Seuraa 

Lapsen isä olisi paras apu ja tuki synnytyksessä, hän ei kuitenkaan pääse mukaan ja moni asia mietityttää:

Kivut, oma jaksaminen, surettaa kun mies ei pääse näkemään heti lastaan, kuka ottaa ne tärkeät ensimmäiset valokuvat kun isä on poissa jne.

Millaisia kokemuksia teillä on synnyttämisestä ilman isää tai muuta tukihenkilöä?

Kommentit (6)

todella tärkeä työjuttu juuri lasketun ajan tienoilla ja luultavasti on silloin ulkomailla :(

esikoisen syntymässä mies oli mukana ja se oli todella hyvä asia. nytkin haluaisi kovasti tulla ja tekee kaikkensa sen eteen, että pääsee. minäkin koitan olla jalat ristissä reissun aikana ;)

kuitenkin koitan itseäni jo tsempata yksin synnyttämiseen. en halua ketään tukihenkilöäkään mukaan, eihän kukaan muu kuin minä ja mieheni voi pitää sitä yhtä ihanana asiana... kyllä minä selviän yksinkin, pakkohan se on...

Synnytykseen ei ole pakko ottaa juuri isää mukaan - jos mies ei pääse, niin voit ottaa tukihenkilöksi hyvän ystävän tai vaikkapa siskosi tai äitisi. Tukihenkilöstä on ehkä kuitenkin hyvä mainita neuvolassa/synnärille ilmoittautuessa.

Eräällä kaverillani oli mukana sekä mies että " doula" :)

itse pyysin parasta ystävääni mukaan esikon synnytykseen mikäli mieheni ei olisi jostain syystä päässyt. Ja aion pyytää tämän toisenkin kanssa, niin ei tarvitse tosiaan mennä yksin ja on joku läheinen kannustamassa ja tukemassa.

Eggis vielä ihan alussa (10+5)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

---------------:

Lainaus:

Kivut, oma jaksaminen, surettaa kun mies ei pääse näkemään heti lastaan, kuka ottaa ne tärkeät ensimmäiset valokuvat kun isä on poissa jne.

Millaisia kokemuksia teillä on synnyttämisestä ilman isää tai muuta tukihenkilöä?

heippa

meidän ukko ei ole ollut aikaisemmissa synnytyksissä mukana (pyörtyisi siellä,kun kammoaa sairaaloita).

eikä ole tulossa nyttenkään mukaan. Olen siis ollut synnytyksessa " yksin" ... tosin minä en kokenut olevani siellä yksin kun ympärillä häärää koko ajan vähintään 3 ihmistä :)

ekassa tais olla parhaimmillaan 7 :)

siellä hoitsu ihan ite kysyi että haluanko että hän ottaa meistä kuvan (ei tullut itellä edes siinä vaiheessa mieleen kun vaavi ekaa kertaa vieressä) :)

hienosti kaikki siellä auttoivat ja tsemppasivat! ekassa synnytyksessä muistan että joku piti mun kädestäkin kiinni...

eli kyllä se sieltä tulee vaikkei mies pääsisikään mukaan :D

krisse rv 9+2

Ekassa oli mun äiti mukana tukena ja turvana. Ja tokan synnytin yksin kätilön kera. Nyt kolmannen kohdalla katotaan kuin käy(kun kakkonen oli sen verran nopea), että ehtiikö näillä näkymin äitini mukaan.

Heidi 32+1

---------------:

Lainaus:

Lapsen isä olisi paras apu ja tuki synnytyksessä, hän ei kuitenkaan pääse mukaan ja moni asia mietityttää:

Ite oon synnyttäny " yksin" , tosissaan kätilö oli melkein koko ajan mukana ja ponnistusvaiheessa tuli vielä toinen kätilö avuksi. Yksin pärjää kun vaan uskoo siihen että pärjää! Ite kielsin opiskelijaa osallistumasta joten todellakin valitsin yksin synnyttämisen. Tukihenkilöitä olis kyllä ollut tarjolla enemmän ku tarpeeks.

Synnytyksen jälkeen kätilö otti kuvia minusta ja vauvasta.

Ja yksin synnyttäjien toiveita kuunneellaan kyllä yhtä hyvin ku sellaisia joilla on isä tai tukihenkilö mukana.

Ite en siis oikein halunnut ketääntuttua mukaan synnytykseen enkä varsinkaan lapsen isää koska emme ole koskaan edes seurustelleet.

Nyt odotan toista lasta nykyisen seurustelukaverini kanssa ja mietin tässä että miten kestän sen että mies taitaa OIKEASTI olla tulossa synnytykseen mukaan. En oikein haluaisi siihen ketään. En siis haluaisi ketään näkemäänitseäni siinä tilassa vaikka onkin kuinka luonnollista tahansa. Mitä vähemmän silminnäkijöitä, sen parempi!

Tunnen itseni vähän oudoksi tämän asian takia.

ja synnytys meni ihan hyvin. Sisko lörpötteli koko ajan kaikkea huvittavaa ja hengitteli mukana ja autteli kätilöitä. Toiseen synnytykseen sisko ei kerinnyt mukaan, koska synnytys oli niin nopea. En tosin tuntenut, että häntä olisin tarvinnutkaan koska kätilöt olivat aivan ihanat.

Kun synnytin enkelipoikamme ei mieheni kerinnyt mukaan ja jälleen kätilöt olivat ihanani.Ja nyt kun jälleen odotan, niin luultavasti pyydän siskoni mukaan tai menen yksin, koska mieheni ei kestä nähdä, että minuun sattuu, joten pelkään vain suuttuvani hänelle, jos hän hyysäisi minua salissa.

Eli mielestäni yksin pärjää ihan hyvin. Eräs tuttavani, joka myös meni yksin synnyttämään ja pelkäsi sitä kauheasti sai käydä sairaalassa juttelemassa kätilön kanssa ja kun synnytys koitti, niin kätilö hälyytettiin sairaalaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat