Seuraa 

Äsken tuli muuten virhe, lähti tyhjä keskustelu, sori.

asia saattaa kuulostaa vähän ihmeelliseltä, mutta kun rupeaa tarkemmin ajattelemaan niin kai siinä jotain perää on.

Elikkä olen miettinyt pitkään sellaista asiaa, että onko hieneritys/tuoksut jotenkin liitännäisiä lapsettomuuteen? Asia välähti mieleen kerran keskustellessani tuttavan kanssa aiheesta. Nimittäin jo ennen muinoin miehet valitsivat puolisonsa vahvan " ominaistuoksun" (tässä tapauksessa hien hajun) perusteella, koska tämä oli merkki naisen hedelmällisyydestä.

Itse en hikoile hyvinkään paljoa, ja kun hikoilen niin se on hajutonta. Kovassa fyysisessä rasituksessakin hikoilu ja haju on olematonta. Tästä on moni muukin ihmetellen maininnut. Ja hikoilu ja " tuoksut" ovat yhteydessä myös hormonipitoisuuksiin.

Raskaaksi yritystä takana relu vuosi, tuloksetta, liekö tällä hajuttomalla kommentilla sormensa pelissä :)

Nyt haluaisinkin gallupinomaisesti kysyä muilta palstan lukijoilta mielipidettäne ja kokemuksia tästä aiheesta?! Kiitos.

Kommentit (11)

Mutta jos tuo pitää paikkansa, niin en yhtään pistä vastaan. Nimittäin meillä vika on miehessä ja olen aina ihmetellyt kun hän ei koskaan haise hielle. Ei siis koskaan, vaikka olisi kuinka urheillut (ja sitä hän tekee paljon) tai muuten hikoillut tai ollut käymättä suihkussa. Hänen hikensä tuoksuu oikeasti hyvälle, tai oikeastaan ei millekään... olenkin sitä aina hänelle sanonut että on se kumma kun mies ei haise koskaan pahalle. Ehkä tuossa on selitys... =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Elikkä totta tosiaan kun tässä nyt miettii, niin minä en juurikaan hikoile ja jos hikoilen niin hiki ei haise (ainakaan omasta mielestä ;)) Ainut millon haisee, on juuri ekana menkkapäivänä...

Mulla on kanssa aika vähästä hikoilu, vaikka liikunkin paljon, eikä se juuri edes haise...Ja siis ovulaatio on mulla hukassa. Stressaan myös hirveästi aina kaikesta, joten, niinkuin joku tuossa ehdotti, sekin voisi kyllä vaikuttaa tähän kurjaan ongelmaan!

Mutta jutussa voi todella olla perää. Meillä miehessä vika, eikä hän haise hieltä juuri ollenkaan, ja jos, niin todella miedosti...Tämä liittyy kai jotenkin testosteroniin? Vai? Mitä alhaisempi määrä, sitä vähemmän hikoilee, parrankasvu vähäisempää ym.

Nuoruudessani seurustelin miehen kanssa, jolla ennestään oli kaksi lasta. Hän hikoili voimakaasti ja tuoksukin oli sen mukainen. :-)

ja oon aina ollut kova hikoilemaan, painosta riippumatta. Ja mussa on vikaa vaikka muille jakaa...

Mutta voihan se olla, mistäs näitä tietää... :)

mutta mullhan onkin se tilanne, että mulla on lapsi, joka on saanut aiemmassa liitossa alkunsa kovin helposti, että sopii mun hikoiluun ;) Mun ei näet kuin tarvi ajatella liikuntaa, niin on jo hiki ja kainalot on märkinä ihan normaalistikin. Ei kauheen kivaa. Mies, jolla hormoonituotannossa ongelmia, kyllä hikoilee, mutta hiki haisee erilaiselta, kuin muilla ja hikoilun määrä liittyy siihen, koska on saanut lääkkensä - kun on lääke juuri saat ja hormoonit korkealla, hikoilee enemmän. Että sanoisin, että perää voi tuossa väittämässä olla.

Hän ei hikoile koskaan. Lapsia kuitenkin on tullut, viimeisen kohdalla

vasta useamman vuoden luomuyrityksen jälkeen.

Itse kyllä hikoilen ja mieskin. Olisiko ylenmääräisellä stressauksella

yhteyttä selittämättömään lapsettomuuteen??

Meillä selittämätön lapsettomuus, mutta IVF:ssä oli todella heikko munasolujen hedelmöittymisprosentti.

Minä en myöskään juurikaan hikoile, en edes kovassa rasituksessa. Ja hiki haisee erittäin harvoin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat