Seuraa 

Sivut

Kommentit (28)

here. L.A tänään.

Neuvolassa etsittiin Pharmacasta raskaalle sopivia ulostuslääkkehiä. Taas otettiin kutinan takia sappikokeet. Paino laskenut vähän. Vavi ei ole laskeutunut eikä kiinnittynyt. Vointi mulla loistava. Yöt nukuttaa hyvin, jopa vatsakylkiasennossa.

Lunta sataa. Olla öllötellään. Mikä kiire tässä valmiissa maailmassa. Lähdenpä salille jumppaan.

Hauskoja viimeodotushetkiä kaikille.

t. kutiava tsukkis ja jumppaava jympä 40 + 0

Meillä on sitten huomenna käynnistys ja nyt jännittää ihan hirveesti. Viime yöt ollu tosi levottomia ja ens yönä ei varmastikaan nukuta yhtään..

Mies oli eilisillan iltavuorossa ja olin ihan hermona kotona ku ei liikkeet tuntunu ja maha oli ihan outo. Äiti onneks tuli mun seuraks tänne, ettei yksin tarvinnu olla.

Mutta on nää viimeiset päivät ollu tosi raskaita ja pitkiä ku on vaan odottanu keskiviikkoa..

huh. Syntyis vaan itellään ku tämä tietyn päivän odottaminen on ihan hirveetä.

Ei muutaku taas makoileen, jotta nuo verenpaineet pysyy kurissa.

Onnea ja suppareita kaikille !!

-marica ja elmeri 38+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nyt suppailee timakasti noin kymmenen minuutin välein, joten tällä tytöllä on toivon mukaan nyytti kainalossa tän vuorokauden puolella! Heräsin vessaan puoli viideltä ja sen jälkeen alkoi lievä jomotus. Nyt supparit saaneet voimaa, pitäkää peukut pysytyssä et ne jatkuis!Vatsakin toiminut koko aamun tiuhaan. Ei varmaan voi kauaa katsella tilannetta, koska aikaisemmat ovat tulleet parin tunnin sisällä sairaalaan tulosta. Nyt lääkäri sanoi että pitäisi tulla heti sisään kun alkaa supistelemaan. Mutta täällä sitä vielä surffaillaan. En viitsisisi turhaan lähteä äitipolille kääntymään, jos laittavat vielä kotia....

Mies lähti töihin, eikä tiedä vielä mitään tilanteesta. Pitänee kohta hälyttää kotia jos tilanne etene. Niin ja lapsille hoitajat!

En vaan voi uskoa että tämä olisi nyt sitä!

Tilannetta seuraillen, Karjalantyttö 40 +5

Eventus: Toivottavasti supistukset säännöllistyvät

ja pääset tositoimiin!

Erkku78:lle myös samat toivotukset että kohta olis

nyytti kainalossa ;)

Örmelö: On kypsyttänyt neuvolassa ravaaminen, mä oon joutunu oikeestaan alusta asti käymään neuvolassa 1 krt/vko kun verenpaineet on olleet ongelmana (vaikka lääkityksen olenkin saanut heinäkuusta lähtien)

(.) Masussa oli pe-la kauheet kötinät päällä, ja sit su-ma oli TOSI rauhalllista, mut tuli ne liikkeet kuitenkin päivän mittaan. Viime yö oli aika tuskainen, ekaa kertaa oli epäsäännöllisiä supistuksia, alavatsaan sattui h*****tisti ja vatsa kovettui välillä. Muutaman tunnin siinä kärvistelin ja sit ne yhtäkkiä lakkas ja sain jatkettua unia. Tokihan nuo yöllä tulee nyt kun mies on tämän viikon yövuorossa ... Mitään muuta ei ookkaan tapahtunut, ei limatulppia ei lapsivettä. Verenpaineet ovat vaan alkaneet kohoamaan eli katotaan mitä tuleman pitää, oisin kyllä valmis jo synnyttämään vaikka jännittääkin ekakertalaisena se :))

Hyvää tiistai-päivän jatkoa kaikille, ja toivotaan että tänään taas tulee lisää marrasvauvoja!

Tintta-liisa rv 39+5

Paljon onnea nyyttinsä jo saaneille ja saamassa oleville!

Omat kirjoittelut ovat jääneet, mutta kovasti olen kyllä lueskellut päivittäin teidän kirjoituksia. Suppailuja mullakin eilisestä lähtien, mutta terä on puuttunut. Mitkään saunat ja siivoukset ei oo auttanut. Tänään kokeiltiin sitten isännän kanssa sitä viimeistä " s" :ää pitkästä aikaa ja jopa jotakin! Alkoi supparit koventua! Nyt oon seuraillu parisen tuntia suht jämäköitä supistuksia. Jospa vihdoinkin! Mun tsäkällä ne kuitenkin loppuu ja yli mennään että paukahtaa ja lopuksi käynnistellään niinku esikonkin kanssa. :( EI muutaku seksiä peliin useemmin!

Hermot menee ku sukulaiset ym kyselee että JOKO, EIKÖ VIELÄKÄÄN! La kuitenkin vasta pe 18.11. Ihme hätähousuja. Vaikkakin itsekin jo odottelen.

Ikävä ilma...

Inrita rv 39+4

Väki senkun vähenee porukasta - ONNEA kaikille nyyttejään hakemaan lähteville / lähteneille! Voi voi, täällä ei tietoakaan suppareista. Muutamia kivuttomia silloin tällöin, ei mitään muuta. Ei tulppia, ei verta, ei vettä. NO, onhan tässä laskettuun aikaankin vielä toista viikkoa tietysti. Alkais olemaan koti valmiina pikkuiselle, joten saisi jo kohta tulla!

Vielä on kestovaipat tilaamatta. Aattelin tilata jostain nettikaupasta harso&villahousu-aloitussetin. Sillä päässee alkuun helpoimmin ja näkee, tuleeko koko touhusta mitään.

Joku kyseli, eikö neuvolassa käynti ärsytä. Mua ei se kontrolli ärsytä sinänsä, mutta alkaa tulla jo synnytysvideoo ja " kotitöiden jakaminen on tärkeää" -valistukset korvista ulos! Tuntuu siltä, että nyt STOP - enempää en voi tietää itse synnyttämättä ja sitä vauva-arkea elämättä. Onhan se varmaan ihan jees, ettei maalailla mitään pilvilinnoja, mutta en mä ainakaan muutenkaan niissä elämääni elä! Että tää pistää ärsyttämään jo!

Äippälomalla on ollut kyllä aivan ihanaa. Eka tauko opiskelu- ja työelämästä ikinä (siis lomia lukuunottamatta). Ihmeellistä kyllä, en ole ikävöinyt yhtään töihin. Kuvittelin, että olis outo olo, mutta ei.

Mitä muuten olette pakanneet vauvalle kotiintulovaatteiksi? Mulla body+potkarit, villatakki ja-housut ja fleecehaalari sekä lakki, ohuehkot käsineet (haalarista kääntyy hihat) sekä sukat. Autolla kuiteski liikenteessä...

Tsemppiä kaikille, ja vauhdikasta loppuviikkoa!!!

- Näätä 77 & Saku (vasta 38+2, mä olen täällä vielä piiitkääääään...)

...Itellä supistukset, ne vähäisetkin harjoitussupistukset on hävinneet ku tuhka tuuleen vk sisällä.. Ei edes sänkypuuhat aiheuta niitä.. Menee varmasti yli lasketunajan ja humisten..

Olisin jo ihan valmis luopumaan tästä mahasta ja ottamaan vauvan tänne maailmaan. Väsymys on VALTAVAA, ollut nyt n.4pv.. Vauva pönkää pyllyään välillä mahalaukkuun ja vuoroin päätään tuonne alas niin että jomottaa. Muutenkin kunto on vähän romahtanut, tai liitoskivut alkaneet vaivaamaan sekä hankala päästä ylös ku vihloo. Välillä on alkanu pelottaa, jos vauva onkin hirmu iso, kun noita herkkuja on tullu syötyä hirveesti.

No...ei auta, päivä kerrallaan.. ja jokainen päivä on aina lähempänä vauvan syntymää:)

SaJuTu 37+6.. perjantaina neuvola..

Tsempit ja supparit kaikille niitä tarvitseville!

Itse heräsin kuudelta kovaan polttoon mahassa ja selässä. Ehdin jo innostua, että tänäänkö tämä homma lähtee käyntiin ja saadaan vauva maailmaan, mutta ei. Poltot lopahtivat tuossa kymmenen maissa.. Nyt on vaan sellainen olo, että olisi menkat käynnissä, plääh.

Tuntuu, että viikotkin ovat menettäneet merkityksensä. Ihan kuin niitä olisi vasta 40+2.. Ja joskus olin innoissani siitä, että 38 tuli täyteen. Pessimismi iskee. Oikeasti sellainen fiilis, että tämä vauva haluaisi syntyä vasta rv 50 tjtn.

MAKEANHIMOON mulla auttaa mandariinit ja omenat, nams! Vetelen niitä joka päivä pussillisen. Nyt kyllä täällä nakerran pipareita ja juon vadelmamehua. Jos sitä saisi vielä vaikka yhden kilon kerättyä ;)

Neuvolassa mun ei ole tarvinnut onneksi ravata enää kolmeen viikkoon, kun on ollut noita kontrolleja äippäpolilla perätilan takia. Sielta tullessa on aina sellainen olo, että tapahtui jotain, toisin kuin neuvolasta tullessa. Neuvolan terkka on tosi mukava, mutta tosiaan alkaa turhauttamaan se ravaaminen, varsinkin kun mulla on ollut kokoajan niin hyvät arvot: Matala verenpaine, hgb 144 pissa puhdas ja sitä rataa..

Eipä kummempia, jään tänne odottelemaan, että tuleeko se mies neljältä kotiin, vai jääkö taas ylitöihin.

Olipas ankea viesti,pyydän anteeksi.

Noema ja Onni 40+2

Voi vee että täälläkin kypsyttää!!! Just kun ollaan oltu jo monta päivää lähtövalmiina, niin SUPPARIT ON LOPPUNU KOKONAAN!!!! eilen ei ainuttakaan supistusta:( Limaa tulee vähän vielä, joten olisko tää nyt tyyntä myrskyn edellä...? Toivon niin että tällä viikolla pääsisin tästä mahan kantamisesta siihen että saan vauvan syliin:)

Eventus ja erkku!!! Toivotaan että pääsisitte tositoimiin!!

Mulla tänään kans neuvola ja JOO, tympii! Terkkari on ihan kiva, mut näin loppuajasta aina samat jutut; " jos ei sua ens viikolla näy, niin tiiän missä oot...." Niinpä, nyt on jo kaks viikkoo menny ja edelleen joudun sinne meneen:( No jospa se nyt edes sanois että vauva on kiinittyny.

Rapuäti taisi sitten päästä eilen synnyttämään! Mitenhän siellä on sujunut/sujuu..?

Yön nukuin tosi hyvin, mut niska on nyt kipee..taisin jotenkin huonossa asennossa olla. Mies lähti aamuyöstä ja kyseli supistuksista..mumisin vaan peiton alta, että hyvää työpäivää vaan!! ei mitään merkkejä mistään. Vastaukseksi sain syvän huokauksen..Taitaa isikin jo ootella:)

yritän pitää toivonkipinää yllä, että tää olis viiminen tiistai raskaana ollessa.Tänään paukkuu taas viikot ja edelliset lapset syntyi tällä viikolla..taisin jo eilenkin kertoa että eka syntyi 39+3 ja toinen 39+1(tosin käynnistettynä..) Mutta ainahan voi toivoa:) Katotaan..

Kivaa tiistaita kaikille ja SUPPAREITA kaikille niitä kaipaaville!!!

Mäkin voisin ottaa niitä vastaan:)

äitykkä ja poikanen rv 39+0

Heipsulit taasen!

Tyksissä käytiin,aivan ihana erikoislekääkäri paikalla...Teki sisätutkimuksen ja totesi että viikossa kanavaa oli häippässyt kolmesta cm 1,5:een cm.

Kysyi mun omaa mielipidettä,että mahdollista olisi jäädä jo sairaalaan,mutta mä aattelin että lähteköön itestään.Tais tulla meikäläisellä pupu housuihin ;)

No lääkäri sanoi että jollei lähde nyt tänään tai huomenna tulemaan,niin torstaina aamulla aloitetaan sitten hommat....katotaan miten käy ja millä tavalla!?

Tottakai olisin voinut ajatella että nyt kun paikat oli pehmeeet ja kypsä,olis jäänyt osastolle,mutta mulla jäi ekasta kammo kun käynnistykset epäonnistui ja meni sektioksi.

Parempi näin...

Mutta pitemmittä puheitta,kattellaan :)

Ja ISOJA tsemppi-rutistuksia kaikille ja kypsytään mammat todenteolla!

(Kyllä olo helpottaa kun sai jonkun takarajan,sitä jaksaa vaikka päälläseisten vielä muutaman päivän,mutta ei kyllä viikkoo...heh)

Erkku ja tiituska rv 41+1

eilen tosiaan soittelin sinne äitipolil ja masennuin todenteolla mut jes, terkka tänään helpotti oloa. ens tiistaina uus aika ellen aiemmin tartte jotain jeesiä ja sillon viimestään saan lähetteen polille ja kahtellaan käynnistystä. ei anneta mennä yli pahasti jotta oma pää kestää. ihan uutinen. oisin hetikin saanu lähetteen mut lähinnä osastolle huilimaan. ei vaan oikeen oo mahollista kun kuitenkin mies sairaana ja mihin koira sit joutus. no ootellaan. turvotus massiivista edelleen ja painoa tulee ja sf-mitta oli kasvanu vkossa 2cm eli nyt 37cm ja terkka sano tuon turvotuksen vaikuttavan. pahaa oloa ollut jo pari päivää ja maha on tänään kans toiminut hyvin. limatulppa siis meni vko sitten keskivkona ja terkka sano et enteilee hyvää, tuskin tavataan tiistaina tai et yliaikaseks menee. hope so. koska mies lähtee vkon päästä sotaharjotukseen. on siel perjantaihin asti, lauantai töitä, sunnuntai vapaa, ma töitä ja taas ti-pe sotaharjotukseen. hieman siis meitityttää se käynnistykseen joutuminen jollei nyt itekseen tuu. nelikiloseks sit veikkas tulokasta noin käsikopelolla. toivon mukaan on alle neljä kiloa..ostettiin jouluks tonttupuku 62cm ja mietinkin nyt et pitäskö kiirusti mennä vaihtaan 68cm?? mitäs kokeneemmat on mieltä?

mut joo, ehkä lähen syömään ku alkaa oleen nälkä..

hieman piristynyt -neitoperhonen ja Toukka 38+6

Mutta supparit loppuivat sitten siihen kun sain nukahdettua pariksi tunniksi.

Koirankin kanssa kävin oikein reippaan ulkoilun, ihan hengästytti sen verran kovaa käveltiin.

Ruokakauppakin on koluttu läpi ja unohdin sitten ostaa vaippapaketin kotiin. Jospa joku tuo ensivaippoja " rotinoiksi" sairaalaan.

Karmea myrsky on ulkona. Ei sitten hotsi mikään yhtään.

Sikäli mikäli sinne asti päästään, niin huomenna aamulla kahdeksalta on se yliaikaiskontrolli. Jos ensi yö samanlainen kuin viime, niin pitäisiköhän ottaa varmuudeksi kassi mukaan, jos sille tielle jää?

Kiitos kaikille tsemppauksista! Täältä samanmoisia kaikille.

Pysytään ajan tasalla :)

eve ja baby koo 41+2

Kiertelin jääkaappeja ja pakastimia katselemassa ja hintavertailua tekemässä. Yhden kerran supisti kipeästi vatsan puolelta. Siinäpä se. Kohta vois hieman levätä, niin jaksaa sit esikon kanssa touhuta illalla, kun

tulee hoidosta kotiin. No, äsken tuli toinen suppari.

Tuskin maltan odottaa paria yötä, että pääsen kontrolliultraan. Mä en kyllä voi roudata mitään kasseja mukaan, kun menen bussilla ja esikko ensin hoitoon. Pitääkin kyllä muutoin laittaa asiat siten, että talon vara-avainkin on jonkun tutun saatavilla, jos joutuiskin sinne jäämään. Koirakin kun jää kotiin ja mies on silloin toisella paikkakunnalla.

Nyt lepäilemään.

rv 38+5

Heippa!

Tänään ollaan menossa tyksiin toivottavasti viimeisen kerran ennen h-hetkeä tarkastukseen.

Perusjutut,painoarviot ja muutenkin ultrat.Viimeviikolla passittivat kylmästi kotiin kun oli vielä epäkypsät paikat...

Nyt aamulla kun heräsin jouduin pistämään siteen pöksyyn,alkoi meinaa verta tulemaan...eiköhän siis tässäkin lähtö aika lähellä pitäisi jo olla??!!!

Jos ei musta kuulu tänään enään mitään,niin olen varmaankin tuolla tyksissä.

Voi helv**** alkoi jänistyttämään..No on se kumma kun eka odotetaan lähtöä kuin kuuta nousevaa,ja nyt voisin sitoa jalat yhteen ja perua koko jutun.Näin ekakertalaisena alatiesynnyttäjänä (eka sektio)On hiukan jännä olo.

Voi tietty olla mun tuuria että palailen vielä tänään,lets seee!!!!

Näin siis tänään :)

Erkku ja tiituskarv 41+1

ei suppareita ei vaikka kaikkensa yrittää :((( uutena juttuna on nyt tullut hillitön väsymys, kahtena edellisenä yönä olen nukkunut 11h jopa niin että vessareissulakin pöntöllä olen torkkunut, mitähän se tämäkin oikein on? Vauva kyllä liikkuu edelleenkin entiseen malliin, välillä tuntuu että sillä on suunta hukassa ja yrittää puskee itteensä tosta mahanahkasta läpi, illat varsinkin on aikamoista menoa :)..

TUKISUKKIS:mitäs ummetuslääkettä se farmaca suositteli raskaana oleville? Luumut on mulla toiminu toistaiseksi aika kivasti, mut niitä saa kyllä syödä aika monta/pv että tulosta tulee.

Eikai tässä auta muutakuin jatkaa tätä odottelua..eihän tätä enää kai maksimissaan ole ku se 4 viikkoa ja vauva painaakin sitten sen 5kg...jeejee...

vähempi positiivisella mielellä

TIitis+poju 38+2

Heips!

Tsemppiä teille eventus ja erkku78, toivottavasti pian saatte nyyttinne :)

Heräsin aamulla jo kuudelta, kun esikoinen kömpi viereen nukkumaan. En saanut sitten unta ja nyt mies vei pojan hoitoon muutamaksi tunniksi. Toivottavasti myrsky ei ylly ihan mahdottomaksi täällä Helsingissä, että pääsen lasta hakemaan. Yöllä ei meinaa uni tulla uudestaan, kun kaikenlaisia ajatuksia pyörii päässä ja nään ihan levottomia unia. Supistukset ovat itse asiassa vähentyneet, vaikka loppua kohden mennään. Tympäsee, saisi jo alkaa kohta tosi toimet. Toivoisin, ettei menisi yliajallekaan, olisi kiva saada marrasvauva piakkoin. Turvotus on kyllä jo inhottavaa ja painoa on tullut 20 kiloa! Neuvolassa kun kävin, niin terveydenhoitaja rauhoitteli, että koska lähtöpaino aika alhainen ei hätää. Tiedän kyllä, että painoa tullut ihan turhasta herkuttelusta suklaata, karkkia, jäätelöä. Nyt ajattelinkin, että yritetään tuota hedelmälinjaa... ONKO vinkkejä makean nälkään?

Tuppis rv 38+6 ja mörriäinen

Elikkä myös täällä oli neuvolapäivä, TURHAA hommaa siellä ravata kuulemassa että kaikki ok ja viikon päästä tavataan jos ei sitä ennen synny... Huoh. Ei synny ei. Me on hankittu jo vauvalle kestovaippoja ja aikomuksena on tehä itelle vielä kestositeitä jälkivuotoa varten, joten jospa tää oiskin kestoraskaus noin niin kun samaan sarajaan kuuluvana...

Mieltä piristää se, että tuolla nököttää ihan tuliterä saumuri =) Joulupukki nimittäin kävi vähän etuajassa! Pääsee huruuttelemaan kaikkea ihanaa nyt kun ei tarvi enää taistella siksakkien ja sisävara-ulkovara-päärmeiden kanssa =)

Kitty rv 39+5

Ei saa nukuttua kun supistelee...

No onhan näitä odotettukin. Säännöllisen epäsäännöllisesti, 15-25 minuutin välein. Tänään siis saatta olla lähtö nyytin hakuun. TOIVOTTAVASTI!!!

Lapsivettä alkoi tihkumaan eilen aamulla ja supparit alkoivat siinä samantein herättyäni.

Huomenna olisi se yliaikaiskontrolli, mutta kai tää täältä...

Toivottavasti vaan ei tarvitse lähteä muutaman tunnin sisällä. Ukko tuli juuri reissun päältä ja aika huonossa hapessa. Vaikka sille sanoin ettei mitään perslärvejä saa vetää, niin eipä tuo kunnolla pystyssä pysy. Että suorastaan vituttaa! Eli meikäläisellä on loppuyö sitten sohvalla. Mä kun en kestä vanhan viinan hajua. Onneks näkyy olkkarin TV:stä leffakanavat, jotain tekemistä edes.

Mutta joo, katsellaan mihin tämä päivä johtaa. Toivottavasti kaivattuun vauvaan!

eve ja baby koo 41+2

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat