Seuraa 

Vauvakirjassa (saatu neuvolasta) luki 18.-20. rv eli siis mielestäni tällöin 17+ viikko viiva 19+ viikko. Olin ajatellut, että se olisi yleensä 18+ viiva 20+ viikko.

Neuvolassa suosittelivat, että näin toista odottavana ottaisin ajan vasta 20 viikon jälkeen (en tajua, miten uudelleensynnyttäjyys tähän vaikuttaa) ja vasta tämän ultran jälkeen soittelen heille seuraavaa aikaa eli se menis sitten sinne 21+ tai 22+ viikolla. Edellisen kerran kävin neuvolassa viikolla 14+. Noin pitkään en kyllä haluisi odottaa, koska riesana ovat jokatunnittaiset supistukset.

Millä viikolla muuten ne äippäpaperijutut lähetetään?

Kommentit (8)

soittaisit äitiysneuvolaasi ja kertoisit supistelu-tilanteestasi ja esittäisit lääkärillä käyntiä. Tai sitten varaat ajan lääkärille. Itse kai parhaiten tiedät kuinka jaksat. En tiedä kuinka teilläpäin asiaan suhtaudutaan, mutta täällä tulee huutia, jos ei oteta levon kannalta kun supistelee. Kokemuksesta tiedän myös, että ei se oleminen ole niin helppoa kun jatkuvasti supistelee oli ne sitten kypsyttäviä tai ei.

En usko että rakenne-ultrassa kätilö kohdunsuuta kurkkii, eiköhän se tosiaan pidä tehä sisätutkimuksena. En tietysti varma voi asiasta olla.

Oliko niin että sinulla oli toinen raskaus menossa. Yritin tehdä odotus sivuilla vähän taustatyötä mitä olet aiemmmin kirjoitellut, mutten jaksanut sitä sitten sen kummemmin. Olisi helpompi vastata, kun tietäisi onko edellisessä raskaudessa ollut supisteluja ja työ?tilanteen. Tuon lääkäri asian kannalta meinaan.

Itselläni raskaus on toinen ja esikoisen aikanakin supisteli ja supistuksia ei juurikaan helpota välillä fyysisestikin raskas työ. Huomasinkin, että pyöritään molemmat myös tuolla huhtikuisten puolella. Itse olen kumminkin enemmän taustailija ja käyn toisinaan vaan vilaisemassa päivän kuulumisia. Mutta toivottavasti minusta nyt jotain apua oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

viikolla 19+. Kela-paperit lähetellään kun raskauspäiviä täynnä 154 eli viikkoja 22. Kävin pari viikkoa sitten neuvolassa ja terveydenhoitaja varasi supisteluista lääkäriajan jo seuraavalle päivälle. Ja nyt ollan sairauslomalla.

Mitä jos soittaisit vaikka jo heti huomenna neuvolaasi ja kertoisit supisteluista. Joskus supistelut kun voivat alkaa kypsyttää kohdunsuuta vaikka ovatkin varsin usein vaan ikävänä " riesana" näillä viikoilla. Tiedän kylläkin, että supisteluihin suhtaudutaan eri tavoin. Toiset ei niitä pidä vaarallisina ja toiset suosittelevat ehdottomasti rennosti ottamista. Hyvä kai asia olisi tarkistaa.

Meillä oli rakenneultra viikolla 19+1 ja se olikin sitten viimeinen kurkistus vatsaan ennen synnytystä -ellei joku erityinen syy aja uuteen ultraan. Olen muuten miettinyt, että miten voi saman kaupungin (Vantaa) sisällä vaihdella noi ultramäärät? Kun on tuttuja, joilla ollut 3 ultraa ja meille sanottiin jo alusta asti, että 2 ultraa kuuluu ja sitten synnytyssalissa on seuraava kohtaaminen. Kuulemma 3 ultra tehdään vain, jos on jotain huolta, että kaikki ei ole kunnossa.

ekassa sisätutkimuksessa just alkaneiden suppareiden takia, paikat olivat ok, mutta supparit siis vasta alkaneet. Nyt niitä on ollut siitä asti tasaisesti joka päivä ja pohdin justiinsa, että koska voin ottaa yhteyttä uudestaan???

Rakenneultrassa kun ei vissiin mitään sellaisia tarkastuksia tee??? Menen kunnan maksamalle yksityiselle ultraan ja ultraaja on kätilö tm. mutta ei lääkäri. Ja vasta sen jälkeen pitäisi varata neuvolaan tavallinen aika ja siis se seuraava lääkäriaika siitten olis joskus 25 aikaisintaan, näin käsitin. Sinne en kyllä varmaankaan jää odottelemaan? Vai voiko ultrassa nähdä kohdunsuun tilannetta? Tuskinpa ainakaan sitä, että onko pehmentynyt.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat