Vierailija

Itse olen tottunut siihen, että isännätkin istuvat yhtä aikaa pöydässä, kun on vieraita (olivat sitten sellaisia, jotka käyvät useasti tai harvoin).

Mieheni kotona isäntäväki ei koskaan istu kahvipöydässä yhtäaikaa. Eivät ole monesti ole edes samassa huoneessa. Tämä tapa heillä on ollut ihan ensimmäisestä kerrasta asti. Ja musta tuntuu ihan oudolta tällainen. Yleensä käy niin, että mä istun yksin keittiössä juomassa kupillista teetä. Ja voi että mun olo on vaivautunut.

Onko monella samanlainen tapa ja jos on, niin voisinko saada perustelut tällaiselle? Vai onko mun tottuma tapa ihan outo?

Kommentit (8)

Mummo ei koskaan istunut meidän kanssa syömään samaan pöytään, vaan istuskeli aina uunin vierustalla odottamassa jos maito ,leipä tms tarvitsi täydnnystä.

Hän oli ollut pikkutytöstä asti piika ja sen jälkeen passannut miehensä tätejä, joten hänestä tuntui luonnottomalta syödä muiden kanssa. Kyllähän se surulliselta tuntui,..oma mummo ei kehdannut meidän kanssa syödä. Aina siitä sanottiin, mutta ei niin ei. Hän söi/joi kun muut lopettivat.

Mun sedän vaimo on kanssa tollanen, ei itse istu kahvipöytään, ehkä seisoskelee juttelemassa vieressä. Ja yhden lapsen kaverin äiti, se ei kanssa koskaan istu samaan pöytään kun ollaan lapsen synttäreillä. Tosi kiusalliselta tuntuu, tulee tunne että olisin vaan mennyt kahville sinne ja se emäntä jotenkin vaan palvelee mua. Ärsyttävä tapa !

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että meillä on aina ollut niin (lapsuudenkotonani ja nyt omassa kodissani), että istutaan kahvipöydässä vieraiden kanssa seurustellen.

Anoppilassa anoppi ja appiukko eivät koskaan istu samassa pöydässä ja harvoin ovat edes samassa huoneessa. Eli istutaan yksin kahvipöydässä.

on sen verran tuttua väkeä (hih, jo näin viiden kerran tapaamisen jälkeenkin) että ei haittaa, jos eivät tue kahvipöytään. Tuntuu itse asiassa kodikkaammalta kun olemme siellä kuin kotonamme. Muideen vieraiden aikana ovat kyllä kahvipöydässä. Samoin minun vanhempani pitävät meitä niin tuttuina (ei vieraina) että joskus ovat kahvipöydässä, joskus eivät. Ei outoa minusta oman perheen kesken.

Kyläillessäni ei kohdalle ole koskaan moista sattunut, eikä liioin meilläkään noin käyttäydytä. Kyllä kaikki samaan pöytään tulevat. Paitsi yhdet kaverit, joilla on myös 3 lasta, niin kuin meilläkin, niin katamme ensin lapsille ja sitten aikuiset saavat istua seuraavaan kattaukseen. Näin siksi, ettei 6 lasta ja 4 aikuista helposti mahdu saman pöydän ääreen... ja kun lapset siirtyvät omiin leikkeihinsä, on meidänkin mukavampaa hörppiä kahvimme rauhassa.

Voisko tuo outo tapa johtua jostain tottumuksesta? siis vaikka heillä joskus ollut niin pieni pöytä, ettei kaikki ole mahtuneet samaan aikaan kahville ja onkin jäänyt sitten eräänlaiseksi pinttyneeksi tavaksi?

siis kun meille tulee vieraita, kaikki me istutaan aina kahvipöydässä, vieraat, minä ja mieheni, meidän lapset ja vieraiden lapset. Siinä sitten jutustellaan, ainakin kaikki aikuiset. Sama tapa kaikkien ystäviemme kanssa, oltiin sitten meillä tai muualla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat