Seuraa 

Hei,

Onkohan kukaan matkustanut VR:n Intercity-junien 2-hengen allergiahytissä (vauvan kanssa)? Meidän on tarkoitus kuukauden päästä mennä, mutta VR:n puhelinpalvelu ei osannut kertoa mitä kaikkea hyttiin mahtuu, paitsi että vaunut eivät ainakaan. Kuinka paljon on lattiatilaa (esim vaunukopalle/turvakaukalolle?), entä kuinka paljon on tilaa muille matkatavaroille? Miten vaunujen kuljetus kannattaisi järjestää? Vauva on 5 kk.

Kiitokset kaikista vinkeistä!!

Kommentit (4)

Niin, mulla ei ollut vaunuja mukana tuolla reissulla. Myöhemmin kun matkustin vaunujen kera, ne nostettiin tavaraosastoon (tavallisessa pikajunassa), konduktööri auttoi. IC:ssä muistan nähneeni eteisessä semmosen telineen, johon voi lukita sekä polkupyöriä että vaunuja. Varmaan tarvii konnarin apua sen kanssa -ja vaunujen junaan nostamisessa.

Muistan nähneeni myös vaunuja invapaikalla vaunussa, mutta se onnistuu varmaan harvoin.

-Jolly-

-Jolly-

Olen itse ottanut kanssa 2 hengen allergia hytin ic2 junasta...lapsi alle vuoden nyt...netistä varatessa ottanut ns.perhelipun,jossa tulee kummallekin oma istumapaikka...ja näin ollaan saatu olla kahdestaan koko matka hytissä...ja sinne kyllä mahtuu matkarattaat mukaan...samoin meillä on ollut iso matkalaukku,jonka olen laittanut toiselle penkille,joka olisi oikeasti vauvalle varattu;)....hyvin on matkat mennyt ja vauva on saanut nukkua omissa rattaissa;)eikä tarvitse kahvikaan lähteä ostamaan,kun myyntikärryn pitäisi kiertää osastoissa.

Toinen vaihtoehto on varata paikka perhehytistä,mutta jos siellä on muita,niin vaunut pitää jättää ulkopuolelle ja kasaan vielä,että toi myyntikärry mahtuu kulkemaan siellä...mutta sinne taasen mahtuu mukaan koppa tai turvakaukalo.Ja voipi olla meteliä enemmän;)

Itse olen ollut tyytyväinen tohon ekaan vaihtoehtoon..

Ei muuta,kuin hyvää junamatkaa teille,sitten kun matkustatte;)

höy:

Lainaus:

Hei,

Onkohan kukaan matkustanut VR:n Intercity-junien 2-hengen allergiahytissä (vauvan kanssa)? Meidän on tarkoitus kuukauden päästä mennä, mutta VR:n puhelinpalvelu ei osannut kertoa mitä kaikkea hyttiin mahtuu, paitsi että vaunut eivät ainakaan. Kuinka paljon on lattiatilaa (esim vaunukopalle/turvakaukalolle?), entä kuinka paljon on tilaa muille matkatavaroille? Miten vaunujen kuljetus kannattaisi järjestää? Vauva on 5 kk.

Kiitokset kaikista vinkeistä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen matkustanut 2 hengen allergiahytissä 8kk:n ikäisen vauvan kanssa pari kertaa ja molemmat kerrat meni mukavasti. Hytti on aika kapea, mutta kyllä sinne yllättävän paljon tavaraakin mahtuu. Mulla oli mukana turvakaukalo, tosi iso matkalaukku ja iso kassi. Vaunut ei tosiaan mahdu hyttiin, mutta hytin lähellä on tilaa matkatavaroille. Uskoisin, että siinä välikössä voi säilyttää vaunujakin kasattuna.

Matkustin hytissä kahdestaan vauvan kanssa ja sain koko hytin käyttöömme ostamalla perhelipun, jokaon samanhintainen kuin olis ollut yhden aikuisen lippukin. Kannattaa siis ilman muuta ostaa perhelippu! Imettääkin sai rauhassa ja vauva nukkui hyvät päikkärit ilman häiriöitä. Eikä myöskään tarvinnut jänskätä, että jos vauva pistää ranttaliksi isossa vaunussa. Hytissä voi myös lauleskella rauhassa lastenlauluja pienokaisen kanssa kanssamatkustajia häiritsemättä. :) IC junissa on isot invavessat, joissa on myös lastenhoitotaso. Ja ravintolavaunussa voi käydä lämmityttämässä lastenruoan.

Hauskaa matkaa teille!

t. Helmi-05 ja poika 9kk

Hei!

Matkustin 2vkon ikäisen tyttöni kanssa elokuussa 4 hengen allergiahytissä, jossa meitä oli yhteensä 7 henkilöä! Pariskunta pienen pojan kanssa; heillä turvakaukalo ja pöydällä taisi olla vaunun koppaosakin! Sitten oli vielä nuori nainen noin 3-vuotiaan kanssa sekä minä ja tyttöseni. Minulla oli myös turvakaukalo hytissä. Ahdasta oli, mutta hyvin sovittiin, 3-vee neiti mahtui jopa piirtämään hytin lattialla! Yksi laukuistanikin taisi olla lattialla, jossa ei hukkaneliöitä kyllä sitten ollut! Myös pariskunnalla oli paljon tavaraa; täytti vastakkaisen hattuhyllyn.

Eli ihmeesti sovittiin, mutta mitenkään mukavaa ei ollut, kun piti säätää aina vessaan menoja yms ja harmitti, kun sillä 3-vuotiaalla ei ollut omaa istumapaikkaa!

2 hengen hytti tietysti on vähän pienempi, mutta uskoisin, että sinnekin turvakaukalo sopii. Minun turvakaukaloni oli osittain hytin pöydän alla, tiiviisti jalkojeni juuressa.

Junamatkustus kaiken kaikkiaan oli kuitenkin positiivinen kokemus; neiti oli tosi hienosti, tykkkäsi liikkeestä ja liikkuvan maiseman katselusta ;)

Kun pariskunta jäi pois, pystyin vaihtamaan vaipan viereisellä istuimella ja imetys sujui myös täydessä hytissä.

Onnea matkaan!

T: Jolly

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat