Vierailija

Mulle lääkäri määräsi heinänuhaan Zyrteciä, mutta se epäilyttää. Edellisessä raskaudessa määrättiin jotain toista, en kyllä muista mitä.

Mitä te muut syötte? Tai tiedättekä Zyrtecin turvallisuudesta tarkemmin?

Marge

rv 38+6

Kommentit (6)

Kävin naistentautien- ja synnytysten erikoislääkärillä kun oma tk lääkäri ei suositellut ennen syömiäni allergialääkkeittä (setirisiinipohjaiset) ja käski vaan koittaa kestää. Tämä keskussairaalan erikoislääkäri vahvisti tk lääkärin puheet, mutta toisaalta sanoi, että ainoa mitä voi ottaa on Atarax. Sen huono puoli on kolmiolääkkeenä valtava väsymys ja saa ottaa normaalista määrästä poiketen vain yhden per pv. Eli olenkin ottanut nyt vain pahimpaan oloon puolikkaan silloin tällöin.

Outoa jos jonkun lääkäri suositellut setirisiinipohjaisia?

sain neuvon, että vain setiritsiiniä saa käyttää! Sitä olen nyt toista kuukautta onnellisena/luottavaisena popsinut. Ihmettelen kyllä kovasti näitä ristiriitaisia tietoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

eli Zyrtek, Heinix tms. ovat niitä, mitä mulle annettiin luvan käyttää raskauden aikana.

Mulla siitepöly-, eläinpöly-, huonepöly-, sekä joitakin ruoka-aineita, joille olen allerginen.

Ensisijaisesti suositeltiin paikallisvaikutteisia, eli tyyliin silmiin silmätippoja, nenään nenäsuihketta...., mutta kun iho-oireitakin ajoittain on, pakko välillä ottaa antihistamiinia ihan suunkauttakin.

Juttelin asiasta synnärillä, (muitten asioitten tiimoilta oli ko. lääkärille aika) sisätautien- sekä reumasairauksien erikoislääkärin kanssa, joka tapaa siis päivittäin odottavia mammoja.

Neljäs raskaus menossa, rv 24+4 menossa.

Kaikki missä on vaikuttavana aineena setiritsiini ovat turvallisia käyttää. Kuten esim Zyrtec, Heinix ja muistaakseni myös Histec. Itselläni on Heinixiä.

sroigh 39+4

Ite oon saanu kuulla monta eri ristiriitasta "faktaa" lääkäriltä, neuvolasta, hoitajilta, jne...että soitin Teratologiseen ja kysyin asiasta, että sain varmuuden lääkkeistä. A-lääkettä saa käyttää.

http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437

"Teratologinen tietopalvelu on koko maan kattava puhelinpalvelu. Yhteyttä voivat ottaa raskautta suunnittelevat tai jo lasta odottavat vanhemmat, terveydenhoitohenkilökunta, apteekit ja terveydenhuollon viranomaiset. Palvelun tärkeimpiä tehtäviä on sikiövaurioiden ennaltaehkäisy."

* puh. (09) 471 76 500

* kyselyihin vastataan arkisin klo 9-12

Ensimmäisen ja myös tän toisen raskauden aikana määrättiin zyrteciä. Kyselin vielä et onko jotain suositeltavampaa lääkettä, mutta samalla viivalla ovat kuulemma kaikki sallitut. Allergialääkkeiden syöminen tarvittaessa on suositeltavaa lääkärin mukaan. Jos äiti kärsii happivajeesta niin myös vauvakin...

Sanottiin kyllä vielä että jos nenäsuihkeilla ja silmätipoilla pärjää niin parempi, mutta harvat pärjää ellei ole vain lievä allergia. Nenäsuihkeissa on aika ehdottomaltakin kuulostava ohjeistus ettei pitäisi käyttää raskauden tai imetyksen aikana, mutta neuvolassa sanoivat, että ei mene verenkiertoon kun käyttää oikein ja saa käyttää.

Toivotaan että allergia helpottaa lääkityksellä niin saat nauttia kunnolla kesästä!

-flipperi 23+0

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat