Vierailija

Pelottaa, että voiko sillä imeä liian lujaa sitä limaa nenästä? Vauva 7 kk:tta.

Entä se sipulimurska sängynpäätyyn? Olen täällä joskus kuullut mainittavan, että se auttaisi nuhaista lasta. Mutta eikö se sipuli kirvele ja saa silmät vuotamaan pienellä vauvalla?

Auttakaa!

Kommentit (24)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei siinä voi imaista liian lujaa. Vauvallamme ei ole ollut mitään hätää. Se olisi hyvä, jos saisi sen räkävanan edes hiukan ulos, jotta sen voisi pyyhkäistä nenäliinalla pois.

Mies

Filtteri paikalleen, säiliö naps paikalleen. Letkun toinen pää suuhun, säiliön nokka vauvan sieraimeen. Sitten imaiset voimakkaasti niin vauvan räkää tupsahtaa säiliöön (filtteri estää sen tulemisen letkuun ja siis omaan suuhusi), usein se räkä tosin jää roikkumaan pitkänä vanana säiliön ulkopuolellekin, mutta tuleepahan kuitenkin ulos.

Mies

Onnistuin. Tuloksena oli mojova räkävana! Eli, ei tarvinnut kovinkaan kovaa imaista ja sitähän voi tosiaan helposti (näemmä) säätää itse. Sitä imutehoa nääs.

Ja meillä pikkuniistäjä taas ei toiminut ollenkaan, ei tullut siihen säiliöön koskaan mitään, vaikka limaa tulvi nenästä!

Kiitos kaikille! Lisää nuhanenä vinkkejä!

ap

Vauvan olo paranee todella paljon friida-niistämisen jälkeen. Meidän 2-vuotias toki inhoaa friidaa ja kääntää päätään poispäin, mutta on sitten tosi helpottunut kun niistäminen saadaan tehtyä.

Mies

Hyviä neuvoja sulla! Kiva kun mieskin käy antamassa neuvoja. Meillä myös mun mies aloitti Nenä-Fridan käytön. Nyt jo mäkin käytän sitä! Hyvä laite!

Pesin sen hyvin ja annoin tutkittavaksi (filtteri pois tietysti). Aikansa lapsi sitä ihmetteli. Sitten otin friidan ja imin sillä keveästi lapsen kättä ja poskea (siis annoin testata, miltä imu tuntuu). Pian lapsi antoikin - hyvin varautuneesti tosin - imeä nenää. Kehuin maasta taivaisiin.

Nyt friidan käyttö onnistuu useimmiten, tosin hienovarainen täytyy olla.

Meillä sipulit ei ainakaan auttanu mitään ja koko kämppä haisi karmealle. Laita keittosuolaliuosta nenään enne kuin imet, irtoaa huomattavasti paremmin, sitä saa myös apteekista.

että käytämme valkosipulia, murskattuna ja harsoon kiedottuna. Ne pussukat ovat n. 20 cm päässä vauvan päästä ja silmäoireita ei ole esiintynyt. Kyllähän sä huomaat, jos alkaa ärsyttämään. Nukkuessahan niitä kääröjä on tarkoitus pitää ja nukkuessa on vauvalla silmät kii.

Sehän ei siis mahdu sisään sieraimeen vaan jää siihe ulkopuolelle. Mitään imua ei synny! Olen imenyt varovasti ilman filtteriä ja silloin sain vähän räkää ulos. Filtterillä ei mitään. Ehkä räkä oli liian kovaa/kuivaa.

muutenhan koko tuote olisi kielletty! Siinä on pitkä letku ja filtteri, joten mitään mahti-imua et voi saada aikaan. Liota räkää ensiksi suolatipoilla.

Sipulit auttavat, meillä käytetään valkosipulia.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat