Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kolmatta lasta on yritettty 7 kiertoa ilman tulosta.

Nyt olen menossa gynelle koska mulla on muutamissa kierroissa ollut tuhruttelua ja lisäksi ovistestin plussat on olleet hieman tulkinnanvaraisia.

Gyneaika mulla on kp 15, ovis mulla kiertojen pituudesta päätellen tapahtuu jos tapahtuu kp 10-13.

Eli voiko lääkäri ultralla nähdä tuolloin kp 15 onko ovis tapahtunut?

Kommentit (4)

Mä menin toista lasta yrittäessä ultraan kun oltiin melkein vuosi yritetty. Silloin oli kp14 ja gyne sanoi et heti vällyjen väliin sillä sinulla on ovulaatio. No pari tuntia siitä kärvistelin kotona ovis kivuissa. Siitä tulin myös raskaaksi. Eli kyllä näkee on minun mielipiteeni!

Mun kokemukseni: olin ultrassa jokunen viikko samaisesta syystä, eli ovistestiin ei tullut selkeää viivaa. Olin ultrassa ensin kp10, jolloin oli n. 10.5mm munarakkula. Viikkoa myöhemmin (tällä välin ei ovulaatiota tapahtunut testin mukaan) oli munarakkula 16.5mm. Gyne ei osannut sanoa kuitenkaan, oliko ovulaatio jo tapahtunut: ilmeisesti ovulaation jälkeen munarakkula täyttyy nesteellä, mikä voi aiheuttaa vaikeuksia tulkita ovulaation tapahtumista. No, gyne arvioi sit limakalvon paksuutta (se oli tuolloin reilu 8mm) ja sanoi, että jospa ovulaatio on sittenkin vielä tulossa. Ja niinhän se oli, 2 päivää ultrasta tuli ovistestiin vahva viiva.

Summasummarum: ihan varmaksi ovulaatiota ei kai voi todeta, mutta ilmeisesti toi limakalvon paksuuskin kertoo jotain? Toisaalta, jos on oikein iso munarakkula (liki 20mm), niin luulisi, että ovulaation tapahtuminen on hyvin todennäköistä (puhutaan kai johtavasta follikkelista tms) eli ovulaatio tapahtuu, kun munarakkula kasvaa yli 20milliseksi.

Jotkuthan käy useinkin ultrassa, jos syö esim. clomifeniä. heillä voisi olla paremmin tietoa tuosta ovulaation havaitsemisesta. Mulla kuitenkin ne ovistestit toimii, toisin kuin kropasta tulkitut ovulaatio-oireet (eli oireita on, mutta se ei takaa ovulaatiota).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kävin gynellä oviksen aikoihin. Tällöin gyne sanoi, että kohdun limakalvo oli muistaakseni kolmikerroksinen tai jotain sinne päin ja viittasi kuulemma siihen, ettei ovista ole ollut... Eli ymmärsin asian niin, että limakalvon rakenteesta ja paksuudesta voidaan päätellä onko ovista ollut vai ei.

Tällaisia kokemuksia minulla... Ultrassa on tullut ravattua todella paljon juuri oviksen puuttumisen takia... Tällä hetkellä odottelen taas uutta clomifen-kuuria.

masunasu

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat