Seuraa 

Sivut

Kommentit (24)

Tänään sain itestäni irti ja kävin nlan verikokeissa. Ensvkolla on sitte eka lääkärinla ja eka ultraus. Olo on muuten kohtuullinen ja oksentelu on alkanu vähenemään. Pahaa oloa riittää aina kun väsyttää ja uni on vähissä, oonki yrittäny nukkua urakalla. :)

Tällä hetkellä on vaan olo jotenki hirveän hämmentyny ja sekava.

Kävin verikokeitten jälkeen ruokakaupassa. KAuppaan mennessä mun perässä käveli parkkipaikalla yks puolituttu mies. Meni kauppaan, juttelin tutun kanssa ja tein ostoksia. Jossain vaiheessa kuunnelltiin, että ambulanssi pysähty johonki lähelle, sitten poliisitki. Aateltiin, että " se on taas jotain tavallista juoppojen kuhinaa" .

Tulin kaupasta ulos ja samainen puolituttu mies makasi portailla osittain peitettynä valkoisella kankaalla. Ambulansi lähti juuri pois ja poliisit seisoi sen ruumiin vieressä vahtimassa ja ootamassa ruumisautoa. Se mies oli saanu sydänkohtauksen ja kuollu heti.

Töitten teosta ei tuu mitään. Oon yrittäny syyä ja nukkuaki, mutta silmissä nään vaan sen miehen maassa vaatteet revittyinä ja sateesta märkinä, tyhjänä retkottavan osotoskassin, poliisit ja valkoisen lakanan. Samalla näen vielä miehen iloisen tervehdyksen parkkipaikalla.

Vaikka en etes tuntenut sitä miestä erityisemmin, jokin minussa pysähtyi: Miten elämä voi olla hymyn mitan päässä kuolemasta?

M 10+6

Sama tilanne kuin Nandiittilla, eli eka neuvola edessä -> klo: 10.

JA ultrassa itsekkin jo käynyt ettei sen kummemmin tuo neuvola nyt sävähdytä, mutta siitä se lähtee ;)

PAhaolo edelleen seuranain. Nyt aamupuuro (neljänviljan) ja maito rules. Jaffat ja mandariinit on ihan yäk. Itseasiassa kaikki hapan ja neutraali toimii vain -> maito, omenamehu, puuro ja riisi.

Mutta, kohta siis pojan kanssa kärvistelemään tuonne syysmyrskyn keskelle, plääh..

Marieela 8+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eilen oli sitten eka neuvola ja hyvin meni verenpaine ok ja hemoglobiinikin 136 eli todella hyvä!! Varattiin aika verikokeisiin ja ultraan ensi viikolle. En millään malttaisi odottaa niin kauan, siis tuota ultraa!! Heh! Terveydenhoitaja sai lasketuksiajaksi kiekolla 27.6.-06, mut itse kuitenkin uskon et menee muutaman päivän eteenpäin tonne kesäkuun viimeisille päiville. Ensi viikolla saan varmemman la:n ultrassa.

Vielä on jatkunut etova olo ja rinnat vain päivä päivältä kipeämmät ja tietty huimaa välillä oikeen kunnolla. Eli tavallisia raskausoireita...

Nyt pitäisi lähteä tonne sateeseen hakemaan tytön kanssa eskarilaista kotiin, ei kyl kiinnostas lähteä pyörällä menemään.*PLÄÄH*

Sadepäivän jatkoja kaikille kesäkertuille!!!

Pirpana rv 8+0

Täälä ei tiedä mistään mitään ja mieli muuttuu sekunnissa.

Aamulla oli taas tosi huono olo,YÖK!Ja kun kuulin että huono olo alkaa olemaan muisto vain.

Eilen uutena tuli huimaus. Ei meinannu mikään auttaa. Ja tänään on huipannu ihan reilusti.

Sain aamulla melkein itkukohtauksen töissä,kun olin niin loppu ja en millään jaksanut tehdä töitä. Piti oikeen koota ittensä,ettei olis murtunut. Kotona tuli sitten oikea raivokohtaus. En vaan tiedä mistä se sai alkunsa. Nyt sitten illalla taas välillä ottaa kaikki päähän ja välillä itkettää kaikki. Plääh,mihinhän sitä ollaan oikeen menossa?

Aamulla oikeen huomasi kunnolla,kaverin masussa kun oli kohdun kohdalla sellanen greipinkokonen pallo joka liikkui puolelta toiselle. Se hävis sitten pian takasin niin,ettei sitä enää näkynyt. Tuli oikeen todellinen olo.

Tänään löysin sitten aika kivan paidan. Sellaisen kietaisumallisen joka oli tarkoitettu myös imettämiseen. Siinä oli sellainen sisätoppi mistä sai sitten rinnan ulos syöttämistä varten. Ostin sitten sen niin voin laittaa sen sinne pikkujouluun ja sillä on sitten käyttöä myöhemminkin.

Rintojakin särkee!ja vali vali...sorry koittakaa kestää ;)

Nyt menen ottamaan torkut

Jaksamista

Lilli81 11+3

Iltaa kaikille! Kiirettä on pidellyt, ei ole moneen päivään kerennyt kirjoittelemaan kuulumisia.

Pahoinvointi on nyt helpottanut kovasti. Välillä vielä etoo, mutta ei enää kokopäiväistä ( onneksi ) . Nyt on sitten tissit " räjähtäneet " Turvoksissa ja tosi kipeät. Ja väsymys jatkuu. Pienen pientä tuhruvuotoa ollut pari päivää, siis todella minimaalista. Ei erikoisia kipuilija, mutta silti tuo tuhruttelu pistää miettimään...

Tää keli on kyllä jotain järkyttävää. Tuntuu, että tukka lähtee päästä jos edes kurkistaa ulos. Ja niin pimeää!!! Blääh.

Nyt täytyy mennä etsimään maalauspensselit tytölle, että pääsee toinen taiteilemaan.

Illan jatkoja kaikille!

rv 8+5 ja tyttö 11/01

Minäkin liityn siihen joukkoon =)

Peruskäynti siis. Täyteltiin papereita ja juteltiin. Pissa ok, paineet ok (niin ok kuin mulla voi olla - kärsin valkotakkisyndroomasta) ja mikä parasta: saatiinhan ne sydänäänetkin jo kuuluviin =))) Kyllä oli ihana tunne =)

Mitäs muuta, olo on tavallinen, väsykin ehkä hivenen helpottaa jo. Niin, ja sain tänään puolivälin krouvin ylitettyä gradun korjaamisessa ja tarkastamisessa =) Ehkä sittenkin valmistun vielä joskus =)

Eggis rv 10+5 (ja tällä edetään, neuvolasta sain la:ksi 8.6, eli pari päivää aiemmin kuin mitä vauva-lehden kiekolla katoin ite)

Mulla harmittaa ihan mielettömästi, kun eilen olis pitänyt olla neuvolalääkäri, mutta se lääkäri olikin mennyt sairastumaan, niin se aika peruuntui.. Olisin niin halunnut kuulla sydänäänet, kun eivät viimeksi vielä kuuluneet.

Mä haluaisin, että tätäkin raskautta pidettäisiin yhtä erikoisena kuin esikoisenkin, mutta neuvolassa ne tuntuu ajattelevan, et johan mä kaiken tiedän ja ihan hyvin voin käydä seuraavan kerran vasta kuukauden päästä..

Tympii.

Mulla on ollut ihan kauheita mahakipuja muutaman päivän, maha on aivan sekaisin. Kipu alkaa suunnilleen samaan aikaan päivästä eikä riipu siitä syönkö vai en.

No, np-ultra on 23. päivä, et siellä sitten saan nähdä taas vauvelin :)

Rosa, pörpylä rv 11+4 ja Eeli 8 kk

Hirmuisen kova jännitys päällä, kun tunnin päästä on ensimmäinen neuvola... Jotenkin tästä asiasta tulee ehkä todellisempaa, kun pääsee kirjoihin ja kansiin. Toki ultrassa olen jo käynyt, joten ylimääräinen pelko on poissa.

Eilen kerroin tästä raskaudestani esimiehelleni.. Ajattelin kertoa jo näinkin varhaisessa vaiheessa, sillä seuraajani kouluttamiseen menee kyllä hetki aikaa. Olen yrityksemme ainoa tuotekehittäjä, joten tilanne on vähintäänkin haastava. No, esimieheni (lapseton, 55v, mies) kommentti oli " Mitäs me sitten tehdään?" Vaikka olinkin odottanut jotain vastaavaa, tuli minulle huono fiilis.. No, eipä voi mitään. Eikä tämä nyt mikään odottamaton asia ollut, jos työntekijä on 28 vuotias ja ollut 3 vuotta naimisissa, ehkä on hyvinkin todennäköistä että jossain vaiheessa ollaan äippälomalla..

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Nandiitti rv 8+3

Moneen päivään en oo oikeen kirjotellu kun on ollu kiireitä ja olokin ihan normaali. Eilen illalla sitten iski väsymys ja torkuin koko illan sohvlla. Yö unet oli 12h siihen päälle joten tää päivä menee ihan koomassa kun kohta joutuu töihin lähtemään: olo on ihan kuin krapulassa: huimaa, heikottaa ja tekee pahaa... ulos tekis mieli mennä mutta vettä sataa. Parvekkeella sitten oon könöttäny jos helpottas :(

Ei kai auta kun mennä tekemään ruokaa että tässä jaksaa ees töihin vääntäytyä... ei jaksais kyllä yhtään... valivali... mutta silti niin onnellinen tästä pikkumöykystä masussa :)

Miitsu rv9+2

tsemppistä kaikille neuvolaan/ultraan menijöille!!

En ookaan käynyt täällä reiluun viikkoon. Mies oli viime viikon reissussa, niin en lasten hoidolta tänne ehtinytkään. Ja sitten viikonloppuna ei kone suostunut minua päästämään koko vauva-sivuille. En tiedä missä oli vika.

Mulla ei ole vielä ekaa neuvolaa ollut. Se on vasta 21.11. Nyt mulle on yhtäkkiä iskenyt tunne siitä, että onko kaikki sittenkään hyvin?!? Pahoinvointi on ollut lievempää viime päivinä ja jotenkin tuntuu, ettei mahassakaan ole juuri mitään tuntemuksia. Menkkajomotuksia aina välillä, muttei sen ihmeellisempää. Mahakin tuntuu jotenkin pienentyneen. En tiedä onko se alun turvotus kadonnut, vai mistä on kyse. No pitäis vielä jaksaa odottaa viikon verran, että päästään neuvolaan. Luultavasti siellä sitten yritetään ainakin kuunnella sydänääniä kun viikkoja on tuolloin 10+1. Toivon niin kovasti, että ne silloin kuuluisivat...

Joko teillä muilla on pahoinvointi yms. oireet vähenemään päin?

Palaamisiin,

mirju 9+2

Neuvolassa käyty. Paineet matalat kuten mulla aina normaalistikin ja hb 113 kuten sekin aina mulla matala ;) Papereita taas täyteltiin, verikokeita otettiin ja pissanäyte. Juttelua jne. Sen ihmeempiä papereita en saanu kun olin jo " vanha" konkari neuvolatädin mielestä :) Uusitun ruoka-aineiden kiellettyjen listan tosin sain ;)

Mutta nyt poika nukkumaan ennen kuin tyttö saapuu koulusta ;)

M 8+2, edelleen ;)

Viimeks lauantaina onnistunu käymään koneella,kahlasin läpi pinoja......

Ruokahimot on ihan ihmeellisiä,eilen oli pakko ostaa kanaviillokki-eines. Yritän välttää valmisruokien ostoo,mut en ohi päässy...

Mä ootan perjantaita ku kuuta nousevaa,mies lähti eilen aamuna ja tulee pe-iltana. Ekaa kertaa ollaan pojan kans kahestaan... Muutamia kertoja on " issä?" kysyny mut ei sen enempää vielä....

Tasan viikon päästä lääkärineuvola,oon alkanu taas epäileen onko siellä elämää... Ja viikko ja 3pv nii kerrotaan isovanhemmille....

Mun mielestä aika menee tosi nopeeta,rupesin viikkoja laskee ja hämmästyin,missä välissä niitä NIIN paljo on tullu...

Suhmura 11+5

Olin siis ultrassa tänään. Harmi kun pitää ottaa kuus päivää takapakkia. Laskettu aika on nyt 7.6 ja rv nyt 10+6.

Väsyttää kovasti Berocasta huolimatta. Toivottavasti ei enää montaa viikkoa tarvi silmät puolitangossa olla.

Hyvää jatkoa, tää oli pikapyrähdys tällä kertaa.

heipsuli!

Ajattelin nyt vihdoin taas uskaltautua tänne kirjoittelemaan ja lukemaan... Viimeksi olin viikko sitten. Minulla oli tuhruvuotoa viime viikolla 5 päivää, nyt siis viikonloppuna loppui. Torstaina supistikin ihan pirusti ja ollut omituisia tuntemuksia alavatsassa... Vuoto siis on kuitenkin loppunut, eikä vatsaankaan ole enään sattunut, joten olen alkanut taas ajatella positiivisesti. Meinasin jo viime viikolla paukata yksityiselle ultraan, mutta kun ei ole rahaa niin ei sitä tullut mentyä. Mies kyllä sanoi, että jos haluat, niin kyllä se raha sit jostain tehdään, mut ajattelin odottaa tähän viikkoon ja nyt tuntuisi jotenkin " turhalta" tuhlata rahaa sellaiseen, kun kunnan kustantamaankin ultraan pääsee " jo" 2 viikon päästä. Ensimmäinen neuvola on viikon päästä, mutta viime viikolla tuli kyllä soiteltua useampaan otteeseen... =)

Ollaan pidetty tämäkin raskaus salaisuutena. Minun ja miehen lisäksi vain esikoisen kummitäti, minun paras ystävä, tietää. Esikoisestakin kerrottiin sukulaisille vasta joskus viikolla 16...

Nyt täytyy mennä tuota esikoista hakemaan päiväunilta... Lumista loppuviikkoa kaikille ja kaikkea hyvää!!!

Pöhköfantti rv 9+6

Jeps.

Sama juttu täällä kuin Roccolla, eli Vauva-lehden sivujen keskusteluissa roikkumisesta " jää kiinni" jos jää. En ajatellut kertoa ennen tammikuuta, jos vain mahdollista. Onneksi näen tulijat ennenkuin näkevät ruudulle, niin naps vain ja todistusaineisto hävitetty! x)

Muuten on olo ihan samanlainen, viime yön nukuin onneksi hyvin ja heräsinkin vain kerran vessaan.. Mies aamulla pohdiskeli, että valmentaako raskaudenajan vessakäynnit yösyöttöihin syntymän jälkeen.. Suloinen..

HUOMENNA ULTRA!

Ei malttais odottaa.

Aurinkoista päivän alkua kaikille! (vaikka täällä kyllä sataakin)

Marple & tiitiäinen, rv 10+3

Heips ja moi!

tänään eka neuvola =) ja rutkasti tuli luettavaa. Terkkari ei yrittänytkään kuunnella sydänääniä mutta sanoi että 30.11 oleva lekuri kyllä tekee sen =D ja eka ultra niinkin pian kuin viikoilla 48 tai 49 =))) eli ei tässä ihan hirveen pitkään joudu odottamaan. Verenpaineet ok (jännäsin tätä kun pillereitä syödessä oli vähän koholla), ja varattiin aika labroihin ja nla-lekurillekin. Sielä sitten kait pissanäyte ja verikokeet otetaan ? (korjatkaa jos muistan väärin, nla:ssahan se otetaan joka kerta (paitti meillä ei ekalla). Pissanäyte siis ) Ja kuten arvasin LA on 20.6.06 nyt sitten =) katsotaan miten käy kun ultrassa käy.

Olo on vaan ollu törkeen hyvä viikonlopun ja eilen ja tänäänkin. tänään ehkä hetken kuvotusta mutta ei juur muuta. no vähän mahaa nipsastellu ja selkää kolotti hetken aamusella.. heh, ja jopa nälkä iski tänään.. kuvitella. aikasemmin on vaan velvollisuuden tunnosta syöny kun tietää että olo voi olla heikko jos ei syö.

Ja pomo yllätti kysymällä palaverin jälkeen että onko jotain ammatillisia tai henkilökohtasia syitä kun panos ei oo ollu ihan ykkösluokkaa.. heh, no virnistin ja sanoin että tää vuodenaika väsyttää ja on ollu vähä veto pois. En halunnu vielä paljastaa... :D joulun jälkeen sitten kuulee ellei aikasemmin esitetä jotain suuria suunitelmia mun varalle =D

Mutta ei muu auta kun jatkaa hommia. Mukavaa tiistaita kesäkerttusille :D

-Kesä06 ja " W-W 9+0" - (neuvolan mukaan noi viikot nyt vast edes..

Jotenkin alkaa konkretisoitumaan tää odotus kun täälläkin saa lukea niin monien neuvola ja ultrakokemuksista! Itellä oli kanssa viikko sitten eka neuvola ja kyllähän sitä äitiyskorttia tulee päivittäin hiplattua vaikkei mitään uutta tietoa oo sinne tullu :)

Miona: kyllähän kuoleman läheltä näkeminen saa aina ajattelemaan kuin hiuskarvan varassa tää elämä on: miehen eno kuoli muutama viikko sitten, 39vuotias joten ois kuvitellu että elämää on pitkälti edessä, mutta kuolema se tulee aina niin yllättäen. Täälläkin siis aika surullisissa tunnelmissa ootellaan esikkoa tänne meidän perheeseen. Mutta ehkäpä tää pikkuihminen tuo sitten lohtua tullessaan muillekin sukulaisille. (sitten kun saavat kuulla tästä)

Töissä oon tänään voinu hyvin vaikka aamulla heikotti ja pyörrytti... Salmiakkia oon himoissani napsinut vaikkei kauheesti vissii saiskaan,mutta helpottaa oloa!!

Järkytyin kun aloin ajattelemaan tuota Miolan (?) juttua. Toivottavasti saat asian prosessoitua mielessäsi ja pääset eteenpäin. Jotenkin sitä vaan luulee, että elämä jatkuu ikuisesti ja kuolema tule hiljalleen. Mutta eihän sitä ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu.

Juu, kävin tänään siis neuvolassa. Eipä siellä mitään ihmeellistä tapahtunut: punnittiin, otettiin verenpaine sekä pissanäyte ja juteltiin. Koska olen muutenkin salmiakin ja lakritsin ystävä ja nyt kun niiden syönti on kasvanut, pelkäsibn verenpaineen huitelevan taivaassa, mutta hyvähän se oli 110/60. Painosta minulle mainittiin, ettei saa tulla 15 kg enempää.. Itse olen ajatellut, että maksimi olisi 10 kg, kun painoindeksi on tällähetkellä noin 25. Verinäytteitä ei otettu, sillä siellä ei ollut jotain " osaa" joka olisi tarvittu. Kävin siis neuvolan " sivupisteessä" jossa vain yhtenä päivänä vastaanotto. Lääkäri minulle määrättiin jo ensiviikon perjantaille. Tuolloin päästään ultraamaan, koska varsinaisessa neuvolassani on ultra. Tuo tieto helpotti hurjasti, nyt sitten halutessaan pääsee näkemään vauvan joka neuvola reissulla! Muutenkin hienoa, kun meille tarjotaan kaksi ilmaista ultraa.

Olen jo pidemmän aikaa lukenut teidän pahoinvoinneistanne. Se ei kuullosta todellakaan mukavata. Itselläni ei ole juurikaan ollut mitään oireita, pientä satunnaista etovaa oloa ja väsymystä lukuunottamatta. Mutta vielähän tuo voi minut yllättää.. :o(

Täällä suht ok olo oksetukselta, mutta väsymys on nyt alkanut tuntua, yritin tuossa nukkua vielä kun olin vienyt lapset kouluun ja eskariin mutta ei uni tule, en osaa nukkua päivällä etenkään näin aamusta heti. Iltapäivästä kyllä, mutta sitten täytyykin lähteä taas töihin, voi yöks!!

Pahoinvointi on yks kaks vähän helpottanut eilen ja tänään, etoo kyllä ja yskiminen yökkäyttää mutta olo ei ole niin kamala että täytyisi oksentaa ihan. Nälkä yllättää kyllä ihan liian usein, ja kun se iskee niin oksat pois, syötävää on saatava ja heti.

Tossa laitoinkin jo jollekin palstalle ihmettelyni tuosta ekasta neuvolasta, eli mun käskettiin olla pissaamatta neljä tuntia. Mulla on aika ens maanantaiaamuna kello 10, ja mietin vaan miten ihmeessä kykenen siihen saakka olla pissimättä? Kaiketi pitää laittaa kello soimaan kuudelta ja käydä pissalla, muuten en kyllä selviydy koko yöstä ja aamusta ilman vessassa käyntiä. Ja entäpä jos iskee isompi hätä niin miten muka saan pissit pidettyä?? On mulla murheet :0.

Me kerrottiin isäinpäivänä isovanhemmille tästä tulevasta vauvelista. Hyvin ottivat vastaan asian, etenkin mun isä jota eniten epäilin! Appivanhemmat olivat aika yllättyneitä ja miettivät vaan mahtaako nyt mennä asiat enää hyvin? Kauheeta...mutta olivat kyllä sitten ihan iloisiakin. Oma äitini onkin jo tiennyt tästä pidempään. Ajateltiin että kerrotaan vaan, jos menis kesken, niin kertoisin varmasti siitäkin läheisilleni vaikken olisikaan raskaudesta edes kertonut. Sen verran raskaasti aina reagoin tällaisiin asioihin etten osaa niitä yksin murehtia.

Kertokaahan neuvolakuulumisianne joilla oli tänään neuvola...

t. mariadee 7+5

Onhan hauska lukea neuvola reissuista. Itsellä se eka on edessä perjantaina. Eiköhän tässä jaksella odotella sitä. Ongelmaksi muodostuu varmasti just toi kolme, neljä tuntia pissaamatta... aika on nääs 8.30... siis ylös n. 5.30 auts. Ja tietysti pitää olla vielä iltavuoro päivä eli oon sitte ihan tokkurassa ja kun tuo pahoinvointi jostain syystä on pahimmillaan tossa klo 19 niin onpahan hauskaa työparille. Viimeviikolla yövuorossa otin lukua ja kumahdin nurkkaan klo 01...jes, jokohan pomo armahtaisi kohta....tai tuumii, että eiköhän se vointi jo kohta kohene....

Töissä oli juuri tänääm puhetta, että on kumma työpaikka, kun pomo tietää ennen omaa miestä että on raskaana no ei ihan mutta aamulla autossa kerrotaan miehelle ja heti sitten pomolle. Meillä töissä, kun raskaus vaikuttaa sijoittumiseen ratkaisevasti niin on pakko kertoa heti. Tuntuu tosi kurjalle kun tieto leviää ja aina on skeptinen ja miettii, että jos vaikka käy huonosti niin on 80 pahoittelijaa....

No pois turha synkkyys ja iloa kehiin hyvinhän tämä menee. Tosin isovanhemmille ei olla kerrottu vielä mitään. Esikoista odottaessa kerrottiin ultran jälkeen. No appiukolle ei tullut jostain syystä kerrottua ja aina oli muka huono hetki. Sitten elokuun lopulla mies sille kertoi...siis mulla oli viikkoja jo 30+. Ei tosin ollut siinäkään vaiheessa vielä mahaa, kun se kasvoi vasta viimeisen kuukauden aikana.

Keskustelu kulki suurinpiirtein näin:

-Meille tulee vauva

-Ai kun mukavaa...joskus keväälläkö se syntyy?

- Ei kun marraskuun lopulla!!

-????

-Ihan totta

-ahaa....syvää järkytystä...valehtelet

-ei kun ihan totta

-ei saa vanhaa miestä kiusata

-no ei

-

Appiukko tuli sitten viikon syntymän jälkeen käymään ja ihmetteli, että no ei noin pieni voi näkyä taisi keskosena syntyä...

Ei kun päivän yli lasketun ajan ja painaahan tuo jo 2600g

No eiköhän tällä kertaa kerrota vähän aiemmin...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat