Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen ollut tosi tarkka etten anna liian rasvaista ruokaa ja että karkkeja syödään vain karkkipäivänä, mutta nyt anoppini silti ripitti minut lapsen ruoista. Syötän kuulemma huonoa ruokaa, mutta minkäs teet kun lapsi ei muuta suostu syömään. Aamulla ei puuro maistu, söisi vaaleaa leipää, muroja (en osta suklaamuroja mutta riisimurotkaan ei kuulemma ole terveellisiä???) tai jogurttia (kai se nyt sentään on terveellistä, anoppi valitti siitäkin vaikka ostan vain rasvatonta?)

Ainoa kasvis mitä pureskelee jonkun verran on kurkku, muuten söisi ruoalla vain pottumuusia ja lihapullia tms. Kalalle on allerginen.

Olen kyllä itse tehnyt ruoat, en anna purkkiruokia, enkä käytä rasvaa ruoanlaitossa.

Kommentit (1)

huomiolle.

Toki ruokavaliota kannattaa seurata ja suosia terveellisempiä tuotteta; ei ranskanleipää, mielummin moniviljaa, rasvatonta maitoa, vihanneksia, hyviä rasvoja. Vihanneksia kannattaa antaa makustelupaloina vaikka joka aterialla. Lapsi tottuu ajan myötä vahvempiinkin makuihin. Muroista kannattaa valita vähäsokerisin. Oletko kokeillut maustaa puuroa soseilla/marjoilla/mehukeitolla? Jugurteissa en niinkään murehtisi rasvaprosentista, vaan sokerin määrästä. Onneksi valiolta saa nykyään " vähemmän lisättyä" jugurtteja.

Monipuolisesti kaikkea, myös lapsen ehdoilla. Mieluiten vähän sellaista mitä lapsi syö, kuin että täyttää vatsansa makeilla, kun oikea ruoka ei ole maistunut. Mukavasti testaille kaikkea " uutta kivaa" . Kaksi vuotias menee vielä luontaisten makumieltymystensä mukaisesti, eli suosii makeaa. Totuttele pikkuhiljaa vahvempiin, kyllä pikkuisesi hyvin käy. Älä suotta hermostu anoppisi valituksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat