Seuraa 

mitä te joilla on komposti käytätte kuivikkeena?

Mä olen laittanut oksahaketta sekä sahanpurua, mutta ne alkaa pian olla lopussa ja talvi edessä ni mietin että mitä sitten laitan...

olemme vasta pari kk kompostoineet ja on vielä hakusessa tämä homma enkä varmaan tiedä ees että teenkö kaiken oikein.

olen käyttänyt kompostikiihdytintä.

kompostorissa on nyt ollut hyttysen näköisiä lentäviä pikkuötököitä, onko se oikein, saako niitä olla?

muutenkin kompostin hoidosta jos joku kertois jotain vielä ni ois kiva, jotain oppaita olen lukenutkin, mutta esim henk. koht kokemuksia ois kiva kuulla :)

Kommentit (1)

Kuiviketta voi ostaa esim. rautakauppojen puutarhaosastoilta ja puutarhaliikkeistä ihan pussitettuna. Biolanilla esim.Komposti- ja huussikuivike, muitakin merkkejä löytyy. Ovat usein turvepohjaisia.

Kärpäset viittaavat siihen että komposti olisi liian märkä? Kun komposti " käy" kunnolla, se on aika lämpöinen eikä kärpäset yleensä viihdy. Komposti ei myöskään saisi haista pahalle, sekin merkki liiasta märkyydestä.

Näin talven tullen kompostin toiminta saattaa hiipua, ellei kyseessä ole kunnolla eristetty kompostori, esim. Biolanin Pikakompostori (tulipas tästä nyt Biolan-mainos.. ;D ). Kovin heppoiset kompostit lepäävät talven, ja käynnistyvät kunnolla sitten keväämmällä taas..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat