Vierailija

Elikkäs kävin lääkärissä ja sain clomifenit ja terolutit, gyne sanoi suullisesti, että syödä clomeja kaksi kuukautta ja pitää kuukauden tauvon, mutta nyt, kun rupesin katsomaan tuota lääkemääräystä/reseptiä niin siinä lukee, että 1 tabl päivässä kierron päivinä 3-7 4 kuukauden ajan ja sen jälkeen 2 kk tauko. Sitten 1 x 2 kp 3-7 4 kk ajan.

Sen kyllä tajusin, että niitä syödään kierron 3-7 päivinä, mutta mitä tuo kohta " Sitten 1 x 2 kp 3-7 4 kk ajan." tarkoittaa (siis tuo 1 x 2) ? Ja miksi sanoin suullisesti eri " käyttöohjeita" mitä se on kirjottanut tuohon reeptiin ??

Kommentit (11)

yhdellä tabulla, annostusta nostetaan seuraavassa kierrossa, mutta yleensä esim tyyliin: 1 ja 2 tabua vuoropäivin.

ASIANSA osaava lääkäri myös ULTRAA kierron aikana lähellä ovulaatioaikaa munasarjat, jotta saadaan tietää, riittääkö annostus vai onko vaste kenties jopa liiallinen (eli munasoluja kypsyy esim 5 kappaletta yhden sijasta). Näin toimitaan siis kunnallisella puolella ja asiaa hoitavilla yksityisklinikoilla kuten Felicitas ja Väestöliitto. Sinuna menisin itsekin kierron 10-13 pv ultraan, jotta tiedetään, onko vastetta ollenkaan, vai syötkö turhaan tai tuleeko jopa hyperstimulaatiota. Tyhmää syödä vaikka kaksi kuukautta Clomeja, jos niistä ei ole yhtään mitään hyötyä, tai jos syötkin liian pienellä annoksella. Jokainen gyne pystyy katsomaan tilanteen ultralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

No ensin syöt siis vain 1 tabletti/pv ja määrättyinä kierron päivinä, sekä tietenkin käyt myös kp 10 ULTRASSA. Näin 4kk, sitten 2kk tauko ja uudestaan 2tablettia/pv.

KP 10 ultra on sitten se tärkein juttu Clomien syömisessä. Jos et silloin käy ultrassa, ei kukaan tiedä toimiiko Clomit sinulla ja onko annostus oikea. Clomienkin käytössä saattaa tulla munasarjojen hyperstimulaatio, mikä on erittäin vaarallinen. Lisäksi saattaa käydä niinkin, että sinulta irtoaa useita munasoluja kerralla.

Mua jäi vähän mietityttämään se mitä eilinen gyne minulle sanoi, että kiinnittyminen hänen mukaansa tapahtuu 10:s päivä hedelmöittymistä ja minä kun olen aina luullut, että se tapahtuu n.6 päivä ja ihmettelen suuresti sitä, ettei gyne minulle sanonut, että clomeja, kun käyttää niin on monisikiö raskaus riski aika suuri tai ylipäätänsä kertonut minulle mitään clomeista kysyi vaan, että haluanko rueta syömään niitä ja minä suurinpiirtein tiesin mistä lääkeestä on kyse, niin sanoin, että sopiihan se. Soitin äsken Teratologinen tietopalveluun (kiitos teidän, kun jostain ketjusta kaappasin linkin talteen) ja sain paljon enemmän tietoa häneltä mitä gyeltäni. Mutta nyt taidan rueta tosiaan varailemaan aikaa tuonne AVA-klinikalle, jos siellä olisi vähän ammattitaitoisempaa porukkaa.

Onko siellä naislääkäreitä?

Mulla jäi kans sellanen maku suuhun, ettei tiennyt kovinkan paljoa clomeista. Ja oletan, ettei tässä vaiheessa kiertoa ole vielä kuukautiset alkaneet, vaikka oli nyt hieman enemmän tullut tiputtelu vuotoa.

t.ap

Ei tainnut lääkäri sitten oikein olla kovin tietoinen Clomeista. Varaahan kp 10 aika AVA-klinikalle. Siellä on parikin todella hyvää lääkäriä, mutta itse suosittelen Eero Varilaa. Ensikäynti on jopa maksuton ja sisältää ultran.

tavalliset gynet kyllä määrää Clomeja (kuten mullekin) mutta ei sitten osaa seurata sitä hoitoa. Mulla kävi niin, että irtosi kolme munasolua ilmeisesti kierrossa, koska kolmosia rupesin odottamaan. Ja tuli sitten keskenmeno, koska mun kohtu todettiinkin sitten myöhemmin kaksiosaiseksi. Eli olisin tuolta säästynyt jos olisin heti mennyt asiantuntevaan hoitoon.

Suosittelen sii todella lämpimästi erikoisklinikkaa!!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat