Seuraa 

Sivut

Kommentit (43)

Ja mitä täältä saa lukea - Serppu - Olipa enkelit matkassa pikkusella! Ois tosiaan voinut käydä pahastikin..

En nyt kerkee yksinkertasesti tän enempää - tyttö huutelee jo hermostuksissaan, kun haluaa päästä nukkumaan.

Unohin muuten kattoo sen ohjelman ykköseltä, kattoks kukaan?! Oliko hyvä? Me vaan tyytyväisinä saunottiin ja vallan unohdin.. *puupää*

Öitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kohta saadaankin kuulla Marieelan neuvolakuulumisia... Pää on kyllä niin sekasin,kun on vaan maannut sängyssä,ettei ajatus oikeen juokse.

Ihan kuin olis jotain puuroo pää täynnä. Jos nyt jotain hyvää täs asias on,niin se ajoitus,eli kun isäntä lomalla,niin saa oikein luvan perästä sairastaa.

Jokos Piipaan mies tuli kotia? Onko sulla mitään oireita kuulunut? Etkös testaakin tällä viikolla?Mä mietin pitäiskö tilata netistä niitä testejä. Mistä sinä/te muut ootte tilanneet? Vilja-testit,mammaksi ym?

toivottavasti Axella kaikki hyvin. Plussaa sinne toivois myös kovasti!

Ja sitten lyö aivoissa tyhjää eli paras lopettaa ennenko silmissä sumenee. Palataan aamupäiväunien jälkeen,jos olo sallii!

Kauheesti anteeksi kun en ole melkein viikkoon täällä käynyt!!!!

Mies on iltasin vallannut koneen (eilen meni siihen hermot ja käskin sen sammuttaa koko koneen) ja päivisin ollaan oltu joko kyläilees tai sit oon nukkunut!

Eli mulla on taas tää väsymys iskenyt ihan totaalisesti. Vaikka hemoglobiini on hyvä eikä tarvi rautaa syödä ni silti nukkusin vaan koko ajan! Kaippa tää on taas joku vaihe ja menee koht ohi!!

Olin torstaina neuvolassa (sillouin tasan 22 viikkoa täynnä) ja painoa oli yhteensä tullu 1.5kg ja sf-mitta oli 25cm. Verenpaineet ja hb oli normaalit!

Laitto mut sokerirasitustestiin...plääh!! Olin siinä silloinkin kun tyttöä odotin ja nyt taas pitäis mennä. Sano kyl ettei painon takii tarvi, mut kun on maha sen verran iso et parempi käydä kattoos et kaikki siltä saralta ok. Siskokun joutu viime raskaudesta itteään piikittämään ja seuraamaan lukemia!

Tänään mennään hakemaan tytön huoneeseen kattovärkkejä...saa nähä mitä siitäkin tulee kun aletaan sen kanssa tappelemaan!!=)

Mutta tässä tälläset pikaset kuulumiset!!! Yritän huomenna palailla ja käydä lukemassa pinoja!!

Axelle toivon plussaa!!!!!!!!!!!!!!!!

terv. lottis rv. 22+5

Neuvolassa oltu. Hb 113 (aina matala ja huono mulla) eli mulle normaali ;) ja paineet edelleen matalat (sekin normaalia mulle).

Eipä muuta siellä sitte tehtykkään. Papereita täytettiin ja verikokeet ja pissa testattiin :) Siellä sattui olee lekuri paikall joten pyysin vilasee pojan korvat kun tuo räkäsyys jatkuu jo kolmatta viikkoa mutta keuhkot ok ja korvatkin puhtaat. Kuhan nyt sitte on vaan sitkeempää räkää tällä erää :/

Mä oisin sanau ekan neuvolalekuri ajan jo 2 vkon päästä mutta otin sen vasta 8.12. Jälkimmäisessä oli kivemmat kellon ajat jäljellä ;D

Ja sen np ultara-ajan vkolle 12 saa jo tilata, kivaa :)

Mutta pojalle ruokaa ja nukkumaan :)

M 8+2, edelleen ;)

TV1 Tulee ohjelma odotuksesta :) 21.30-22.00

" Onni, ihmetys ja epävarmuus. Tulevien vanhempien arkea värittävät monenlaiset tunteet. Toimittaja: Jonas Tuominen"

Satuin vaan näkee tän tuolla AV:lla..

Töihin lähdössä. Yhtään ei jaksais. Vähän jännät hetket tuolla meidän työmaalla. Keskiviikkona kokous, jossa päätetään tuleeko meidän osastosta viikko-osasto. Säästösyistä. Se tarkoittas, että kaksi hoitajaa joutuu tuolta pois/muulle osastolle. Ja mä oon sata varma, et toinen niistä oon mä. Mua ei oo nimittäin kiinnitetty millekkään osastolla, vaikka vakituinen oonkin. Vaan mulla on ns. sijaistoimi. Eli teen pitkiä sijaisuuksia. Nyt vaan on ollut niin hyvä tuuri, että se ihminen jonka hoitovapaan sijisuutta oon tehnyt tuolla osastolla, on ollut jo poissa kolme vuotta. Kun teki samaan syssyyn vielä toisen lapsen. Eli mun ei oo vielä kertaakaan tarttenut vaihtaa osastoa. Ja salaa olin toivonut, että mut jossain vaiheessa kiinnitettäs tolle osastolle. Nyt vaan näyttäs siltä, että meikäläinen joutuu vuoden alusta toiselle osastolle. Eihän mitään tietenkään oo vielä päätellyt, eikä kukaan mulle oo sanonut, että jos näin käy ni mä lähden. Mutta oon vaan niin varma, et näin se menee. Ja arvatkaa huvittaako mua nyt tässä vaiheessä pätkän vertaa vaihtaa osastoa. Toi on fyysisesti talon kevein osasto. Nyt jos joudun jollekkin sisätautiosasto,,e, niin mä kuolen sinne. Esikoista odottaessa olin sisätautiosastolla töissä ja olin ihan katki aina työpäivien jälkeen. Nyt on vielä kotona toi esikko, jonka kanssa pitäs jaksaa olla. Voi että mua stressaa tää homma!!!!!

Anteeksi nyt tää purkaus, mutta on vaan nyt niin pinnalla tää asia, että oli pakko saada purkaa.

miitsulle jaksuja väsymyksen kanssa. Täällä ihan sama tilanne .Nukuin tossa tunnin päikkärit, että jaksan mennä töihin, mut väsyttää vaan aivan älysti.

Marieelalle mukavaa neuvolapäivää. Kuulumisia odotellaan.

emmasannalle kanssa jaksuja. Sais se flunssa nyt jo jättää sut rauhaan!

piipaa: Toivotaan, että tytöllä ei yskän takan olis sen kummempaa. Jospa vaan on sitkeetä flunssaa.

Talvikki: Jospa sun ei tarttis alkaakaan siihen pistosrumbaan. Mutta ehkä tosiaan kannattaa varmistaa, että ovat saaneet varmasti sun faksin.

fiikuna: Telläkin se muksu kasvaa ihan kohisten. Kohtahan se jo alkaa pyrkimään ylöspäin ja liikkeelle. Niin se aika menee. Ihan liian nopsaan.

Serpenttiinille jaksuja raskauden kremppojen kanssa. Mäkin kauhulla jo odotan niitä unettomia öitä ja kolotuksia siellä sun täällä. Menishän se muuten, vaan kun pitäs jaksaa töitäkin tehdä.

höntälle piakista paranemista!

Nyt täytyy alkaa kasaamaan kamppeita ja rientää työmaalle.

mirulii 7+5

[b]Johelle[/b]: Hyvä ettet joudukaan kuurille ja pääsette vauvapuuhiin:)

[b]Mirulii[/b]: Toivottavasti saisit olla omalla osastollasi. Sisukset ei tosiaan ole mikään houkutteleva vaihtoehto varsinkaan raskaana:/ Tää ala on välillä niin tätä...

Mies kävi vanhemmillaan ja kuvas sitä apen tekemää pinnistä. Se on enää maalausta vaille valmis. Jotenkin vaistosin tän etukäteen, et eihän siitä sängystä sellasta tuu kun haluttiin *kiroaa ettei ostettu sitä kaupasta*. Appi vielä piirsi itse sen mallin paperille joka haluttiin, mut sitte kuitenkin teki erilaisen:/ No ei sitä enää muutettua saa, suututtaa vaan niin pirusti, päädyt on ihan erilaiset kuin piti.

Koira odottaa lenkittäjää, paree mennä ennekuin käy vahinko;)

jos se hailakka plussa oli aito niin eiköhän se jo aamupissasta näkyisi vaikka huomenna..? mä en tosin ole mikään ekspertti näissä asioissa. toivon sulle niin hirmusti plussaa!!! mulla kp 6/24-29...

Ja anteeksi heti, ettei musta ole kuulunut. Kaikenlaista kiirettä ollut ja sitten riesana nuo ihanat raskauden vaivat eli peräpukamat:( Eipä oikein kestä istua tässä koneella...

Jellona: kivalta tuntui kun olit kaipaillut:) Hengissä siis ollaan ja vielä vauva masussa:))

Marieela: Neuvolakuulumisia odotellaan!

Axe: Minäkin ymmärrän erittäin hyvin, että haluat ottaa etäisyyttä tänne. Tulet takaisin sitten kun siltä tuntuu! ((((halii)))))

Oma napa: Äitipolilta ei ole kuulunut vieläkään mitään! Huomenna varmaan soittelen, että missäs nyt mennään. Harmittavasti nuo aamun sokeritkin on nyt olleet turhan korkeat:( Allu myllertää masussa tasaiseen tahtiin ja näköjään mahtuu edelleen kääntyileen reippaasti. Välillä siis oikein päin ja välillä taas istumassa.... Supistuksia tulee silloin tällöin ja vähän enemmän kun touhuilee niin saattaa tulla sillain säännöillisemminkin, mutta enpä niistä nyt enää kauheasti stressiä ota kun viikkoja alkaa olla melko hyvin ja kohdunsuu pysynyt kiinni:)

Talvikki ja Allu rvk 32

tauon jälkeen..meien kone on kenkkuillu tai netti (ei oikein oo mun vaihvin alue...) eilen kyllä pääsin jo kirjoittamaan tänne, mutta kakka kone hävitti tekstin ja siitä suivaantuneena jätin koko touhun:/

soitan pojalle just beethovenia(eikö klassinen ole pikkuvauvojen mieleen;)) kun se köllii tossa lattialla niin että äippä pääsee tänne;)

eilen meillä oli jo 5kk neuvola, kyllä on aika mennyt nopeaan.. poika sai piikinkin muttei ees huomannut, hyvä niin.

sanjuska kyseli joskus niitä 4kk mittoja: muistaakseni..paino 6780g(3540g) ja pituus 65(49cm)cm, nyt sitten oli 5kk(tulee sunnuntaina täyteen) : painoa 7300g ja pituutta 67,5cm..pitkä hoikka poika!

terkkari kehotteli aloittelemaan kiinteitä kun poika kasvaa niin kovasti pituutta..vaikka onkin paino noussut pelkällä maidollakin,niisk, vähän haikeeta, olin aatellu täysimetyksellä mennä puolvuotiaaksi..mutta tietty lapsen paras on tärkeintä ja eihän imetystä tarvi kuitenkaan lopettaa...silti...pikkuinen jo niin iso että rupeaa syömään ihan " oikeaa" ruokaa, enkä olekkaan enää ainoa joka voi poikaa ruokkia:/

marieelalle onnea ekalle neuvolakäynnille! on se ihanaa kun ekaa kertaa neuvolaan, tavallaan konkretisoituu se raskaus:)

höntälle paranemisia! ja hyvä että mieskin on kotona niin saa rauhassa sairastaa..

toivottavasti talvikki, saat pian selvyyttä tuloksista!

piipaa:harmi että miehen paluu venyy, mutta ihana kun saat oman ukon kotio! ja pikkuisen yskän toivottavasti kuriin.

axelle tsemppiä ja jaksuja! pidetään peukkuja että se plussa sieltä kuitenkin tulee:)

serpullakin alkaa kohta 30-luku!! hienoa..ei pitkään mene niin jo nyytti sylissä:)

mitähän vielä oli...nyt ei kyllä ajatus kulje..pikkuinenkin alkaa hermostua, lähdetään oottelemaan uutta sänkyä jonka pitäisi tänään tulla, tietty myrskyssä ajanu meian sänky jonnekkin ojaan:(

fiikuna ja poika

En onnittele mutta rukoilen vieläkin lujemmin plussaa teille :)

Etkä sä ole itsekäs. Tunteitahan ne on ja aina ne ei ole toivotunlaisia saatikka sellaisia kuin itse haluaisi. Eli normaalia kaikki kuitenkin.

Ole rauhassa ja ei tulis mieleenkään et haluisit olla meidän kanssa vain kun olet raskaana, höpsö ;)

Täällä tuulee ja sataa... jossain lähimaastossa myrskyää kovinkin kun asiakkaat soittelee mulle et tulo menee myöhäseen, sähköjohdot kuulemma työllistää!

Piti käydä ostamassa " kiellettyä" salmiakkia joten sen voimin töissä jaksellaan: olo vähän jo koheni aamuisesta, mutta todellinen taisto varmaan vasta huomenna tulla aamuvuoroon!!

Hyvähyvä Nekku: toivottavasti kierros huomenna (?) tuottaa tulosta ja pääset harjotteluun! Mulla on kaveri kans lanssissa töissä ja tykkää kovasti, mä en vaan pystyis... en kestäis yhtään mennä minnee järkkyihin paikkoihin.. en kyllä oo muutenkaan mikään sisarhentovalkoinen, vaikka tosin psykologin hommiin täällä välillä joudun!!

Talvikki: hyvä että tuli kivoja uutisis polilta!! Toivotaan että kaikki menis hyvin siellä loppuunasti!! eipä enää montaa viikkoa jälellä :)

vitsit, nyt tuli naapurifirmasta viestiä et sähköt reistaa.. joten pitää alkaa valmistelee jos täällä käy kans jotain. vaikka koneet pitäs toimiikin katkosten sattuessa...

Palaan siis taasen Moikat kaikille!!

Nii ja Mirulii: uskon että stressaa tosissaan tuommoinen tilanne, pidetään peukkuja et saisit olla äippälomaan asti samalla osastolla, ois inhottava ajatella et joutuis olee saikulla kun nykysellä osastolla oisit kyenny olee vaikka loppun asti...

Heipähei!

Taivaan täydeltä tulee lunta, mutta maa on musta --> hiutaleet sulaa heti maahan osuessaan - ärsynkärsyn!

Olo on aika vaivainen, yöllä raajat puutuu vuoroa ja väliinsä yhtäaikaa. Vatsa kiristyy supistukseen vähimmästäkin ja kuopuksen pukeminen on melkoinen suorite. Mutta masuvauva liikkuu ja piristää äitiään pelkällä muistutuksella olemassaolostaan. Helmikuulle tuntuu vuoropäivin olevan tosi lyhyt tai sitten ylipitkä aika :o)

Minuakin surettaa se Axe :o( Ei voi kuin mielessään kovasti toivoa, että sielläkin plussattaisiin pianpianpian!!! Ja Axe palaisi joukkoomme onnellista odotusta puhkuen ja sitten vuorollaan myös näistä loppusuoran vaivoista valittaen ;o)

Pakko pukea lapset tuonne ulos, kun ei moneen päivään olla oltu.

Serppu & Nuhanenä rv 28

Nyt mulla on sit sellainen olo, etten " voisi" tulla takaisin, koska se olisi itsekästä. En halua vaikuttaa siltä, että muiden raskaudet tekee " pahaa" ja te kelpaatte vain silloin kun itsellä menee hyvin (=raskaana). Se ei olisi teitä kohtaan oikein!! Olen tähän asti pystynyt olemaan positiivinen ja [b]aidosti[/b] iloitsemaan teidän ja potilaideni puolesta. Nyt on ensimmäistä kertaa vain iskenyt epätoivo, että tässä menee ikuisuus ja olen jo tutkinut lapsettomuushoitojuttuja... *huokaa itselleen*

[b]piipaa:[/b] sen la:n saa varmimmin ultran perusteella siinä rv11-13. Myöhemmin tarkkuus heikkenee sikiön kasvaessa.

Vihreää vettä ei etukäteen voi tutkia ja yleensä se muuttuu vihreäksi kesken synnytyksen, kun esim. napanuora jää puristuksiin ahtaassa lantiossa. Harvemmin yliaikaisuudella on asian kanssa tekemistä - tosin kyllähän se istukan kuntoon vaikuttaa paljonkin. Ja siinä loppuvaiheessa ultrataan kuitenkin usein ja varmistetaan napavirtaukset ym. Joskus käynnistys saattaa tapahtua vasta lähellä rv43, jos vauvalla on kaikki hyvin:)

Onnittelut [b]marieelalle ja Miruliille[/b] onnistuneista neuvolakokemuksista!

[b]Mirulii:[/b] nyt mulla ei olekaan kiire heinäsirkkoihin, jos sä et olekaan siellä;)

A kp34 (siihen kp32 testiin tuli haalea viiva, mutta en ole varma tuliko se vasta 10min jälkeen, koska kaverini keskeytti sen vahtaamisen... Joten en luota siihen vielä yhtään!!!--> ei saa onnitella;))

Tottakai sä saat tulla takaisin ihan milloin vaan ja sekin on ihan luonnollista että toisten raskaudet tekee pahaa kun itekin sitä raskautta niin kovasti toivoo: välillä teki itekin mieli lopettaa koko palstailu. varsinkin silloin kun itellä mies ei näyttänyt mitään vihreää valoa tuntui että kaikki muut vaan raskautuu ja saa vauvoja.

Pieni tauko monesti saa ajattelemaan asioita eri kantilta, ja se oma epätoivokin saa ihan eri näkökulman kun rauhassa miettii.

Kyllä se plussa sieltä tulee ihan pian!! varmasti!!

(mulla muuten kp29/28 viivanpaikka ehkä hämärästi näkyvissa ja sitten kp 30/28 selkee plussa...)

Piti tulla ihan vain Axen takia kirjottamaan. Rukoilen teille vauvaa. Olette sen ansainneet!

Muille mukavaa odotusaikaa ja plussia kovasti!

Kiirettä pitää, tänään oli kuuteen koulua. Vauvakuume edelleen hirmuinen, kateus ei paljon oo helpottanut :/ Tyhmä minä. Ja eräitten ihmisten kommentit ei paljon tätä helpota. En puhu teistä vaan ihan näistä " reality" ihmisistä (olipas tyhmästi sanottu, mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkotan :D ) Välillä on epätoivonen olo ja tekis mieli alkaa ukolle puhumaan ihan tosissaan aiheesta, mutta välillä vähän helpompaa. Varsinkin kun on huomannut kuinka väsynyt sitä on jo nyt tästä pingottamisesta (koulu), saati sitten jos olisi piskuinen hoidettavana. Ainakin tällä hetkellä näin. Ja kieltämättä on vähän sosiaalisia paineitakin päälle vaikka ja mihin suuntaan.

Menipäs taas ihan älyttömän omanapaiseksi...

Axelle todellakin kovasti haleja!

Edelleen flunssaisena täällä. Haluaisin jo parantua!!

Sairaalakassiin tulevat tavarat ovat nyt hoitopöydällä valikoituina... tänään laitan sitten sinne kassiin.

En jaksa muuta kommentoida, kun olo niin kipeä.

Hui mikä ilta, ihan kamala. Ei ihme että itkettää, kyllä se pahinta on mitä voi kuvitella, kun omaan lapseen sattuu.

Mutta onneks selvisitte noinkin vähillä vaurioilla, ihan kamala aatella mitä ois voinu sattua.

Helppo tuntea tuo nimenomainen fiilis, kun meilläkin on alakerrassa sellanen takankuvatus minkä oon halunnu pistää silpuks jo ajat sitten. Ukko vaan pistää hanttiin.

Ukko mokoma ilmotti, että ovat reippaasti myöhässä joten ovat vasta illalla Turussa. no pääasia, että ees tänään.

Mut oli pakko siirtää työvoimaneuvojalle aika huomiseks, kun on hiukan hankala näiden kahden kanssa mennä sinne keskustelemaan.

Aloin taas ihmetellä tätä Celinan pitkään jatkunutta yskää ja otin ja soitin lastenlääkäriasemalle. Ja saatiin sitten aika iltapäiväks lääkäriin. Heidän mielestä ei vauvan yskän sais kunnolla tutkimatta antaa jatkua näin kauan. Nyt siis kuus viikkoa jo. Hiukan harmittaa, etä miks uskoin sitä tk:lääkäriä enkä menny aiemmin. no toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin, eihän hänellä mitään muuta ookkaan ollu pitkään aikaan.

Hönttä! Mä tilasin niitä aconin testejä ja jos ovat eilisessä postissa tulleet niin ehkä tuhlaan ekan jo huomenna vaika mitään oireita ei ookkaan. Tyhmä mikä tyhmä..

Kohta lähdetään esikoisen muskariin eli kiire päivä tiedossa!

Palaan illemmalla lukemaan tarkemmin muiden kuulumisia!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat