Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tämän aamun Savon Sanomissa oli juttua siitä kuinka esim. 7-8v. partiolaiset ovat ihmeissään metsäreissuilla, että mihin pissitään. Partio-ohjaajat ovat joutuneet opettamaan lapsia metsäpissille!!

Uskomatonta!

Niin, myös minun mielestä. Minusta on ihan luonnollista, että kun taaperolta jätetään vaipat pois kesäaikaa, niin kukkapenkkiin, pensaan ja puun juurelle voi käydä pissat suhauttamassa. Siis JOS ei olla sisätiloissa ja vessan ulottuvilla.

Poikani 4v. mielestä on hauskaa, kun saa joskus tehdä luontopissin, se on jännää!!!

Myös tuttava piirissä kaikkien lapset saavat kesällä tehdä pissat pusikkoon hädän yllättäessä puistossa yms.

Joten muakin ihmetyttää, että kuinka joku ei osaa pissiä metsään!!!

Kommentit (10)

Nuoret ainakin täällä meillä päin lirauttavat pissit sievästi pensaaseen, ovenpieleen tai suoraan kadulle. Taitavat siis tämänkin katoavan kansanperinteen kiemurat!

Ja sit vouhotetaan tästä uudesta jätevesilaista. Nykyiset kaivot saastuttaa luontoa. Pistetään partiolaisten ja muiden luontopissiöiden syyks ;) No ei vaineskaan. Kyllä meilläkin " opiskellaan" puskapissaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Samasta aiheesta oli juttua myös keskisuomalaisessa muistaakseni viime viikolla. Itsekkin ihmettelin juttua, ja ajattelin etta eikö vanhemmat nykyään opeta lapsilleen kyseistä asiaa... Itse kyllä opetan lapsilleni kyseisen tempun, jotta eivät ole uusavuttomia.....Ja eihän sitä välttämättä paperia tarvi, koska luonto on täynnä korvaavia materiaaleja......

Niin minusta on kyllä järkevämpää tehdä puskakakat kuin pidädellä järjettömiä aikoja.....eihän siitä tule kuin huono olo....ja parempi se on kuin tehdä housuun...Eikä kelilläkään ole väliä kun on hätä kyseessä.....

Kyllä minä olen ainakin tehnyt sen talvellakin ja hyvin onnistui......hiukan kyllä tuuli tuiversi ikävästi....

Aina loirottaa kengille tai housuille. vältän siis ko tilannetta viimeiseen asti.

Niin ja olen siis partiossakin ollut pitkään ja maalta kotoisin.

Piti mennä metsän puolelle pissalle ja tyttö heitti kaikki pöksyt pois ja pissasi seisten! Silloin hoksasin, että eipä meillä moista ole jouduttu harjoittelemaan...

Pojilla homma hoituu vähän luontevammin - liekö tyttö ottanut oppia veljestään :)

kyllä meillä 2v ja 3 v osaavat käydä metsässä pissillä. kuinka muuten olisi selvitty viime kesänä telttailust aheidän kanssa kaukana sivistyksestä :) omalla pihallakin on lupa pissiä :)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat