Seuraa 

Heips!

Imetän 4kk:den ikäistä vauveliamme n. 3tunnin välein. Nyt tuntuu että olisi mukava lähteä jonnekkin esim. shoppailemaan pitemmäksikin aikaa joskus. Pakastettu äidinmaito maistuu minusta aivan kamalalta. Ei huvittaisi antaa sitä vauvalle (tuttelia kyllä saanu vastasyntyneenä). Käsikäyttöinen rintapumppu löytyy, mutta en ole sitä vielä käyttänyt.

Älkää ny sit naurako siellä ;)

Siis kysymykseen:Kun imetysväli on kolme tuntia ja haluan pumpata välillä maitoa jemmaan; kannattaako pumpata n. 1,5h:n kuluttua syötöstä eli siis 1,5h ennen seuraavaa syöttöä? Riittääkö maitoa vauvalle seuraavalla syötöllä? Tietty tämä kai riippuu kuinka paljon maitoa multa tulee. Kolmen tunnin kuluttua rinnat eivät yleensä ole pinkeät. Riittääköhän maitoa pumpattavaksi? Varmaan kokeilemalla selviää. Olen ymmärtänyt, että maitoa tule ajan oloon enemmän jos pumppaa. Keneltä löytyis kokemusta pumppaushommasta? Kiitti etukäteen.

T. Pullava

Kommentit (2)

Jos vauva imee vain toisen, niin voit pumpata toisen saman tien, ennen tai jälkeen syötön, tai vaikka samaan aikaan kun imetät.

Maito ei lopu rinnoista, eli vaikka pumppaisit molempia rintoja ja heti perään syötät vauvan, niin vauva saa kyllä tarvitsemansa määrän. Eli huoli pois.

Jos alat pumppaamaan säännöllisesti niin maidontuotantosi lisääntyy. Ei siis kannata sitä tehdä, ellet halua lisätä tuotantoa - eli jos vauva ei kasva tms.

Pumppaustulos riippuu äidistä ja pumpusta. Eli kannattaa pumpata ajoissa. Jotkut ei saa pumpattua kerralla kuin jonkun 40 ml, joillain tulee hetkessä 120 ml.

Miksi sinun täytyisi pakastaa äidinmaitoa, eikös se säily ihan hyvin jääkaapissakin noin vuorokauden?

Minä olin aika ahkera pumppailija ja kyllä se riitti aina imettämiseen vaikka olin juuri pumpannut. Sitä maitoa kuitenkin heruu eri tavalla kun imettää.

Itse sain juuri ja juuri pumpattua kerralla 60ml ja sen " turvin" pääsin itse välillä kauppaan tms. Jos se ei riittänyt, mies antoi NANia lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat