Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Heips!



Ajattelin kysäistä, onko kellään ollut selkeää ja hyväksi havaittua konstia saada yököttävä olo pois? Mm. mitä olette syöneet/napostelleet ym..?



Tämän toisen raskauden alussa en ole joutunut tekemään vessanpöntön kanssa lähempää tuttavuutta, mutta ensimmäisen aikana siihen joutui tutustumaan 3 ekaa kk:tta öisin ja päivisin..

Nyt on ollut vain tuollaista yököttävää oloa, varsinkin koulussa, kun joutuu istumaan pitkiä aikoja. Samoin nuo linja-auto kyydit. Kotona viikonloppuisin ei ole mitään hätää.



Yritän aina välillä syödä jotain pientä, mutta aina sekään ei tunnu vievän yökötystä pois..Pelottaa vain että paino nousee liikaa, kun noita kiloja on muutenkin kertynyt..:(



Väsyttääkin aivan vietävästi. Aamullakin olisin voinut jäädä aivan hyvin nukkumaan 9 tunnin yöunien jälkeen ;)



~suviande ja rv 6(?)~

Kommentit (7)

Aamulla paha olo, illalla paha olo. Kaikki tulee ulos. Pakko mennä harjoitteluun kun sitä ei kehtais korvata. Nyt kokeilen muiden vinkkejä ja laitoin kaurakeksin yöpäydälle. Söin sen ennen kun nousin ja sitten menin jääkaapille juomaan lasin mehua. En ainakaan vielä ole oksentanut, yökkäillyt kylläkin.



Kumma juttu mutta mulla hedelmät tulee heti pihalle. Varsinkin mandariinit. Varmaan kun se on vähän hapan, niin maha ei tykkää. Lounas pysyy kyllä aina sisällä ja sen jälkeen helpottaa. Mut mulla ei oo ollut mikään superheikko olo, että tartteis mennä sairaalaan. Kyllä aina jotain pysyy sisällä. Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville. Palkinto on sen mukainen!

kotiruokaa. siitä saa voimia ja huono olo väistyy. lisäksi ihania välipaloja on säilyke ananakset, persikat jne sekä appelssiinituoremehukin helpottaa vähän. voit myös kokeilla apteekista saatavaa b6 vitamiinia. äläkä unohda nukkua ja levätä tarpeeksi. mitä väsyneempi olet sitä huonovointisempi. mulla meni näillä " rohdoilla" pahoinvointi ohi 2 viikossa. nyrkkisääntönä vielä sekin että älä päästä masua tyhjäksi vaikka ällöttää vaan mitä nälkäisempikin olet sitä pahoinvoivampi olet. koita jaksaa. tiedän että toi on helvettiä mutta tässä vaiheessa raskautta sitä ei enään muistele. mulla nyt 22+2 viikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla oli aamupahoinvointia 24 tuntia vuorokaudesta. Silloin tuntu ihan kamalalle! Jouduin keskustelemaan vessanpöntön kaa todella useasti... Tuntu sillon etten ikinä selviä. Kaikki tuoksut yökötti ja ruokaostoksilla oleminen oli suurta tuskaa. Oikeastaan kaikki oksetti!! Se kesti neljä kuukautta ja loppu kun seinään...Viime kesä oli vielä niin helteistä, että hellekin teki jo osansa. Olen mieletön herkkuhäntä ja tykkään leipoa kaikkea makeeta. Ensimmäisen neljän kuukauden aikana en syönyt yhtään karkkia tai jäätelöä, kaikki yökötti. ja isäntä teki aina ruuan, kun kaikki yökötti. Sitten kun helpotti, niin ah mikä autuus!!

Tässä muutama vinkki olojen lievittämiseen:

- Syö usein, mutta pieniä annoksia. Syö vaan sitä mitä tekee mieli. Älä ajattele liikaa kiloja. Real- täysjyväleipä pysyi ainakin minun sisuksissani!

- Hedelmät, marjat ja vihannekset! Kannattaa nämä syödä kylmänä! Omaan ruokavalioon kuului kukkakaali ja porkkanat, niitä söin alkuaikana varmaan satoja kiloja. Itseasiassa syön niitä vieläkin!

-Raitis ulkoilma. Itse kun en kyennyt kävelemään, kun yökötti niin kannoin penkin ulos ja vaan istuin.

-Kannattaa juoda paljon vettä tai mehua.

- Kylmä suihku.

- Lepoa ja lepoa

- Kahvi ja tee kannattaa jättää väliin, se vaan närästää

- Aina kun tulee paha olo, napostele jotain mitä tekee milloinkin mieli. Pääasia että saa verensokerin kohoamaan.

Hanna rv30



Toivottavasti näistä on jotain hyötyä...kaikkea kannattaa kokeilla!!

2 viikkoa kun pahoinvointi oli pahimmillaan ja se auttoi. ota saikkua jos vaan pystyt ja nuku niin paljon kun voit/pystyt. ja syö mitä mieli tekee ajattelematta niitä kiloja. pakkohan sitä on jotakin syödä ihan itsesi ja vauvasi kannalta aateltuna. ja kuten sanoin huonompi olo on jos masu tyhjä.toivottavasti näistä olsi jotain apuja.

kun heti aamulla sängyssä söin vähän appelsiiniä. Tai join pienen tilkan mehua. Edes lasillista en voinut juoda, kun siitä mahassa alkoi hölskyä ja oksennus tuli välittömästi. Pitkin päivää, toisin sanoen koko ajan laitoin suuhuni jotakin. Jäisiä marjoja muutaman, pakastettuja viinirypäleitä..



Ruisleipä oli mullakin ainut, mikä pienissä määrissä pysyi sisällä. Vesi oli pahinta mulle, jääpaloja imeskelin. Ja mies kantoi välillä kesken työpäivää kotiin mitä milloinkin mieli teki. Ne yleensä paremmin pysyi sisällä.



Mutta minua helpotti se, että lähdin kotoa pois. Olin siis sairaslomalla töistä melkein koko alkuraskauden (vkoille 16..)

Siskon tai äidin luona pari päivää teki hyvää. Ja ihme kyllä sain aina silloin syötyäkin. Mutta jos ihan kamalaa, kehotan menemään sairaalaan johon menet synnyttämään. Itse olin Kättärillä päivystysosastolla 4vrk tiputuksessa ja sen jälkeen olin elävien kirjoissa pidemmän aikaa. Ja sain sieltä pahoinvointi suppoja jotka mulle ainakin auttoi.

mulla ei oo mitään hätää aamulla eikä päiväsaikaan mutta iltaa kohden alkaa sellainen " krapula" olo että heikottaa, päätäkin särkee välillä ja on yököttävä olo, ei tosin oksentelua. Kiva kun olen vielä yötyössä niin just ku pitäis töihin mennä alkaa huono olo! Saikkua en viitsi ottaa, ku sairaanhoitajana tärkeä työ, eikä sijaisia just tähän hommaaan helposti saa! Olo helpottuu pikkuhiljaa ku juo jotain kylmää ja koittaa syödä jotain, edes jotain pientä.. Edellisessä raskaudessa ei ollut mitään tuntemuksia, joten tää on outoa itsellekin. Saa nähdä miten muuten menee, edellisen kerran jäin ä.lomallekin vasta 30pv ennen laskettua kun olo oli niin hyvä. Nyt rv.8+6(?)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat