Vierailija

Voiko endoon liittyä ripulointia, löysää ulostetta? Alavatsaa särkee nin mahottomasti, etten voi uskoa tämän olevan tavallista vatsatautia.

Kommentit (7)

Olen siitä muutamalle eri lääkärille vihjaillut, mutta eivät ole ottaneet todesta. Viimeisin sanoi, että kyllä kierukka sen hoitaa, jos on....

Voiko endoon liittyä myös pissanpidätysvaikeuksia? Onko endoon olemassa mitään hoitoa? Koska leikataan? Pystynkö itse helpottamaan oireitani? Särkyä on pikin kuukautta ja nyt tämä löysä uloste viimeisin kiusa.

Olen kiitollinen vastauksista :)

ap

Mulla menee joka menkkojen aikaan vatsa ihan ripulille, alaselkä ja vatsa ihan tulessa. Mitään ehkäisyä ei ole. Näin on ollut jo monta vuotta ja nimenomaan tuohon endoon on nämä liitetty.

Onko sulla diagnosoitu endo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ensinnä, lääkärit EIVÄT juuri koskaan ota endometrioosia tosissaan. Voin yleistää ja sanoa että melkein kaikki endoa sairastavat ovat kohdanneet ylimielisiä lääkäreitä, jotka sanovat " ei tämä mitään endometrioosia ole" . Syytä en tiedä, endo ei ole kovinkaan harvinainen sairaus. Se on siinä mielessä kamala tauti, että ainoastaan tähystysleikkauksessa (laparoskopia) voidaan tehdä varma diagnoosi. Esim. ultratessa ei endodiagnoosia voida tehdä.

Endoon VOI liittyä pidätysvaikeuksia, minulla endoon liittyy kivut pissatessa ja kakatessa, ja tuo ripuli.

Laparoskopia on pääasiallinen hoito endoon, jos yrität esim. raskautta. jos et, jotkut e-pillerit kuihduttavat endometrioosipesäkkeitä ja näinollen parantavat ainakin oireota.

Suosittelen googlettamaan endometrioosin ja käymällä esim. endometrioosiyhdistyksen sivuilla.

hanna

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat