Vierailija

Meidän reilu 1½-vuotias syönyt toista peukaloaan vauvasta lähtien. Imemisvimmaan ei auttanut lapaset eikä tutit.

Nyt sitten peukalon nahka paksuuntunut, TODELLA kuivunut, haavautunut, jne kammottavan näköinen ja tuntuinen. Rasvataan (Decubal) ja öljytään (Cerdical) useita kertoja päivässä, mutta ei tunnu auttavan. Kuivan tuntuinen koko ajan...

Olisiko mitään neuvoja/kokemuksia kuinka nyt tulisi toimia? Neuvolassa/lastenlääkärillä ei ollut antaa mitään ohjetta, kynneli oli ainut mutta siihenkin liian nuori heidän mielestään. Eikä luultavimmin auta kuulemma...?

Erilaisia laastareita ja ihoteippejä on kokeiltu--> repii ne sinnikkäästi pois...

Jelppiä kaivataan!

Kommentit (11)

itse söin 8-vuotiaaksi, viimeisinä vuosina vain nukahtaessa. ei auttanut kynnelit eikä puhuttelut. useimmat tuntemani peukalosyöjät ovat lopettaneet hieman myöhemmin kuin tutinimijät keskimäärin eli 3-4 -vuotiaana

Sisältö jatkuu mainoksen alla

laitatte peukaloon kaikkea mikä maistuu TODELLA pahalle:

tabasco (paitsi jos iho rikki)

sinappi

sitruuna

pippuri

kaikki minkä makua inhoaa

näin mua neuvottiin neuvolassa, en oo päässyt vielä testaamaan mutta uskon että tepsii varmasti!!

imee peukaloa päivät pääksytysten, öisin ei ime. On testattu teipit ja tapascot, ei mitään apua, päin vastoin jos laittaa jotain pahan makuista ja imee sitä niin sitten imee lohdutukseksi kun maistui niin pahalta. Mistään lahjomisista ei vielä noin pienen kanssa ole apua ja oon jo aivan turhautunut. Mikään ei auta ennenkuin lapsi Itse tahtoo siitä luopua. Kyllä me siitä päivittäin kymmeniä kertoja sanotaan, mutta eipä sillä ole paskankaan merkitystä.

Ja ikää on 30 vee!! Aika noloa..

Äiti yritti kaikin tavoin vierottaa, mutta ei onnistunut.

En ole tarvinnut oikomishoitoja, eikä peukalossa ole ihottumia tms.

peukalonsyöjä (olen ihan normaali työssäkäyvä, enkä edes tupakoi...),

ok,

mulla ei auttanut kuin vakavamielinen puhuttelu.

Lääkäri näytti kuvia, minkälaiset hampaat tulevat peukalon imemisestä (valkoinen takki päällä, tuima ilme). Se tehosi (olin siis jo ymmärtävässä iässä.

Hampaista tuli, valitettavasti, juuri niin kauheat. Raskaat oikomishoidot koin, ja nyt on kalusto kunnossa.

oli kans kova pahkura sormes mut en ole oikomishoitoihin joutunu ja se pahkurakin on hävinny peukusta.tosin hyvähän se olis jo aikasemmin lopettaa mut minkäs meiänkään äippä teki kun vaan salaa söin sitä. :)

Jos lupaisitte jotain kivaa palkinoksi jos nyt ois ees päivän syömättä peukkua?

Toinen mikä tuli mieleen, oli, että osta jotain hajustettua, aikuisille tarkoitettua ihan käsirasvaa (eli ei mitään apteekin tuotteita) vaan jotain sellaista, joka kestää kastumista ja tuoksuu voimakkaasti. Mulla itelläni käytössä Biothermin rasva: tosi tehokas (mulla hajos käsien iho stressin seurauksena, korjas tilanteen parissa päivässä), kestää käsien kastumisen ja tuoksuu (hyvälle, mutta tuskin maistuu kovin hyvälle?). Tulis mahdollisesti kaksi kärpästä yhdellä iskulla?

ei kuulemma auttanut mikään siihen, äiti on kertonut. No, ei mun hampaat ole siitä kärsinyt. Koskaan ei ole mitään tarvinut hampaille tehdä. Sit ekalla luokalla kaaduin liikuntatunnilla ja peukkuun tuli paha haava, siihen sit loppui peukun syöminen kun toinen ei kelvannut ja toista ei voinut suuhun laittaa kun oli kipeä.

Puhuminen ei onnistu tai selittäminen, kun ikää vasta 1½-vuotta. Ainakaan ei meidän lapsi vielä niin kehittynyt, että ymmärtäisi =)

Ei siis syö, kuin nukkuessaan tuota peukaloa (ilmeisesti silloin lähes koko ajan). Täytynee nyt kokeilla noita väkeviä makuja, yöllä vaan hankala lisäillä niitä ja kuluvat nopeasti pois. Ainakaan nuo rasvat ym. eivät maultaan ole hänestä pahoja =/

Ja ostaa sitten jotain kunnon veden kestävää rasvaa, joka ei ole haitallista joutuessaan suuhun...

Oikomishoitoja odottelen jo kauhulla...

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat