Vierailija

Siis niitten vanhemmat, jotka on niin laiskoja paskoja ettei voi omaa lastaan hoitaa kotona! Mitä sitten vaikka siellä on vauva ja äitiä väsyttää plaa plaaa plaaaa! Hitto! Niin väsyttää muaki! Itseänne te petätte noilla tekosyillä, ja teidän takia meidän arka pikkutyttö ei ehdi tutustua tulevaan tarhapaikkaan. Paikkaa ei teidän takia välttämättä löydy. Että tällä tavalla maailmasta tulee parempi paikka, kun tuijotetaan vaan omaa napaa.

Ja, olen ottanut aamulääkityksen jos jotain kiinnostaa!

Sivut

Kommentit (114)

(ja näitä on enemmän kuin pari-kolme) ovat ehdottomasti sitä mieltä, että taapero voi aivan hyvin olla pari päivää hoidossa kun vauva tulee, jos on siis ollut hoidossa jo aikaisemminkin. Ja nimen omaan sillä perusteella, että lapselle on hyvä olla muuallakin kuin roikkua aina mamman helmoissa ja pitkästyä kotinurkissa. Monet ovat myös aidosti ajatelleet vaimonsa jaksamista.

Mutta miehethän eivät tiedä asioista yhtään mitään, se on yksin ja ainoastaan se Pyhä Mamma-Äitinen joka vain yksin tietää kaiken lapsiin liittyvän....

Itse en tunne yhtään. Ilmeisesti sitten asun jotenkin omituisella alueella...?! Täälläpäin kun vanhemmat päättävät yhdessä, mikä ratakisu heidän perheelleen on kokonaisuuden kannalta paras. Suurimpana vaikuttimena on lasten paras. Ei todellakaan äidin/isän mukavuudenhalu!

Itse hyväksyin mukisematta, että oma lapseni ei päässyt lähimpään päiväkotiin, vaikka palasin töihin. Mielessäni ei edes käynyt, että joku toinen perhe olisi siihen syypää, haloo! Minusta on ihan fiksua, että ennemmin kaikki lapset saavat jatkaa tarvittaessa tutussa paikassa kuin että meidän työelämään palaavien lasten takia toisten pitäisi totutella uusiin rutiineihin, hoitajiin ja kavereihin.

Ja kyllä mun on helpompi viedä oma lapseni työmatkalla pitkällekin hoitoon, jos vertaan siihen, että jollain on vauva mukana vienti- ja hakureissuilla... Ja taatusti heille olisi helpompaa pitää kaikki lapset kotona kuin tarjota tuttujen rutiinien jatkumista osa-aikaisesti tutussa ympäristössä kalliilla hinnalla ja kovalla vaivalla.

Vain naiset osaavat tehdä näistäkin valinnoista moraalisia ongelmia... Häpeän oman sukupuoleni edustajia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kaikkien kotona mähöttävien äitiyslomalaisten kakarat on virikehoidossa.

Kun se on niin helvetin raskasta pukea 2 vuotiasta ja lähteä pihalle sen kanssa. On paljon kivempi työntää se isän matkaan aamulla ja isä vie sen päiväkotiin ja hakee illalla.

Ihanko Ap:lle kerrottiin, että kullanmurusi ei nyt ehdi tutustumaan päiväkotiin, kun meillä on niiiin paljon noita virikelapsia joiden " paskat" vanhemmat ei niitä viitsi hoitaa????

Ja mun lapset ei sitten ole virikehoidossa: isommat on jo koululaisia ja vauva on kyllä kotona vielä pitkään.... Eikä ne ole koskaan ollut hoidossa edes vapaapäivinä, aina olen lapset kotona hoitanut kun siihen on ollut mahdollisuus. Eka kierroksella olin neljä vuotta kotiäitinä.

Silti en lähtisi arvostelemaan ketään paskaksi vanhemmaksi vain sen takia, että laittaa lapsensa päiväkotiin. Syitä siihen on varmasti monia ja harvemmin se taitaa olla se, että kun en viitsisi itse hoitaa....

Olen vähän samassa tilanteessa kuin sinä: kolmas lapsi syntyy alkukeväästä ja lapset ovat pph:lla ja viihtyneet siellä hyvin. He ovat jo lähes 5- ja 4-vuotiaita kun tämä kolmonen syntyy. Ilman muuta olen ajatellut ottaa heidät kotiin, MUTTA olen myös alkanut miettiä teenkö oikein?

Lapsillani ei ole tässä lähistöllä muita leikkikavereita. Jos lopettavat pph:n luona, eivät näe muita lapsia kuin kerhossa 2xviikossa 3 h kerrallaan.

Lisäksi ajattelen myös pph:n tilannetta. Jos lapseni lopettavat siellä, hänelle jää hoidettavaksi 2 muuta lasta. Saako hän edes jatkaa? Voi olla että kunta lomauttaa hänet! Minne me sitten panemme lapsemme vuoden kuluttua kun taas palaan äitiyslomalta ellei tämä sama pph saa jatkaa? Meillä on pitkät matkat päiväkotiin ja muiden pph:den luo.

Paljon enemmän hyötyä olisi jos ap ja muut tilanteeseen kypsyneet osoittaisivat asiansa kunnan taloudesta päättäville. Ja miettisivät tarkkaan ketä äänestävät. Sillä eihän se ole äitien vika jos kunta ei ole pystynyt lakisääteisiä palvelujaan hoitamaan.

Esm. meidän kaupungissa rahaa menee paljon investointeihin ja lainan kuluihin. Koulut, päiväkodit ja vanhusten hoito on sitten aika paljon alemmalla prioriteetilla. Lapset ja vanhukset kun ei valita, ainakaan riittävästi. Tähän asiaan voisi yrittää vaikuttaa. Jos ei muuta niin soittamalla ja lähettämällä sähköpostia kunnan päivähoitoasioista vastaavalle.

Tai selvitä esim. kolmiperhepäivähoitomahdollisuutta? Tai tutustu tähän " pitkällä" olevan päiväkodin hoitokavereiden vanhempiin ja sovi avusta? Kaikilla ei ole sukulaisjoukkoja apunaan, se on kurjaa. Mutta uusia ystäviä voi aina löytää, he kyllä auttavat mielellään!

Minusta teet väärin sekä lastasi että itseäsi kohtaan, jos asenteesi on tuollainen. Elämä on juuri niin vaikeaa kuin sen antaa olla.

Ei ole onneksi kenenkään muun vika että teidän elämänne on niiiin vaikeaa. Valinnoista se on kiinni. Miten te olette onnistuneetkin järjestämään asianne noin vaikeiksi??? Ja kyllä vielä lapseni hoitoon jos tilanne sen vaatii. Enkä todellakaan mieti sitä raukkaa joka kuskaa lastaan 50km yhteen suuntaan kävellen lumisateessa ;-) Tehkää nyt hyvät ihmiset ITSE jotain elämällenne!

pistävät pari vuotiaan tai jopa nuoremman tarhaan, kun perheeseen tulee vauva. Ja perustelevat sillä, että tarvii virikkeitä. Kyllä tuon ikäisen tarhaan laitto kertoo jostain muusta kuin virikkeiden puutteesta...

Pahimmassa tapauksessa joku työssäkäyvä joutuu esim. bussilla tai kävellen roudaamaan lapsensa pitkän matkan päähän kun joku virikelapsi vie paikan lähipäiväkodista.

Mutta olishan se nyt kauheaa jos joku kotona oleva äiti joutuisi viemään virikelastaan sinne pidemmälle päiväkotiin..... Helv..ti, sillähän se koko päivä olis aikaa sitä lastaan kuljetella!

Ja ei se äidin väsymys ole mikään syy sitä vanhempaa lasta päiväkotiin tuupata. Suurin osa vauvoista alkaa kuitenkin suht nopeasti nukkumaan pidempiä unia jolloin äitirukkakin saa paremmin nukuttua.

Olen mäkin väsynyt kun herään joka aamu varttia vaille kuusi, töiden jälkeen teen ruoan, leikitään muksun kanssa ja siinä samalla hoidan muut kotihommat!

Toki alkoholistien ja muiden sosiaalitapausten lapset on asia erikseen. Heille tekee varmaan hyvää päästä välillä kotoa pois.

Mutta nämä omaa laiskuuttaan lapsensa muiden hoitoon kuskaavat... Kannattaisi jokaisen tehdä vain niin monta lasta kuin itse jaksaa hoitaa.

Minuakin suututtaa semmoiset tapaukset, missä lapsi tuotu hoitoon vain siksi koska äiti pääsee helpommalla, kun saa olla vauvan kanssa kotona.

Sen hyväksyn, jos siihen on jokin järkevä syy, esim. äidin synnytyksen jälkeinen masennus, jos isompi lapsi esim erityislapsi ja tarvitsee virikkeitä sananmukaisesti.

Kerroin oman kokemukseni, ajatuksena, että joku saattaisi tiedostaa, että se oma lapsi voi tosiaan viedä oikeasti joltain paikan. Jospa tämä tieto laittaisi miettimään vielä päätöstä. Epäilen vahvasti kuitenkin, sillä jos ei oman lapsen tarpeet mene oman navan edelle niin tuskin naapurin " Matin" tilanne..

Vierailija:

Lainaus:

aika lyhyet työpäivät teillä työtätekevillä, kun 4 tuntia riittää siihen jo matkoineen!!

meidän kunnassa jos toinen vanhemmista tai molemmat ovat kotona, lapsi saa puolipäiväpaikan erillisestä sitä varten tarkoitetusta puolipäiväryhmästä, se kestää 4 tuntia päivässä. En yhtään käsitä, miten nämä päiväkotilapset voivat viedä työtätekevien vanhempien lasten paikat???

Meillä luultavasti tulevaisuudessa on sellainen tilanne. Mies tekee noin 8-16 työtä, joustava työaika. Itse teen vuorotyötä. Kun menen esim. iltavuoroon klo.14 niin mies pääsee hakemaan lapsen noin klo. 16 jälkeen.

ja siinä oli omasta talonyhtiöstä 4 virikelasta niin totta vitussa se harmitti, KETÄ EI olisi!? Onneksi siitäkin ajasta selvittiin, opinnotkin poikivat mukavan työpaikan ja kiva kaverikin rinnalle löytyi.

p.s. En uskonutkaan että täältä löytyisi montaa sellaista ihmistä joka ymmärtäisi pointtini. Tuntuu olevan paljon pullamössövanhempia paikalla.. Onneksi itse en teihin kuulu ; )

Vierailija:

Lainaus:

Ei ole onneksi kenenkään muun vika että teidän elämänne on niiiin vaikeaa. Valinnoista se on kiinni. Miten te olette onnistuneetkin järjestämään asianne noin vaikeiksi??? Ja kyllä vielä lapseni hoitoon jos tilanne sen vaatii. Enkä todellakaan mieti sitä raukkaa joka kuskaa lastaan 50km yhteen suuntaan kävellen lumisateessa ;-) Tehkää nyt hyvät ihmiset ITSE jotain elämällenne!

Kun lapselle ei paikkaa lähipäiväkodissa, ja työpaikkojakaan ei kasva puissa että tuosta noin vaan saisi työtä max. 5km päästä.

Valitettavasti kaltaisiasi omaan napaan tuijottajia on tämä maa pullollaan.

Mutta onhan oikeasti eroa sillä, että viisivuotias, jo päiväkodissa oleva lapsi, jää pk:iin vaikka neljäksi tunniksi päivässä, kun kuopus syntyy tai sillä, että hieman alle kaksivuotias on hoidossa kahdeksan tuntia päivässä.

Itselläni on esikoululainen sekä neljä- ja kaksivuotiaat lapset, jotka aloittivat syksyllä päivähoidossa. Jos nyt saisin vauvan, ottaisin kaksivuotiaan kokonaan kotiin ja todennäköisesti antaisin neljävuotiaan jatkaa saman neljä tuntia, mitä eskarilainenkin olisi päiväkodissa. Tämä siksi, että neljä-viisivuotias jo oikeasti leikkii kavereiden kanssa, hänellä on parhaat ystävänsä, hän osaa jo askarrella ym. Eli ei ole päiväkodissa vain kuluttamassa pahinta energiaansa...

Alle kolmevuotiaiden paikka on ehdottomasti kotona, jos äiti tai isäkin on (siis poislukien oikeasti masentuneet yms). Yli kolmevuotiaiden kohdalla voi vähän miettiä, onko lapsi hoidossa jo valmiiksi, mitä muita harrastuksia / virikkeitä lähistöllä on jne. Ikinä (edelleen poislukien masennukset tms) en laittaisi hoitoon lasta, joka on vauvan syntymään asti ollut kotona, koska sen selvempää viestiä ei esikoiselle voi antaa siitä, kumpi lapsista on tärkeämpi :(

Mutta siis virikelapsiakin on erilaisia ja ennen kaikkea eri-ikäisiä...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat