Seuraa 

Olen saanut tehdä lapseni hoitovapaan jälkeen nykyisessä työpaikassani 4 päivän viikkoa 6 tunnin päivillä (yht. 24 h / viikko) ja jotenkin ollaan tultu rahallisesti toimeen. Yrityksemme toimintaa ollaan mahdollisesti lopettamassa lähiaikoina, joten olen jäämässä työttömäksi. Kertokaa hyviä ideoita osa-aikatöiksi. En ole ihan vielä halukas 5-päiväiseen viikkoon, koska lapseni tuntuu välillä väsyvän päiväkotielämän keskellä.

Kommentit (4)

Oletko koskaan pelännyt yöllä jakaessasi lehtiä? Onko vastaasi tullut uhkaavia tilanteita? Jaatko kerrostaloihin vai ok-taloihin? Vai siis aina tuurauksia eli piirit vaihtelee?

Mieheni on aikoinaan opiskeluaikoina jakanut lehtiä ja jos itselläni uskallusta riittäisi pitäisin mahdollisena juuri jakajan työtä.

Jos olet akateeminen, esimerkiksi KTM tai DI, niin AMK:ssa tradenomien ja insinöörien puolella on paljon tuntiopettajien pestejä ja saat käytännössä valita kurssimääräsi. Esim. jos teet " puolipäiväisenä, niin ainakin minun kotikaupungissa puoliväisen bruttopalkka on noin 1500 euroa/kk (täysillä tunneilla brutto noin 3000 euroa/kk).

Yleensäkin akateemisena voit hakeutua yliopistosi laitoksille assistentiksi ja tehdä siten vajaata viikkoa, mutta akateemisen maailman palkka ei kyllä kukkaroa lihota :)

Katsele myös työkkärin ilmoituksista/kysele kunnan/valtion virastoista, jos olisi osa-aikavirkoja/toimia. Monet ovat esim. osa-aikaeläkkeella ja loppua siitä osa-ajasta tekee toinen henkilö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli äitiysloman jälkeen aloin kyselemään varhaisjakajan töitä. Joillakin lehdillä on omat jakelupalvelut ja tällaisissa tarvitaan aina sijaisia. Työaika on n. 3.30-6.30, eli ehdin kotiin siks että mies lähtee töihin, sitten hetkeksi vielä nukknmaan lasten kanssa. Illalla ehtii nukkua muutaman tunnin, joten ei se niin hirveän raskaaksi tule. Palkkakin on samaa luokkaa kuin kokopäiväisessä tehdastyössä vaikka työaika on paljon lyhyemipi :)

Olen jakanut n. 2 vuotta varhaislehtiä, eka vuosi tuurauksia eli vähän kaikkia kerrostaloja, rivitaloja, ok-taloja ja sitten ihan maaseutua. Taajama-alueella en ole ikinä pelännyt vaikka siellä on aina ihmisiä liikkeellä, sitä vastoin jakaessa maaseudulle pelkäsin PIMEÄÄ. Siellä voi mennä pitkiä aikoja niine ettei yhtään valoa näy missään, mutta taajama-alueella on aina valot, eikä se ole minusta yhtään pelottavaa. Joskus on tieetty ollut tilanteita että joutuu soittamaan poliisit ennen kuin pääsee johonkin, mutta sitä minulle teroitettiin heti aluksi ettei mitään tyhmänrohkeaa tehdä vaan sitten soitetaan joku avuksi, joko joku toinen jakaja tai poliisit. Aiankin minun kotikaupungisltani löytyy niin monen pituisia jakopiirejä (1,5h-4,5) että itse saa jonkin verran valita millaista piiriä haluaa jakaa, ja miten usein. Tällä hetkellä itse olen 4-6pv/viikossa vakkaripiirissäni, ja tulot on tosiaan samalla tasolla kuin tehdastyössä ennen äitiyslomaa. Lisäksi on se plussa ettei tarvii maksaa hoitomaksua. naapurin kanssa ollaan sovittu että jos minua väsyttää kamalasti aamulla, voin viedä lapsen heille hoitoon, ja sitten taa itse otan joskus iltapäivisin naapurin lapsen meille.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat