Seuraa 

Mitä hyviä ja huonoja puolia? Kumpaa kannatat?

Pitäisi kohta ruveta miettimään kumpaa harkitsisi ja olisi kiva kuulla kokemuksista muilta. Mielelläni, en mitään hormonaalista ehkäisyä ottaisi, koska viimeksi e-pillerit lopetettuani, meni kierrot ihan mönkään...ei tullut kuukautisia kertaakaan, kunnes sitten huomasin olevani jo raskaana!

Kommentit (9)

itekkin ajattelin asiaa tollai ettei mielellään mitään hormoonipitosta ja sit kun ajattelin että tää kuparinen on halvempi....ja ei se siellä kauaa oo kuiteskaan kun toista aletaan tekeen noin vuoden päästä!!

Mutta kyllä täytyy sanoo etten olis uskonut että vuodon määrä vois oikeesti lisääntyä noin paljoo kuin mulla nyt on. aiemmin pillerien aikana ja niiden lopettamisen jälkeen oli noin 5pv ja käytin ihan normaalia side kokoo ,nyt se on 7-9pv ja eka päivä on pientä ja sit saattaa olla päivä välis ettei olleskaan ja sitten tulee kuin saavista kaks-kolme päivää...yösidettä käytän päivin öin noina päivinä...aiemmin en edes yöllä joutunut sellasta käyttään!!!

et jos et hirveesti rakasta noita menkka päiviä tai jos kierukka on sulla vaan vähän aikaa kunnes teette seuraavan, niin koko sydämelläni sanon että ota se hormoonikierukka!!!!!

mutta loppupeleissä päätös on sun....ensi kerralla ajattelin itte ottaa hormoonikierukan!!!

ja olen ollut todella tyytyväinen. Mulle sopii tosi hyvin, vuodot ovat lisääntyneet vain hitusen (mulla on aina ollut hyvin niukkaa vuotoa 4-5pv ja nyt vähän runsaampaa viikon verran), kierto on säännöllinen, mitään tiputusta ei ole ollut, eikä kipuja (kuten ei muutoinkaan). Yölläkään en tarvitse paksumpaa sidettä kuin ennen.

Ikävä kyllä sitä sopivuutta vaan ei voi mitenkään tietää etukäteen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mä huomasin aikanaan että kun jätin pillerit pois niin seksihalut ja nautinto kasvoivat selvästi. Siksi en halunnut enää pillereitä vaan käytetään kondomia. Mutta olen tuota hormonikierukkaa miettinyt, veiskö se halut samalla tavalla? Onhan siinäkin listattu ne sivuvaikutuksina. Meinaan en haluaisi maksaa sitä summaa ja sitten todeta että halut meni, kierukka pois..

elokuussa. Ensimmäiset 2 kuukautta oli vuotoa joka päivä vähäsen. Nyt vuoto on loppunut. Mieliala muutoksia ei ole tullut hormonikierukan myötä, joten tähän mennessä olen ollut ihan tyytyväinen. Pillerit eivät oikein itselleni sopineet ja olin aina " hormoni-hirviö" .

Heip!

Olen itsekin noiden kahden väliltä miettinyt.

Onko teillä mitään tietoa hinnoista?

Tulee tietty halvemmaksi kun pillerit ja meillä ei viiteeen vuoteen odoteta uutta tulokasta :)

Täytyy hoitaa toi koulu loppuun ja sit hankkia töitä. Ei oo herkkua elää miehen tuloilla....! Vaikeaa olla kokoajan toisen rahapussilla!

En ole saanut pillereitä moneen vuoteen verenpaineen takia, kuparikierukasta tuli järkyttävät vuodot, hormonikierukka on mun juttu.

Olen kuullut sivuvaikutuksista, mutta itselleni ei tullut mitään, jollei kuukautisten pois jääntiä lasketa. Sitä en pitänyt ollenkaan valitettavana.

Hinta jäi muistaakseni johonkin 80e paikkeille KELA-korvauksen jälkeen, sain reseptin runsaisiin vuotoihin, muun ehkäisyn ollessa mahdoton. Ilman korvausta hinta on kai 150-200e.

Kuparisen aiheuttamia kohdunulkoisia raskauksia tiedän ainakin kolme. Hinta on kyllä paljon halvempi.

Itse haluan hormonikierukan uudelleen, kun vauvat on tehty.

ja syynä minun mielipiteeseeni on se, etten halua ajatella sitä, kuinka munasolu hedelmöittyisi joka kuukausi ja kasvaisi alkioksi, sen jälkeen sen kiinnittyminen kohtuun estettäisiin. kuparikierukkahan tekee tämän. kaikki eivät tietenkään ajattele alkiota " vauvana" , mutta minusta se on sen alku...

ja valitsin hormonikierukan. Päädyin tähän siksi että aikaisemmin minulla oli kuparikierukka joka tuli myöhemmin pois itsekseen ja siinä alussa vuosin aivan mielettömästi. Olen ymmärtänyt että hormonikierukka olisi isompi kuin kuparinen ja vuodot ovat vähäisiä vaikkakin alussa saattaa tihkuttaa puolikin vuotta mutta sitten voivat jäädä kokonaan pois. Ja kummasti se vaan tuntuu että luotan ehkäisytehoon paremmin kun laitan hormonikierrukan koska lapsiluku on ehdottomasti täynnä. Mutta sen ajan mitä kuparikierukasta kerkesin nauttia ei siinäkään muuten valittamista ollut kun vuodot tasottuivat n.3kk jälkeen. Toivotaan että tämä hormooninen sopii koska aika kallis hankinta on yhelle kertaa ja muuten olisi niin " huoleton" juttu. Vaikka kyllähä pillereille vasta hintaa tulisikin jos viideksikin vuodeksi kerralla hankkisi, näin olen ymmärtänyt. Joo ja kiva olisi kuulla kokemuksia joilla hormonikierukka jo käytössä.

Eli sellaisen laitatan ensi kuussa : ) Olen kuullut niin paljon hyvää ja kun lapsiluku on täynnä niin se tuntuu hyvältä vaihtoehdolta.

Maksoi 164 e, kun ei saanut mitään korvausta kelalta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat