Seuraa 

Toivottavasti en ole tungetteleva kun aloitan pinon vaikka vasta ilmoittauduin mukaan...

Itselleni tuli sellainen ajatus mieleen, että oletteko punoneet taistelusuunnitelmaa sellaiseten tilanteiden varalle kun vatsapystyssä kuljette kolmen lapsen kanssa kaupungilla ja saatte kysyviä tai merkitseviä katseita? Vai pelkäättekö sitä edes?

Meillä nuo lapset ovat kaikki alle 5v ja ehkä erityisesti siksi itseäni tämä hieman mietityttää. Toisaalta olen kertonut melkoiselle määrälle puolituttuja jo toista odottaessani että haluamme neljä lasta lyhyillä väleillä, joten tutuille tämä on tuttu juttu.

Ajattelin että yksi tapa saada ainakin säälivien tai jopa paheksuvien katseiden sijaan myötätuntoisia katseita, on pitää lapset edelleen siisteinä ja hyvin puettuina.

Tuntuu hassulta miettiä tällaisia, mutta minkäs voi kun vain tulee mieleen. Esim. ruokakaupassa jo nyt vaikka on " vain" kolme lasta niin silti saan kommentteja, joskin pääsääntöisesti hyväntahtoisia, tyyliin " tuossa sitä ei ole vapaa-ajan ongelmia" , " super-äiti" jne.

Mutta on myös noita hyvin happamia ilmeitä jos lapsi tai kaksi on jonkun kiireisen kulkuväylällä jne...

Kommentit (14)

Eipä tännekään kummempia kuulu. Kp 30/29-35, mutta en usko raskauden mahdollisuuteen koska touhuilu on jäänyt niin minimiin että lähes mahdotonta. Mies tuli viime yönä kotiin ja toi minulle ison pullon hajuvettä kun vihjaisin että pullo on tyhjä. =) Lähtikin sitten äsken tuossa töihin ja aikoi vaan kävästä ja tulla takas, mutta menee varmaan kokopäivä kun on ollut koko muun viikon poissa. Eipä tässä vielä niitä joulukiireitä kun ainahan ne pitää jättää sinne jouluviikolle. =) Jospa tänä vuonna ottais vähän aikaisemmin, heti sitten veronpalautuksista. =) Ulos jotkut jouluvalot ajattelin kyllä käydä sunnuntaina ostamassa ja mies saa ne sitten asentaa paikalleen. Toissa vuonna meillä meni valot rikki ja viime vuonna niitä ei saatu hommattua ollenkaan, mutta kyllä tuo terassi on niin tylsän näköinen ilman valoja. Mutta nyt aamupalalle!

Oli mies varmaan ohjelmoinut jonkin tukkeen :) Eipä silti, olen yrittänyt vähän vältellä kuumeilupalstaa, kun mies on niin vastahankainen. Yhtenä päivänä sain jo vähän punaväriä housuihin, mutta sitten ei enää mitään. Milloinkahan ne kuukautiset oikein alkaa? tän vuoden loppuun mennessä olis tarkoitus lopetella imetys, jos se nyt sitten onnistuu... Jokohan ensi vuonna päästäisiin normaaleihin kiertoihin? En kyllä yhtään tiedä miten sen vieroituksen hoitaisi. Pitää varmaan panna kerrasta poikki mutta kun ei millään raaskisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä ei taida tulla tuota ongelmaa, kun nämä vanhemmat ei juuri enää meidän seurassa, kovin usein liiku, eli nykyäänkin kuljetaan lähinnä tuon tytön kanssa ja sitten neljännen tullessa oltaisiin ikään kuin kaksilapsinen perhe...

Ylpeänä minä koko laumani vien eteenpäin, vaikka erilaisia katseita kyllä tulee. Ja tulee itse asiassa jo nytkin kolmen kanssa liikkuessa...

nyt on tuolla alhaalla tappelu menossa. täytyy mennä!

dorinda: Täällä on vasta rv 5+6 menossa, joten tosiaan kyllähän sitä kuvotusta vielä ehtii tulemaan, jos noudattaa sitä 7-8 vkon kaavaa:)

Lievää kuvotusta on jo nyt parina päivänä ollutkin ja ruokahalu on kasvanut aivan valtavaksi... Toivottavasti jossain vaiheessa hellittää kun ei kuitenkaan olisi tarkoitus kerätä 20kg odotusaikana. Aiemmissa raskauksissa on tullut 13-15kg, jonka on saanut sitten vauvavuoden aikana poiskin. Väsymys on myös aivan sairasta. Eilen jäi päikkärit nukkumatta kun oli vieraita ja sitten olinkin illalla ihan raato. Nyt tosin on hirveä flunssakin päällä, joten osaltaan vaikuttaa myös sekin. Itkukohtauksia on myös alkanut tulemaan...mies vain huokasi, että kyllä tämä aika on raskasta miehellekin, kun aloin parkumaan ilman mitään syytä.

Nyt tuli melkein pelkästään omaa napaa, mutta antanette anteeksi:)

Peeveli: Toivottavasti saat pongattua sen oviksen niihin aikoihin kun mieskin on kotona;)

Haavekuvalle myös tärppi onnea!

Mulla on ollut tänään " vapaapäivä" . Vaari siis isäni on lähes koko päivän autellut kerhokuljetuksissa, vahtinut lapsia, että pääsen kauppaan yms. Täähän on ihan luksusta. Ja oikeesti tekee sen mielellään, koska saa kuulema päiväänsä siten ohjelmaa. Eläköön eläkeläisvaarit!! =) Tulipahan nyt hehkutettua, älkää pahastuko, mutta kun se ilo on revittävä pienistäkin asioista. :)

Tuosta koko poppoon kanssa kulkemisesta. No, mullahan ei vielä ole toivoakaan maha pystyssä liikkumisesta meidän kolmikon kanssa (perhanan hannaava ukko!!!), mutta ihan ylpeenä näitä kolmea kuljettelen mukanani. Me ollaan lähestulkoon aina, kun mies on kotona (siis viikonloppuisin) liikkeellä koko perheen voimin. Eikä oikeesti oo tullut juuri lainkaan negatiivista kommenttia, päinvastoin. Usein ihastellaan miten ihana tyttöjoukko ja, että kiva kun on paljon muksuja (niin minustakin :)). Ainakin huomiota herätetään (toivottavasti positiivisessa mielessä), se huomattiin mm. koko perheen etelänreissulla loppukesästä. Monet moikkailivat tuttavallisesti, vaikka itse ei kyllä tunnistettu läheskään kaikkia samalla koneella kulkeneita.

Kiva muuten, että meidänkin pino aina " herää henkiin" . Oon itse aika vaisu aloittelemaan, mutta lueskelen ja kirjottelenkin sitten mielelläni.

piipero kera tyttösten

Itsekin sitä mietin mutta ajattelin että olis mukava jos joku muu alottais :)

[b]nyt pieni testi[/b] toivottavasti onnistui!

Tän viikon lopulla vois sitte mulla olla otolliset ajat raskautua :) Nyt on mennossa kp8/28- jotain. Onkos kenelläkään muuten testiaika ihan kohta käsillä? Olisi kiva päästä jännäämään jonkun muun puolesta kun omaan testaus aikaan on vielä matkaa..

Tuosta liikkumisesta lasten ja mahan kanssa... Mä todennäköisesti useimmiten kuljen kahden nuorimman ja masun kanssa joten se ei vielä varmaan " niin" paljoa katseita kerää kuin kolmen alle 5v ja vauvamasun kanssa liikkuminen ;). On nuo taaperot kyllä niin suloisia. Meidän kuopus on reilu 10kk ja niin ihanassa iässä! Oppii koko ajan kaikkea uutta ja maailma on niin täynnä kaikkea ihmeellistä. Pieni Raivotar tytöstä on kans pikkuhiljaa tulossa, oma tahto alkaa näkyä aika hyvin. Tähän asti ollut maailman tyytyväisin tytöntyllerö, itkee vain aiheesta :) Laatikot on nyt pop, kun on keksinyt miten ne aukeaa ja että sieltä voi löytää kaikenlaista ihmeellistä. Olis se kyllä kiva saada pian kaveri perään. Sit ne meidän lapset olisi kyllä siinä.

Jaja, milläs viikolla sä olit? Mulla on alkaneet ne etomiset aika myöhään ja tosiaan tytöltä oli pahempi olo kuin pojilta...

Olen vähän miettinyt, josko sitä vauvahaaveilua yrittäis jotenkin vähän laannuttaa kun mies ei millään innostu. Käyn kuitenkin välillä neliapiloita ja suurperheilijöitä moikkaamassa. Jospas edes sitten viiden vuoden päästä...

Ei vaan, eipä tässä itselläkään mitään ihmeitä kirjoitettavia ole, mutta olis niin kiva lukea muiden juttuja =).

oviksen aika alkaa kohta olla käsillä, täytyy pitää mies kiireisenä, jospa nyt jo olis meidän vuoro... Vaikka oikeasti kaikki kolme edellistäkin ovat tärpänneet vasta kun olen lakannut kuumeilemasta näin kovasti.

Onkos kukaan teistä käyttänyt niitä ovistestejä? Missä vaiheessa pitäis alkaa tikutteleen (siis jos alkaisin) kun kierto on hyvin vaihteleva 25-39?

Kuulemisiin!

Muistan hyvin itsekin kuinka sitä siirsi ja siirsi eteenpäin. Meillä se kyllä sujui kuitenkin hyvin ja aika nopsasti siitä sitten eroon päästiin ihan kokonaan. En raaskinut kerrasta pistää poikki vaan vähennettiin niin, että viimeisenä jäljellä oli tuo iltatisuttelu, joka sitten jäi sekin pois vähän niin kuin varkain.

Me käytiin tänään tuon nuorimmaisen kanssa lääkärillä, korvat tarkistuttamassa... Ja nyt on terveet, tai siis ei akuuttia tulehdusta, mutta liimakorvatauti on kehittynyt ja putkitus tehdään mahdollisimman pian, samalla poistetaan kitarisat. Minä kun niin toivoin, ettei olisi tarvinnut tehdä...

Nyt alkaa oleen oviksen aika käsillä, mahaa on eilen vähän nippaillut ja ollut kipeäkin. Eilen sain miehen flunsastaan huolimatta houkuteltua puuhiin =). Tänään se ei ole kotosalla, että huomenna sitten taas jatketaan. Toivoisin niin kovasti sitä plussaa mahdollisimman pikaisesti, kohta täytyy luovutella noita tavaroita ellei ole mitään syytä pitää niitä...

No, talven tuloa odotellessa hauskaa loppuviikkoa kaikille!

JaJa: Eiköhän tuo ole ihan normaalia että mitään kummempaa kuvostusta ei tunne. Sitähän sanotaan että poikalapsi ei aiheuta äidilleen niin pahaa kuvotusta raskausaikan kuin tyttölapsi ;) Mulla ei kyllä tuon suhteen ole ollut eroa, mutta eihän sitä koskaan tiedä :) Mutta ole huoleti, kaikki on varmasti oikein hyvin!

Haavekuva:Mä tilasin kans ovistikkuja, aiemmin ei ole tarvinnut käyttää ja ei kai nytkään vielä kun vasta kolmet menkatkin on tullu, mut siinä oli ohjeet et jos kierto on 28 pv niin silloin kp 11 pitäis aloittaa testaus. Jos kierto on lyhyempi niin sit aina otetaan päivä pois sen mukaan kuinka monta päivää kierto on lyhyempi. Eli siis jos kierto on 25 pv niin sit aloitetaan testaus kp 10. Mulla on nyt menossa 11/28-??? ja en ole niitä tikkuja käyttänyt. Mieskin lähti tänään työmatkalle, mut tulee onneks huomenna jo takasin :). Alkaa olemaan tositoimet lähellä, jos nyt olis aktiivisempi kun viime kierrossa.

pitkään olen miettinyt että kehtaanko vielä kirjotella kun nuorin on vasta 1.5kk..

mutta neljättä lasta haluaisin jo kovasti..

mies sitä mieltä et pari vuotta pitäs ootella, mutta kun en millään haluaisi..

osaltaan vauva-kuume johtuu varmaan siitä että edellinen raskaus oli kaksos-raskaus ja toinen tuli rv.7+3 pois..onneksi sain toisen pitää..

Paljon onnea kaikille jo plussanneille..

äippäli& tytöt

Kiva Elina kun aloitit pinon. Itsekin haahuilen täällä kuumepuolella, vaikka plussannut jo olenkin, kun täältä löytyy niin mukavaa juttuseuraa;)

Meilläkään minä en yleensä käy kaupoissa tms. koko katraan kanssa, vaan hoidan kauppa-asiat illalla kun isäntä on kotona ja voi vahtia kuopusta. Isoista tytöistä vanhin 10v. lähtee usein mukaan kaupoille, mutta keskimmäinen ei edes halua lähteä mukaan.

Peeveli: Onnistuihan se, vaikka ne minun ohjeet menikin vähän pieleen;) Se näköjään ottaa vaikka välit olisivatkin. Pidän täällä peukkuja, että teillä nyt tärppäisi bdbdbd.

Oma napaa (.) Olen välillä ihan huolissani kun tuntuu, että tuolla odotuspuolella muilla heinäsirkoilla on jo kovaa jatkuvaa pahoinvointia ja itselläni ei mitään. Väsymys on kyllä kova ja itkuherkkyyttä on havaittavissa, mutta ei siis pahoinvointia. En kyllä muista missä vaiheessa aiemmissa raskauksissa kuvotus on alkanut, olisikohan joskus 7-8 vkolla, joten onhan siihen aikaa. Enkä kyllä ole joutunut oksentamaan kuin kakkosta odottaessa ja silloinkin vain 2 kertaa. Lisäksi koitan ajatella, että kaikki raskaudet ovat erilaisia ja voihan olla, ettei mitään kuvotusta edes tule, kun nyt saan kuitenkin olla kotona ja huilia aina kun siltä tuntuu.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat