Seuraa 

Juu, tätä pitäs kysyä lähinnä tuolta odotuspuolelta, mutta kun täälläkin on varmaan suuri osa vanhoja konkareita näissä asioissa niin siksi koitan onneani täältä. Taikauskoni estää käymästä odotuspuolella höpisemässä ennen aikojaan! ;)

Eli asiaan!

Lämpöjä mittailleet!

Kuinka nopeasti lämmöt ovat kääntyneet laskuun, jos hedelmöittymistä ei ole tapahtunut? Ovatko silti laskeneet jossain vaiheessa, jos raskaus on alkanut?

Itse elän mahdollisimman kiinnittymisen aikoja kp 24/33 ja ovis kp 18 tai 19 ja vielä on lämmöt ylhäällä. Onko se hyvä merkki vai eikö merkki lainkaan? Kokemuksia?

La:sta (joo, pitääkin nyt jo miettiä näin pitkälle.. *nolo* ..)

Eli jos on ollut pitkä kierto niin ovatko neuvolat ottaneet sen huomioon laskiessa la:ta vai onko aina la määräytynyt pelkästään viimeisistä kuukautisista?

Onko la vaihtunut mahdollisesti vasta ultran jälkeen?

Mietin tätäkin siks, kun kaikki laskurit antaa niin eri tuloksia, riippuen oviksesta yms. Kävi mielessä, että jos siis oisin ylipäätään raskaana niin pitäskö olla kertomatta oikeaa ekaa kiertopäivää lainkaan ja kertoa vaan ovispäivä jolloin sais suht oikean la:n heti. Mä kun oon edellisien raskauksien perusteella pitkään hautoja ja molemmat synnytykset on käynnistetty niin en haluaisi välttämättä yhtään heittoa tuohon aikaan. Vaiokka eipä sillä loppujen lopuks oo suurempaa merkitystä, kuin omalle päälle.

Taitaa olla aikas tyhmää spekulaatiota, mutta kun nyt kerran naputin tän tyhmän kysymyksen niin anti mennä! =)

Haulla oon jo hakenu ja lukenu ainakin noin miljuuna juttua, mutta silti oisin kovin kiitollinen kaikista vastauksista! =)

Kommentit (5)

Kuopus sai alkunsa n.kp35. pitkässä kierrossa ja neuvolassa korttiin laitettiin viimesten kuukautisten alkamisesta laskettu la.

Sitten np-ultrassa la. siirtyi viikon eteenpäin ja ultraaja sanoi, että jos heittoa on väh. viikko suuntaan/toiseen niin sitten se la. muutetaan.

Muutamasta päivästä ei muutella, näin ainakin meiän sairaalassa on tapana :)

Mulla oli esikoisen kohdalla pitkä kierto myös..Tai oikeastaan tärppikierrossa oli SUPERpitkä..

Neuvolassa laskivat la:n edellisten menkkojen mukaan..Ultrassa mulla la siirtyi vaivaiset 4 VIIKKOA!!!!Syynä tähän oli ilmeisesti se, että mun tärppikierto oli tuplat normaali pituuteen, eli tavallaan kun luulin, että on yksi ja sama kierto menossa, niin olikin kaksi..Ainoa vaan, että menkat jäi välissä tulematta..Oudointa tässä tietty oli se, että mun oireet ja raskaustuntemukset alkoivat jo kun kierron eka osa oli loppu, jolloin en ilmeisesti vielä ollut raskaana (testit nega)..Plussa pamahti ruutuun vasta, kun toiset menkat oli myöhässä..(pysyks mukana?) kp 68 (norm.34)..

Loppujen lopuksi poika syntyi 6 viikkoa menkkojen mukaisen la:n jälkeen rv 41+6

Näin täällä..

Ei siitä kannata stressata minkä la:n neuvolan pahvikiekolla saa, se kun täsmää vain, jos kierto on tasan 28..Ultra on tarkempi ja varmempi!!Ja viralliseksi la:ksi merkataan se ultran antama la jos se on enemmän kuin +-5 pv..muistaakseni oli 5 päivän marginaali..

toivottavasti auttoi..

syksyisin terkuin pikku_ruu

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kaunis kiitos kaikillle vastanneille!

Pikku ruullahan oli sitten melkonen yllätys ultrassa! =)

Enpä taida sitten enää viitsiä lämpöjä mittailla, ovathan ne jo sitten todistaneet, että ovis todella oli. Näkeehän sen tädin tulon sitten joka tapauksessa, huoh...

Tuosta la:sta, noin mä vähän ajattelinkin, että ei niillä varmaan oo oikeellisempia tapoja laskea kuin tuo kiekko. Luulis vaan nykyaikana, että neuvoloissakin ois ohjelmat jotka ottas kaikki asiat huomioon. Mä oon vaan tämmöin " pilkun****ja" , että tykkäisin kaiken olevan just eikä melkein oikein! Pitää varmaan löyhentää pipoa! =)

Mulla lämmöt menee just niin, että ne laskee vasta samana päivänä, kun menkat alkaa. Just viime kierrossa ovulaation jälkeen lämmöt nousi hiljalleen 36,3-36,8. Korkeimmillaan ne ehti olla noin 4 päivää, kunnes sit tosiaan menkkäpäivänä laski ryminällä takas 36,3.

Mulla lämmöt on laskeneet päivää-paria ennen menkkoja. Olen lukenut tältä palstalta että joillakin lämmöt on laskeneet vasta kun menkat on alkaneet. Se että sulla on nyt lämmöt ylhäällä on hyvä juttu. Se kertoo sen että ovulaatio on tapahtunut. Mun käsityksen mukaan neuvola laskee 28 päivän mukaan lasketun ajan ja sitä korjaillaan sitten ekassa ultrassa jos on tarpeen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat