Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

makuisia. Koskaan ei voi ostaa niitä suurta erää kerralla. Aina pitää ostaa purkki tai pari ja koemaistaa ja sen jälkeen sitten pitää metsästää sillä päiväyksellä varustettuja lisää. Mikseivät ne osaa tehdä tasaista laatua?

Kommentit (22)

Ei kelpaa lihasoseet, joita olen kokeillut. Ei kelpaa maissisose. Ainoastaa kukkakaali ja parsakaali kelpaavat kokeilluista. Suomalaista kukkakaalia ja parsakaalia ei enää saa kaupoista. En ymmärtänyt niitä ostaa loppukesällä pakastettavaksi. Lihat keitän itse ja lisään sitten siihen kukkakaali- tai parsakaalisoseeseen.

Miksi luulet että tutkitaan tarkemmin? Itse olen läheisessä yhteydessä viljelijöihin ja heidän mukaan esim. tomaatin ja paprikanviljelyssä Espanjassa käytetään tosi paljon tuholaismyrkkyjä, koska siellä on niin paljon enemmän niitä tuholaisia:(. Eiköhän koske myös parsakaalta ja kukkakaalta? En tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli lastenruokiin tarkoitetuilla raaka-aineilla on tiukemmat torjunta-ainejäämärajat kuin muilla elintarvikkeilla. On säädetty lailla tämä asia. Kannattaa siis ennemmin ostaa valmista kuin tehdä itse ulkomaisista kasviksista tai hedelmistä.

Muistelisin kyllä, että perunaakin voi pakastaa yhdessä jonkun muun kanssa.

Oma asiansa on sitten se, että itse tehden säästää melkoisesti, sillä lisättyä vettähän nuo valmisruoat ovat suurimmaksi osaksi.

Eli lastenruokiin tarkoitetuilla raaka-aineilla on tiukemmat torjunta-ainejäämärajat kuin muilla elintarvikkeilla. On säädetty lailla tämä asia. Kannattaa siis ennemmin ostaa valmista kuin tehdä itse ulkomaisista kasviksista tai hedelmistä.

- en ollutkaan tiennyt tuota, että niilla on tiukemmat raja-arvot.

Muistelisin kyllä, että perunaakin voi pakastaa yhdessä jonkun muun kanssa.

-- itse olen kyllä pakastanut perunaakin, nimenomaan muun seassa sitä voi pakastaa.

kyllä tuolla " muualla maailmassa" käytetään aika lailla kovempia myrkkyjä ja torjunta-aineita kuin täällä meillä. Ja luittekos hesarin kuukausiliitteestä joku aika sitten miten siellä tomaatteja kasvatetaan? Eipä tehnyt sen jälkeen espanjalaisia tomaatteja mieli =(

et bataattia vaan antavat vauvalle, peruna on jotenkin heillä nyt epämuodikas ruoka. täällä ei ole kun ulkolaista batattia ja kuinka paljon vauva sitä sitten syö kun ei perunaa saa... eli pelkkää myrkkyä pienelle vauvalle..

peruna on kotimaista ja luomuakin saa ei ole kovinkaa paljoa kalliimpaa.

kotimaisia kaaleja maissia ja yms. olen pakkaseen pakastanut hirmu määrät. ulkolaisia en kyllä anna!!!!

En siis ymmärrä mitä pahaa on ulkomaalaisissa vihanneksissa esim. espanjalaisissa? Ja ne tutkitaan varmasti tarkemmin kuin Suomen vastaavat.

uutisoitu ja näytetty ihan kuvaankin, että tomaattiviljelmät ovat ihan lentokentässä kiinni. Ja kun lentokoneet laskeutuu, niin niistä tippuu jonkin verran kerosiiniä. Ja nää menee nyt sitten ko. tomaattien päälle!

Kanarian saarilla käydessä meille esiteltiin sammiot, joissa banaanit käsitellään, että säilyvät (pehmeä kuori kun on) asiakkaalle asti. Yksi jätehuollossa työskentelevä kierrätysihminen kertoi, että banaanit myrkytetään 70 kertaa, ennen kuin tulevat pöytään. Kuorissa on kuulemma niin paljon, myrkkyä, että eivät maadu. En ole itse kokeillut, niitä kompostiin laittaa. Koska edellä mainittujen juttujen jälkeen lopetin banaanin syönnin.

Tuo tomaatinviljely ainakin. Ja se että banaania myrkytettäisiin 70 kertaa... Joo olen ennenkin kuullut, että banaani on se hedelmä jossa eniten jäämiä.

Tosin mielestäni kuori kyllä maatuu? Olen joskus heittänyt täällä meillä kotona niitä tuonne läheiseen metsikköön ja ainakin ne mustuvat ja mädäntyvät lopulta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat