Seuraa 

Eli tänään eka ultra. Nyt menossa rv 6+6 gynen mukaan. Inssi oli 11.10. Kaikki muuten hyvin. Syke löytyi ja mojovat keltarauhaset ja muut, mutta sikiön koko oli himpun verran liian pieni. Eli ei voikaan olla hedelmöittynyt tuolloin 11.10. Gyne arveli, että voi olla ettei munasolu olekaan irronnut tuona päivänä, vaan paria päivää myöhemmin. Kyse oli pienestä asiasta eli tosiaan parista päivästä. Eli meidän pallero oli 4,4 mm, kun tuon inseminaatiopäivän mukaan olisi pitänyt olla 6 mm. Nyt ensi viikolla uusi ultra, jossa tarkastetaan onko sikiö kasvanut normaalisti. Tai siis jatkanut kasvua. Gyne epäili myös, että voisi olla myös luomutärppi tai sitten siittiöt ovat oleilleet pitempään ja ovulaatio onkin tapahtunut myöhemmin. Tuntuu vaan, että eikö sen ois pitänyt suunnilleen tuolloin tapahtua, kun irrotuspiikinkin pistin. Nyt olen todella huolissani, vaikka lekuri sanoi ettei tarvitse olla. Mainitsi kuitenkin, että aina on mahdollista, että vauvalla on kromosomihäiriö eikä siksi ole kasvanut normaalivauhtia. Silloin se menisi kesken. :( Samaan hengenvetoon kuitenkin sanoi, että kun sydänäänet löytyi niin silloin keskenmenon vaara on enää 5 %. Sillon ku inssi tehtiin, niin munasolu ei ollut vielä irronnut. Onko ketään muuta, jolla olisi käynyt näin ja kaikki ok?

Kommentit (3)

mulla oli eilen ultrassa 7+1 alkio 9,4mm ja vastasi viikkoja 6+6. Lääkäri sanoi että +-4 päivää voi olla eikä sovittu mitään kontrolliakaan. Mulle on tehty PAS eli alkion ikä on tarkkaan selvillä. Inssissä se on epävarmempaa joten ota rauhallisesti ja nauti raskaudestasi :)

t. Pöppis

Minusta kyse voi olla ihan siitäkin, että ultraäänilaitteilla ei mitenkään voida saada ihan täysin tarkkaa mittaa otettua, aina niissä on heittoja tai pikkuinen voi liikkua sen verran, että mittaustulos heittää. Ole ihan rauhassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

halusin vain kommentoida tuota kun lääkärit sanoo et " sydänäänten toteamisen jälkeen keskenmenon todennäköisyys on enää vain 5%" Minun mielestä niilä lääkäreillä ei olis mitään oikeutta sanoa noin. Koska mistä ne sen tietää? Jotkut tilastotko?

Anteekis kun vaahtoan..

Toivon että pikkuisenne kasvaa ja tilanne rauhoittuu ja odotuksenne jatkuun finaaliin asti mallikkaasti :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat