Seuraa 

Hei!

Kaipaisin nyt kovasti kommentteja ja muiden kokemuksia.

Olen raskausviikolla 12 ja odotan onnessani kaksosia. Mulla on ollut nyt jo melkein kahden viikon ajan " tuhruvuotoa" . Kirkasta verta ei siis tule juurikaan, lähinnä ruskeaa tuhrua, joka on välillä juoksevampaa ja välillä sitä jää ainoastaan paperiin pyyhkiessä. Kipuja ei ole. Kävin viikko sitten ultrassa ja kaikki oli vauvoilla ok, mutta en pysty olemaan ajattelematta päivittäistä vuotoa. Mistä se mahtaa johtua, voiko minulla olla jokin tulehdus joka aiheuttaa vuodon? Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta tilanteesta?

Olen kiitollinen joka ikisestä viestistä!

Kommentit (5)

Kyllähän nuo vuodot on todella yleisiä raskausaikana. Mullakin oli muutaman päivän ja kaikki sujui silti hyvin. Lääkäri kertoi mulle että jopa joka neljännellä naisista on raskauden aikana vuotoa, eli on hyvinkin normaalia!

Multa otettiin sillon kyllä jotain tulehdus näytteitä, lääkäri sanoi että suljetaan nyt se mahdollisuus pois, eli kaippa kyse voi sitten olla jostain tulehduksestakin!!? Kysy neuvolastasi!

Minullakin tuhrutteli viikolta 7 viikolle 12, sen jälkeen muuttui äklön keltaiseksi ja vieläkin vaivaa vähän. Nyt olen viikolla 18 ja odottelen muuten kaksosia minäkin! Syyksi löytyi ultrassa hematooma eli verenpurkauma kohdunsuulla, joka sitten tihkui kunnes alkoi parantua. Koska tuhruvuoto (oli välillä vähän runsaanpaakin) ei alkanut loppumaan, lääkäri määräsi sairaslomaa yhteensä neljä viikkoa, jotta tilanne rauhoittuisi.

Toivottavasti sinullakin loppuu pian, on tosi tympeä vaiva ja meinaa huolestuttaa vaikka kaikki onkin vauveleilla muuten hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen tuhrutellut ja vuotanut tämän raskauden aikana kuukausitolkulla, viimeksi eilen tuli taas vähän verta (huokaus sentään, ehdin jo toivoa että se loppui...). Vaiva alkoi viikolla 6 ja nyt on viikko 24 menossa. Vauvalla on kuitenkin koko ajan ollut kaikki hyvin. Ottaa vaan päähän, kun tämä vaiva kuulemma lisää omaa tulehdusriskiä eikä siksi saisi uidakaan. Jäi kesällä uinnit tosi vähiin enkä nytkään ole uimahalliin päässyt... No, pääasiahan on, ettei vuodosta ole vauvalle haittaa.

Rv 7 lorahti housuihin oikein kunnolla ihan kirkasta verta. Olin jo varma että kesken meni, kun vuoto jatkui ruskeana tuhruna. Käytiin tarkistusultrassa, ja kappas: vauvalla olikin kaikki hyvin. Tuhruilu kuitenkin jatkui rv 13 asti. Siinä välissä köytiin jo np-ultrassakin ja edelleen vauvalla oli kaikki hienosti. Mitään syytä vuodolle ei ole löydetty.

Hei,

mulla alkoi samantyyppinen tuhruvuoto viikolla 7 ja jatkui aina viikolle 14, eli 8 viikon ajan kesti - joka päivä ei verta tullut, päivän tai parinkin tauko saattoi olla välillä, mutta aina jatkui ... Alkoi vessassakäyminen pelottaa kun aina mietti, joko sitä taas on tullut.

Ultrattiin parikin kertaa silloin eikä mitään syytä löytynyt. Viikon 14 jälkeen vuotoa ei sitten olekaan ollut ja raskaus jatkuu. Joten tsemppiä sulle, ei se välttämättä ole mitään vaarallista

sini rv 29+6

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat