, kuten sanottu, elämä jatkuu- vai jatkuuko ? Juuri nyt tuntuu sellaiselta, että haluaisi haistattaa pitkät kaikille ja kaikelle.

Olen ollut todella masentunut, ja edelleen olen ... Mutta eilen (' haluaa olla tyhmä ja uskoa ' ) tapahtui jotakin, tuli aivan oikeasti sellainen yökötys olo ja tänään samaten. Mitään ei oikeastaan tee mieli, mutta väsyttääkin niin paljon, että haluaisi vain hautautua sänkyyn ja vetää peiton korviin. Verinen vuoto loppui tiistaina tai tiistaina ei oikeastaan vuotanut yhtikäs mitään, ja saunaankin uskaltauduin. Keskiviikkona uskalsi jo asioillekkin ilman sidoksia * rohkeaa *

Tänään on ollut kuvotuksen tunnetta ja pientä nippailua alavatsalla, mutta muuten vointi kuten ennen raskautta, jos ei huomioida mielenherkyyttä, väsymystä jne, mutta nämähän voivat johtua myös mahd. keskenmenosta.

Soitin tänään taasen neuvolaan ja kysyin - onko kaikki toivo menetetty - Eri hoitaja oli puhelimessa, ja hän sanoi, että ei ole. Paljon on erilaisia ja voimakkuudeltaan erilaisia vuotoja näin raskauden alussa, mutta, siis mutta saattoi olla myöskin km. Kysyin mahd. päästä naistentautien erikoislääk. mutta heidän eli terv.aseman kautta joutuisin odottamaan kauan siis viikkoja ennekuin pääsisin tutkimuksiin, joten ensiviikolla aion varata ajan omalle Gynelle ja käydä hänen luona, maksakoon 72 euroa, ei kiinnosta .. On nämä kuntien palvelut ' erinomaisia ' -plaah- Tämä terv.hoit. puhui myös jostakin hematooma eli verenpurkauma vuodosta, mikä saattaa aiheuttaa kovatkin vuodot. Mutta ei unohdeta, että mulla oli myöskin ne klassiset km-kivut alavatsalla.

Kyselin r-testistä ja kehoitti tekemään, sanoi että aika pian viiva haalenee ja jää tulematta kokonaan, ja edelleen suositteli predictor testiä, koska vaatii paljon hcg hormoonia, joten se on testeistä paras.

Rinnat/nännit eivät ole enään arat vaikka viikko sitten tunsin ns. säteilyä saunassa ja muutenkin olivat raskaan tuntuiset, nyt aivan kuten ennen raskautta.

Sonjaemma tulin tänne oikeastaan tiirailemaan sun uutisia, enkä omistani höpöttämään. Paljon onnentoiveita sille suunnalle !!!!

Peukutan ja toivon ...

terkkuja kaikille

t. emmi

Voi kun kiva tulla tänne. Kun kaikki ollaan samassa tilanteessa ja toivotaan omalle kohdalle sitä niin tuntuu ihan taivaallisen mukavalta kuulla että täällä joku on onnistunut. Onnea oikein kovasti sinulle Sonjaemma ja tarrasukkia ja liimaa ja kaikkea mikä vaan auttaa selviämään ne yhdeksän kuukautta:)

Emmille sen verran että olen kuullut tapauksesta jossa tää ihminen luuli saaneensa keskenmenon ja itki kovasti sitä ja sitten kuinkas ollakkaan raskausoireet vaan jatkiu ja terve tyttö syntyi sitten 9 kk päästä:) Nii jos nyt ei oo vuotoa niin kokeileppa testillä vielä jospa sielä olis ollu vaikka kuinka hyvät tarrasukat jalassa kaverilla.

Täällä edelleen odotellaan......

Täällä minä jään pitelemään telle kamut peukkuja. Pidän niitä myös sinulle Trattis.

täällä vain piina jatkuu. Ei mitään uutta paitsi pientä kuvotusta oli illalla. Mutta se nyt voi kai johtua lähestyvistä menkoistakin. Tai lugeista. Tänään siis pp13. Mullahan oli alunperin määrätty verikoe huomiseksi (tooosi aikaisin aamulla), mutta sitten piti olla työmatka ja hoitaja lupasi käydä jo tänään mihin aikaan vain, tulokset tulisivat sitten joka tapauksessa huomenna iltapäivällä. Vaikka reissu nyt peruuntuikin niin taidan yrittää tänään jossain välissä käväistä siellä labrassa. Ei tarvitsisi huomenna herätä niin sairaan aikaisin...

Toivottavasti Emmi jakselee tilanteeseen nähden hyvin.

verikokeessa, tuloksia voin kysellä huomenna iltapäivällä. Mitenkähän sitä saa nukuttua? Vaikka toisaalta asennoitunut jo negaan ja näihin pettymyksiin alkaa jo tottua.

Pientä yökötystä ollut välillä, ei varsinaisesti oksetusta ja vatsassa vihlaisee mutta nekin voi olla vain noita lugesteronin aiheuttamia.

Ääh, ehkä olisi pitänyt käydä hakemassa joku testi ja testailla jo tänään tai huomenna aamulla. Mutta ajattelin säästää killinkejä kun verikokeeseen oli jokatapauksessa mentävä ja tässä rahaa palanut muutenkin...

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat