Vierailija

Tavoite kaivaa vanhat haaveet mappi Ö:stä ja päästä opiskelemaan jompaakumpaa alaa... Hetken luin yliopistossa valtiotieteitä, mutta ei ollut mun juttu, kun nuo tuolla taka-alalla kummittelivat. Nyt en vaan osaa päättää, että KUMPAA!!!!!!! Molempiin en pysty lukemaan, koska aion keskittyä 100 prosenttisesti valitsemaani... Ja Helsingissä asustelemme tätä nykyä eli Helsingin yliopistoon myös haen.

Mielipiteitä puolesta ja vastaan per suunta kaivataan!!!! :-)

Kommentit (19)

Noista valmistutaan täysin erilaisiin ammatteihin. Monesti tuntuu, että ihmiset miettii lähinnä sitä, minkälaista opiskelu jossain paikassa on ja tekevät valintansa sen mukaan. Opiskelu kestää yliopistossa alasta riippuen 3-12 vuotta ja se on melko lyhyt aika koko työuraa ajatellen.

Lakimiehenä saat parempaa palkkaa, tosin työ voi olla kovempaa. Psykologina voit päätyä tekemään hanttihommia ja työ on henkisestikin vaativaa. Lisäksi jo tuo aiemmin esitetty pointti psykologia vs. lääketiede. Kyllä minunkin mielestäni psykologit ovat melko usein huuhaata, esim. ammatinvalintapsykologit.

En kuitenkaan lähde suosittelemaan kumpaakaan, koska en tunne sinua enkä taustaasi/lahjakkuuksiasi.

Jos muuten psykologia kiinnostaa, niin TKK:ssa voi opiskella työpsykologiaa. Mutta sinne sanoisin, on vielä vaikeampi päästä kuin kumpaankaan esittämääsi vaihtoehtoon, varsinkin jos tilastotiedekin tuottaa ongelmia. Entäs aikuiskasvatus?

Päinvastoin! Työ antaa minulle hyvin paljon, myös persoonalleni. Olen tavannut työni kautta erilaisia ihmisiä, olen saanut tehdä töitä ihastuttavien, älykkäiden, empaattisten ihmisten kanssa.. suosittelen!

Ja työ on aidosti hyvää työtä. Itse ainakin olen kutsumusammatissani. Palkkauskin on ihan ok. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Psykassa on se tilastomatsku mikä vähän rassaa jo etukäteen. Oikiksessa sitten muuten vaan niitä sivuja ja ulkolukua on aika hurjasti... Opiskelu itsessään siellä tuntuu olevan ihan ok, tunnen monta sieltä valmistunutta ja opiskelevaa. Yhtään en tunne psykan opiskelijoita. Kummassakohan olisi kotiäidin helpompi suorittaa opintoja...?!

ap

Sittenhän kun olet sisällä toisessa voit lukea sivuaineopintoja toisessa - en tiedä miten tällaista nykyisin sallitaan mutta varmaan jotain reittiä (avoimessa?) mahdollista. Yllättäville aineyhdistelmille näkyy olevan käyttöä työelämässä, ja juuri psykologia on hyvä yhdistelmä monien aineiden kanssa (tiedän yhden jolla esim. lentokonetekniikka + psykologia oli erittäin toimiva yhdistelmä).

Ota huomioon sekin että oikikseen on vaikea päästä (et varmaan tiennytkään:-).

Kumpi kiinnostaa sen jälkeen enempi vai ihan joku muu? Jos oikeasti haaveilet alanvaohtoa, niin kerää ko sivuilta vaikka 5 mielenkiinoiselta kuulostavaa hommaa ja arvioi kuvausten ja haastattelujen (lue sivuilta) perusteella, mikä olisi sinun juttusi.

terveisin minä, jolla sama duuni työnalla

Jyvät seulotaan akanoista aika nopeesti ja joistain aletaan väsäämään tutkijoita. Olen ollut psykan laitoksella itse ja tunnen ammatin hyvin. Jos haluat lisäksi vielä erikoistua, edessäsi on n 10 vuoden opinnot (esim neuropsykologiksi)....suosittelen siis oikista edelleen. t oikista suositellut

Psykologin tie on pitkä ja kuoppainen ja sinun ammattisi yläpuolella tulee aina seisomaan lääketiede ja psykiatria...lakimiehellä on paljon enemmän vaihtoehtoja ja tulet tienaamaankin enempi!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat