Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Ihmetykseni aiheena on nyt sitten paljon puhuttu greippimehu. Miehelle pitäisi saada perusteltua miksi haluan kaupasta juuri greippimehua :o)

-Mihin mehun juominen auttaa?

-Kuinka paljon sitä pitäisi juoda?

-Missä kohtaa kiertoa olisi hyvä juoda greippimehua?

Tiedän toki, ettei greippimehulla ole mitään tieteellistä vaikutusta asiaan, mutta mielenkiinnosta kyselyn näitä " kansanperinne" vaikutuksia.

Kommentit (4)

Greippimehussa on luonnon omaa estrogeenia eli " naishormonia" . Sillä saa ovulaatiolimojen lisäksi kodun limakalvoa paksunnettua. Kohdun limakalvonhan tulee olla vähintään 8 mm paksu, että hedelmöittynyt munasolu voi edes kiinnittyä siihen.

Vihreän teen sanotaan edistävän samaa asiaa, olen asian hlökoht. todennut. Minulla on ainakin paljon runsaammat (ja kivuttomat!!) menkat jos olen juonut vihreää teetä/greippimehua, sillä kohdun limakalvohan se on joka silloin vuotaa pois.

Viime kuussa sain keskenmenon, sitä ennen ultrattu limakalvo vain 4 mm paksuiseksi (munasolu ei pysynyt kiinni liian ohuessa limakalvossa?). Tässä viimeisimmässä kierrossa join greippimehua ihan kierron (keskenmenon) alusta asti, josta vahva plussa. Kohdun limakalvo ultrattiin rv 4+6 18 mm paksuiseksi!! Joten pitäisi olla tukeva kasvualusta... :) En osaa sanoa oliko mehulla siihen asiaa, mutta niin haluaisin asian uskoa.

Jos Valion 100% täysgreippimehu on liian hapanta, kokeilkaa Rybb N' Deckersin greippimehua (harmaa purkki). Sitä juon ihan janoonkin, ilman sen kummempaa syytä :)

terkuin Sinda rv 5+2

Muistelen, että greippimehussa ja greipissä yleensäkin olisi foolihappoa joka on tärkeää raskautta suunnittelevalle sekä alkuraskaudessa! Edellinen kirjoittaja kirjoittikin jo tuosta limakalvon paksuuntumisesta!

Tuo valion mehu on täysmehua, eli täyttä tavaraa. Rybb ' n Deckerin on mehujuomaa, eli ei niin täyttä tavaraa.

Itse olen juonut greippimehua lasillisen aamuisin. Sen tarkemmin määrään en osaa sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pohdin nimittäin aamulla tavanomaista greippimehulasillista juodessani, että teksisi mieli välillä jotain muutakin mehua ja ajattelin laittaa vastaavan aloituksen tänne! Olen juonut lasillisen (>2dl) greippitäysmehua päivässä läpi kierron tietämättä oikeastaan miten sen pitäisi auttaa tätä raskautumisasiaa. R

Odottelen siis kanssasi vastauksia!

Mä luin jostain, että se edes auttaa sitä " hedelmällisen liman" muodostumista, jos ei normaalisti noita ovis limoja tunnista.Kai siinä oli jotain muutakin, mutta en tiedä kyl onko mitään perää.Mä oon kyllä itse sitä juonu heti menkkojen alettua ainaki ovikseen asti.Tosin ei oo tääl auttanu plussaamaan.Mä oon tottunu jo sen happamaan makuun ja juon sitä nykyään ihan mielelläni.Jos on jotain tietoa enemmän muakin kyl kiinnostais.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat