Vierailija

Tähän on nyt menty, taaperolla kamala eroahdistus ja äitikausi ja jalassa koko ajan kiinni. Herkkäuninen, päikkäriaikaan saa hissutella varpaisillaan ja hereilläoloaika menee ulkoillessa tai

Kommentit (22)

Lisäksi keskustelu miehen kanssa.

Olet kotona hoitaaksesi lasta. Et siksi että koti kiiltäisi. Toki on kiva jos siinä samalla saa siivottua yms. mutta jos valinta on tehtävä on ajateltava lasta! Niin kuin olet ilmeisesti tehnytkin. Olet toiminut oikein, mies voi itse siivota jos ärsyttää.

Se tekee mielellään perässä kaikkea mitä sinäkin, pölyrätti käteen, ja muistetaan kiittää, ei lapsi ole mikään palvottava jumala, tai lemmikkieläin, jota pitää huvittaa, ihminen kuolee ja masentuu jollei sitä mihinkään tarvita, jos se vaan toimii sun ja miehes jonain leikkikaluna. Herra varjele, se on ihminen, ota se mukaan elämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

lapsi takertuu sinuun silloin vain entistä kovemmin ahdistuksensa pahentuessa.

Suosittelen siivoojan palkkaamista - ei tule edes kauhean kalliiksi kun siihen saa kotitalousvähennyksen. Kuitenkin pystyt jotain lapsen kanssa siivoilemaan ettei kaikkea tarvii siivoojalla teettää.

t. yksi siivoojan palkannut =)

Olin itse kirjoittamassa samantyyppistä vuodatusta mutta tän kirjoittaja vei jalat suustani.

Vierailija:

Lainaus:

Se tekee mielellään perässä kaikkea mitä sinäkin, pölyrätti käteen, ja muistetaan kiittää, ei lapsi ole mikään palvottava jumala, tai lemmikkieläin, jota pitää huvittaa, ihminen kuolee ja masentuu jollei sitä mihinkään tarvita, jos se vaan toimii sun ja miehes jonain leikkikaluna. Herra varjele, se on ihminen, ota se mukaan elämiseen.

Tämä ohje koskee paitsi sinua niin myös miestäsi. Te olette nyt perhe, teidän pitää tehdä asiat yhdessä ja se luontuu nyt eri tavalla kuin ennen kun teitä oli vain kaksi. Mutta hei, kyllä se siitä lähtee. Toisen lapsen tultua olet jo paljon viisaampi.

oon ollu nyt jonkin aikaa hoitovapaan jälkeen töissä. Lapsi hoidossa, sieltä on opittu paljon positiivisia juttuja ja 2v tarvii jo kavereitakin joskus.

Tähän saakka kylläkin on ollut niin että aina kun äiti on kotona vapaalla on myöskin lapsi kotona. Noh, nyt sitten kerran, miehen ehdotuksesta vein lapsen hoitoon kun mulla oli vapaa, ja kyllä teki hyvää! saa rauhassa siivotta, käydä kaupassa, tai vaan olla hetki. Siitä saa energiaa taas olla lapsenkanssa =)

voi vielä itselleenki käydä niin ettei onnistukaan lapsen kans siivota. lapset on niin erilaisia, osa katselee kiltisti tai yrittää auttaa. osan kanssa saa luovia koko päivän että lapsi pysyy päivän tasapainossa, esim. herkästi ärtyvät tai pelokkaat lapset.

Vierailija:

Lainaus:

ja jätä siivoamatta jos siltä tuntuu, kyllä maailmaan sotkua mahtuu. oma jaksaminen tärkeintä!

Minusta tuntuu, että täällä on osalle äideistä " oma Jaksaminen" todellakin tärkeintä. Eli mennään tosiaan sitä mukaan, mistä aita matalin... esim esikoisten päiväkotiin vieminen virikkeitä hakemaan teemalla.

Suosittelen ap:lle siivoojaa, jos mies kerran ei voi iltaisin ja vapailla kotitöihin osallistua. Hyvä juttu myös siivoojalle, saa työpaikan ja hänellekin kertyy eläkkeet.

tai sisäleikeissä yhdessä. Kotona hommat seisoo ja mies on tyytymätön " kotiäidin rooliini" koska en siis päivisin mitään mielestään tee. (puistoilu ja ulkoilu on persuksillaan kavereiden kanssa penkillä istumista ja juoruilua...). Otanko siivoojan ja jatkan lapsen kanssa, vai laitanko lyhytaikaiseen hoitopaikkaan esim. 2x 2h viikossa leikkimään muiden lasten kanssa kun siivoan äkkiä kotona? Kaikki taudit saa siellä varmasti, mutta saisin silloin jotain kotona tehtyä ja hengähdettyä. Vaikea valinta, mutta jotain on tehtävä, näin emme voi enää jatkaa....

:(

Anna lapsi kokonaan miehen hoitoon hänen vapaapäivänään. Mene itse ystävälle kylään tai harrastamaan jotakin. Ja tee tätä joskus muulloinkin kuin tämän ainoan kerran! Kyllä mies huomaa sitten omasta kokemuksesta, ettei lapsen kanssa kotona ollessa välttämättä jää aikaa kotitöille.

Vierailija:

Lainaus:

keskustelua miehesi kanssa siitä, millaista on olla kotona taaperon kassa. Itse ainakin muistan, että olin ekan lapsen ollessa alle 1,5v kädet täynnä työtä ja nyt hoidan reippaasti kodin ja kaksi isompaakin leikki-ikäistä. Mutta asiaa helpotti silloin ja nyt se, että mieheni hoitaa välillä lapsia ja tietää homman rankkuuden. Mitä jos hän hoitaisi vapaapäivinään lapsen ja sinä kävisit kaupassa tai uimassa ja sitten voisit mennä kotiin ihmettelemään, miten sekaista siellä on...

keskustelua miehesi kanssa siitä, millaista on olla kotona taaperon kassa. Itse ainakin muistan, että olin ekan lapsen ollessa alle 1,5v kädet täynnä työtä ja nyt hoidan reippaasti kodin ja kaksi isompaakin leikki-ikäistä. Mutta asiaa helpotti silloin ja nyt se, että mieheni hoitaa välillä lapsia ja tietää homman rankkuuden. Mitä jos hän hoitaisi vapaapäivinään lapsen ja sinä kävisit kaupassa tai uimassa ja sitten voisit mennä kotiin ihmettelemään, miten sekaista siellä on...

äitien jaksamisellahan ei olekkaan mitään merkitystä niin kauan kuin lapsella on reimatecit niin elämä hymyilee. av-ämmät uhrautuvat perheensä puolesta täysin. koti kiiltää ja lapset hymyilevät. parisuhde ja oma mielenterveyshän ovat täysin toisarvoisia asioita.

Ja onko isä kuviossa mukana? Muita sukulaisia tai ystäviä hoitoavuksi? Eroahdistuskaudet menee ohitse. Äitikaudet menee ohitse. Lapsi ei mene rikki vaikka itkeekin ollessaan erossa äidistä.

Lapsen päikkäriaika on omaa aikaasi. Lepää, lue kirjoja yms. Ei aina tarvi mennä ulos. Pyykitkin voi pestä lapsen kanssa ja siivota voi lapsen kanssa. Hankin liina, anna lapsen olla siinä ja tee hommia. Miten luulet selviäväsi murrosiästä, jos et selviä taaperon kanssa?

Meillä käy kodinhoitaja joka tekee kotitöitä ja tämä on todella hyvä asia. Ei levähdä homma käsistä. Jos on rahaa palkata siivoja, niin tottakai.

Ei meidän äitien tarvitse kaikkea jaksaa, jos on varaa palkata apua.

kuules, pistä se ukkos hommiin kanssa. tiedän kuinka hankalaa se on joskus saada siivottua kun ei ole sen siunaaman rauhaa.. molemmat vaihtoehdot on hyviä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat