Vierailija

Tilanne täällä tämä:

Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 9vuotta ja meillä on 1,5vuotias tytär ja toinen vauva on nyt tulossa (rv.30).

Tyttö on niin isänsä perään,aina kun isä tulee kotiin tyttä kirmaa hänen syliin ja yleensä siinä käy niin että isä sanoo nopeasti moikka,saattaa ottaa tytön syliin ja antaa suukon,mutta sitten hän painelee koneelle.

No nyt viime sunnuntaina nostin tytön meidän sänkyyn ja hän antoi isälleen paketin jossa oli tyynyliina johon olin kirjoittanut runon ja painoimme tytön kanssa siihen hänen käden ja jalan jälkiä. Isä avasi paketin sano " Öh kiitti" ja käänsi kylkeä. Tuolla se tyynyliina on isän sängynpuolella lattialla,siellä minne isä sen jätti sunnuntaina.

Siis näitä pieniä esimerkkejä on vaikka kuinka ja paljon: Esim. isä tulee kotiin kahden viikon työreissulta ja tyttö on onnesta soikeana kun isä astuu ovesta sisään,isä sanoo moi,painuu suihkuun ja siitä sitten lähtee ilmoittamatta ryyppäämään kavereiden kanssa koska ei ole heitä nähnyt pitkään aikaan (luulisi että kiinnostaisi olla lapsensa kanssa!)

Isä kylvettää tytön vain jos huutamalla ja uhkailemalla vaadin,isä ei halua lähteä tytön kanssa ulos leikkimään,isää ei kiinnosta mikään mikä liittyy lapseen,hän ei tiedä milloin viimeksi tyttö kävi neuvolassa,hän ei tiedä millaisia vaatteita tyttären kaapista löytyy,hän ei muista/tiedä milloin tytö otti ensi askeleensa...lista on loputon!

Itse mietin että miksi edes katselen tuollaista miestä..enkä osaa siihen vastata..ja vielä toinen lapsi tulossa..

Niin mutta osaa mies olla niin megahyvää isää sukulaisten ja kavereiden edessä,mutta se unohtuu heti kun ollaan ihan vaan perheen kesken..

Surettaa niin tyttären puolesta,hän rakastaa niin paljon isäänsä ja isä on tuollainen kusipää!

Luin tekstini ja vastasin näköjään itse jo tuohon ekaan kysymykseeni..

ei välitä

Kommentit (17)

juuri tuon takia että kaverit ja viina tärkeämpiä kuin omat lapset. Lapsia meillä kaksi, 1 ja 2 v. Lähden lasten kanssa pois, vaikka eletäänkin sitten köyhästi ja elintaso laskee kovasti.

keskustella miehesi kanssa todella hartaasti!

ja pistää hänet tajuaamaan tilanne!kysy sukulaisten kuullen miksi hän nyt esitää ja silloin kun on kahden ei välitäkkään lapsesta!ja mikä ihmeen juttu on et mies karkaa juomaan??pistä hänet koville sano et sinäkään voi lähteä ja mennä niin kuin haluaisit!Vastuu on molemmilla !!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Paitsi tietysti tällä palstalla niitä erilaisia löytyy. Siksi ne naiset niitä lapsia hankkii, ja hoitaa kun ne on ihan erilaisia. Lastenlapset sitten saattaa olla eriasia, miehet pitää jotenkin omia lapsia itsestäänselvyytenä. Mulla ja lapsella meinas mennä henki synnytyksessä. Ja eka kertaa mun mies tajus että asiat ois voinu mennä pahasti. Tätä lasta se palvoo ja antaa enemmän arvoa muillekin ja mulle se on ollu todella huomaavainen ja kiva senjälkeen, ja täst on useampi vuosi.

miehen käytös ihan vain siitä että hän on nähnyt oman isänsä viimeksi kun hän oli kaksi vuotias ja syynä on ihan vain hänen äiti joka ei lapsena antanut isän ja pojan pitää toisiinsa yhteyttä ja nyt aikuisena mies ei enää ole halunnut edes isäänsä tutustua..

Mihen äiti on sellainen haihattelija..miehet vaihtuvat hänellä useasti ja hän istuu kuppiloissa keskellä viikkoa ja saattaa sitten hakea sairaslomaa " Flunssaan" kun todellisuudessa hän armottomassa krapulassa (ja siinä myös syy miksei tyttäremme näe useasti toista mummiaan)

Kai tuo se suurin syy miehen kylmyyteen on,mutta luulisi että se oisi juuri päinvastainen: että hän haluaisi olla hyvä,rakastava ja läsnäoleva isä tyttärelleen,kun hänellä itsellä ei sellaista ollut..en tiedä.

Vaikeeta tää kumminkin on. Nyt jos taas haluan jutella hänen kanssa tästä hän vain kuittaa minun olevan asioita suurenteleva jeesustelija..

ap

Itsekkin ajattelin että mitäpä sen väliä enää miten minua kohtelee, kunhan edes lapsia kohtelisi hyvin, mutta kun ei... joten päätin lähteä. En usko että mulla olisi vielä siinä vaiheessa ollut riittävästi voimia lähteä, kun odotin toista lastamme, mutta nyt kun arki jo sujuu lasten kanssa, niin en näe mitään syytä enää jatkaa miehen kanssa. Ja jotenkin tuntuu ettei mies tule ehkä ikinä ymmärtämään mitä menetti. Ja kuten joku jo tuossa sanoikin että lapsen kannalta on kauheaa, kun lapsi kasvaessaan tajuaa että eihän se isi välitä yhtään :( Siksi minäkin lähden nyt, ennen kuin kunnolla tajuavat.

t. 8

Enempi suosittelisin vakaa keskustelua, että tajuaako hän mitä on tekemässä?

Olisiko sukulaisissa ketään hieman vanhemapaa kunnollista isää, joka voisi sauna reissulla jutella isän arjesta....

Millaisen mallin miehesi on omassa kodissaan saanut isän roolista? Toistaako tietämättään sitä?

Juttele neuvolassa mitä neuvoksi. Perheneuvolaan???

kyseessä siis vieläpä ensirakkaus siis.

On mies sanonutkin että " on tullut liian paljon liian nopeasti" ja tarkoitti sillä juuri perheen perustamista,mutta HÄN ITSE oli se joka halusi että saadaan jo toinen lapsi! Ja nyt mua kaduttaa niin paljon (ihanaahan se on tulla taas äidiksi,tätä tulevaa vauvaa jo niin rakastan ja odotan mutta kun isä ei ole se paras mahdollinen..)

Jotenkin sitä on jo kasvanut niin ettei sillä ole väliä miten hän minua kohtelee,mutta kun kyse on nyt hänen tyttärestä!

On tässä jo jonkun aikaa pyörinyt mielessä että mitä jos pistän miehen pihalle,edes hekeksi pois meidän elämästä. Tajuaisikohan sitten mitä menettää vai tajuaisiko se sitten vaan että mistä kaikesta on jäänyt paitsioon kun pitää edes " Vähän leikkiä perheen isää" ..

En tiedä mitä tehdä ajatella..itsekästä kyllä,ajattelen etten halua jäädä yksin..ainkaaan tässä vaiheesa raskautta,mutta toisaalta mihin sitä tuollaista miestä tarvitsee joka vain pahoittaa mielen päivästä toiseen.

Osaisikohan sitä edes elää ilman toista kun sitä on niin kiinni kasvanut häneen..Pitääkin olla näin vaikeeta!

Mikä on se ratkaisu joka on paras tyttärelleni?

ap

Sinä kuitenkin kuulostat hyvältä äidiltä joka välittää lapsestaan. Älä syyllistä itseäsi miehesi käytöksen takia. Onnea raskauteen!

tulimpa minäkin surulliseksi...

meillä ollut nyt muutaman kuukauden sama tilanne mutta meillä on jo kaksi pientä tyttöä...toinen täyttää kolme...

tuo laiminlyönti johtuu siitä meillä kun isä tekee niin pitkää päivää ettei yksin kertaisesti enään jaksa illalla niin innostua kun tulee kotiin...

lähtee aamulla ennen 7.00 ja tulee 21.00 aikoihin :(

tsemppiä.

mä kokeisin kans tota keskustelua...älä sitten syyttele! sitä miehet inhoo.. vaan kerro miksi sinulla on pahamieli...minusta tuntuu... ju nou

jos ei tepsi niin ala uhkailemaan... että lähdette pois tms

Ehkä se on geeneissä.

Miehet tarvii koulutusta tähän asiaan, asian hoksaamista. Se ei välttämättä loksahda sillä että " vaimo nalkuttaa" . Suosittelen avioliittoleirejä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat