Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei! Meillä on päädytty siihen ratkaisuun, että lapset saavat lihaa pari kertaa viikossa, vaikka itse emme enää lihaa syö. Asiaa on pohdittu ja tähän ratkaisuun päädytty. Aluksi löysimme esikolle silloin tällöin luomua, mutta nyt sitä ei tunnu saavan millään tänne Pohjolan perukoille. Mikä siis olisi eettisin vaihtoehto, kun luomulihaa ei tahdo saada? Miten tuotetaan esim. viljasika?

Kommentit (4)

Viljasika ei käsittääkseni elä sen miellyttävämpää elämää kuin muutkaan tuotantoeläimet. Nimi tulee sen ruokavaliosta, joka sitten kuulemma vaikuttaa itse lihan makuun. Jos luomua ei kaupasta pyynnöstä huolimatta löydy, kokeilisin saada jostakin täysin vapaana eläneen eläimen lihaa - hirvenlihaa tai poroa kai käytännössä.

Ja eipä nuo possuraukat kovin hohdokasta elämää tulla sikalassa vietä.... huokaus.

Mulla ei ollu varaa enää valita kun yhtään luomuviherpiipertäjämiestä ei ollu vapaana. Oli pakko ottaa mitä oli saatavilla kolmekymppiselle citysinkulle ;)

Ei musta kyllä apua ole ja itsekin mieluummin tuottaisin luomupossuja, mutta minkäs teet......

Onko se liha niin tärkeä ? Entäpä jos koettaisi tulla toimeen kalan, munien ja maitotuotteiden voimin ?

(toivottavasti ei mies näe kyseistä keskustelua)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siis jos lihaa tahtoo syödä. Riistaeläin on sentään saanut elää sen mitä saa elää ihan " omissa oloissaan" eikä jossain tehotuotantolaitoksessa. Meillä syödään pääasiassa hirvenlihaa. Kysykää vaikka paikalliselta metsästysseuralta. Hirvessä on mun mielestä voimakkaampi maku kuin possussa, mutta kyllä meidän lapset on siitä tykänneet (toisaalta eivät ole possua tainneet juuri syödäkään). Tai sitten syökää kalaa (miel. kotimaista ja ei kassikasvatettua) mutta kana/broileri on kyllä sitten ihan vihoviimeinen keksintö :P

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat