Seuraa 

Heips!

Eka inssi on nyt tehty! Kummasti sitä vaan saa voimia ja toiveikkuutta lääkärissä käynnin jälkeen. Seurantaultrassa kp11 näkyi useampikin munasolu, mutta tänään niistä oli kasvanut vain yksi. Toivottavasti tuottaa tulosta, sillä eihän siihen tarvita teoriassa kuin yksi siittiö ja yksi munasolu ;)

Onko kenelläkään jo eka inssi tuonut toivottua tulosta?

Onnistumisprosentti (15-20) kuulosta kovin alhaiselta...

Jos tämä inssi ei meidän kohdalla tärppää, niin seuraavassa kierrossa minun on clomien lisäksi pistettävä Menopuria.

Kommentit (10)

paljonko teillä on maksaneet nämä kaikki lääkärissä käynnit ja seurantaultrat ja inseminaatio tähän asti? Ja missä ollette käyneet?

Itse alan kohta kallistua samaan hoitoon ja haluasin vähän varautua noihin maksuihin miten paljon ne ovat ja miten ne aina maksetaan kun mitä olen hinnastoja katsonut niin kalliita ovat. Hinnastossa on inseminaation hinta mutta en oikein tiedä mitä siihen hintaan tulee vielä lisäksi kun onhan niitä lääkärissä käyntejä enemmän kuin tuo inssi.

Itselläni on 3v. tytär jonka yrityksessä meni 9kk ja nyt toista yritetty 1v3kk ja siinä välissä keskenmeno toukokuussa -05. Terveyskeskuksessa käyty ja minun perusverikokeissa ei ollut mitään ja mieheni spermanäyte on juuri tutkittavana ja kun tulokset tulevat niin lähete lähtee jorviin lapsettomuustutkimuksiin. Ja siellähän kestää ja enää en jaksa odottaa kun on ihan tarpeeksi jo odotettu. Joten alan pikku hiljaa kääntymään näiden yksityisten puoleen.

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne!

Heips quiero3!

En pahastu uteluista lainkaan, kovasti asiat askarruttivat tämä aamuna itseänikin ja nyt kun olen jo" konkari" , niin vastaan ihan mielelläni. Tämä oli siis eka clomikierto ja eka inssi. Yritys on aloitettu 10/04 kun jätin e-pillerit pois. Kävin seurantaultrassa kp11 ja silloin oli toisella puolella 2 ja toisella peräti 4 munasolunalkua. Vaste clomeihin oli lääkärin mukaan oikein hyvä. Tänään kp15 tehtiin inssi ja ultrassa ei näkynyt kuin 1 suureksi kasvanut munasolu. Lääkärikin tätä hieman kummasteli ja totesi, että jos inssi ei nyt onnistu, niin seuraavassa kierrossa tarvitsen clomien lisäksi pistoksia kp8.-10., jotta useampi munasolu jaksaa kasvaa suureksi. Hedelmöittymisen mahdollisuudet kasvavat jos on enemmän kuin yksi solu hedelmöitettävänä. Kaksi inssiä lääkärin mukaan kannattaa tehdä ja sen jälkeen siirtyä jo koeputkihedelmöitykseen. Tässä vaiheessa hoidot tehdään yksityisellä, jatkosta en vielä tiedä. Meillä on aika julkiselle puolelle tammikuussa, joten tuo toinen inssi varmaankin tarvittaessa tehdään yksityisellä. Jatkosta ei tiedä, toivottavasti ei tarvitse edes miettiä asiaa...

Inssi ei sattunut yhtään, jännityksestä meinasivat jalat ihan täristä, mutta hyvin meni. Lääkäri katsoi ensin ultralla tilanteen ja sitten laittoi putken (mikälie instrumentti) paikalleen ja pestyt siittiöt pääsivät matkaan. Vähän hassulta tuntui lähteä klinikalta kotiin, kun pelkäsin että siittiöt putoavat pois paikoiltaan kotimatkan aikana...

Raskaustestin voin tehdä 2.12. jos kuukautisia ei kuulu. Toisaalta kovasti haluan uskoa onnistumiseen ja mieheni on ihan satavarma, että onnistaa, mutta toisaalta pikkuinen realisti minussa haluaa vähän hillitä kuvitelmia. Jännittäviä hetkiä siis edessä täällä ja siellä sinullakin. Saitkos yhtään apua askarruttaviin asioihin?

Miliko

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä voi! Meillä on ihana 1-vuotias poika tuloksena ensimmäisestä inssistä. Seuraavaksi olisi jo tämän ekan inssin jälkeen ikäni takia siirrytty ivf:ään, joten helpotus oli suuri. Onnea teille kaikille insseihin!!!

Teillä on jo jonkin aikaa inssistä, mitä kuuluu? Toivottavasti teillä on tärpännyt!

Mulla clomit näyttäisi tehoavan ja eka inssi osuu luultavasti lauantaille tai maanantaille. Mun täytyy vielä odotella, mutta jokos teillä piinaillaan?

-Q-

Ei kannata vielä hätäillä ja ajatella, ettei onnistunut Katariina77. Vaaleanpunaisia kuvia en minäkään kannata, vaan realismia sen sijaan. Ei kai vielä tuossa vaiheessa viikko inssin jälkeen voi mitään oireita tai kummempia tuntemuksia ollakaan. Odottele vaan rauhassa vielä viikko ja sen jälkeen rupea kuulostelemaan ja todenteolla jännäämään... Ehkä helpommin sanottu kuin tehty. Mieheni oli sitä mieltä, että mielentilalla ja positiivisilla ajatuksilla on tärkeä osa. Jos vaan kuvittelen ettei onnistu, niin ei onnistukaan. Siihen minä vastasin, että jos kovasti toivoo ja odottaa, niin ei raskaaksi tulekaan ja sitten kun on muuta ajateltavaa ja muita asioita mielessä, niin naps! Onhan noita legendoja luettu ja kuultu jo monta. Mikähän on oma tilanne viikon päästä, silloin on olen samassa tilanteessa kuin sinä... Kerrothan miten sinulle kävi?!

Ja vielä quierolle vastauksia: inssin ajoitus kp15, määräytyi seurantaultrassa, kunhan lääkäri ennusteli ja laski miten munasolu kasvaa. Tuota viikonlopulle osuvaa ovulaatiota minäkin olen ajatellut, että meneekö se kierto sitten vain ohi, jos niin käy. Sormet ristiin, että päivät osuvat sopiville kohdille inssiä ajatellen.

Todennäköisyysjuttu on aika kummallinen juttu. 15-20% mahdollisuus kuulostaa tosi pieneltä, mutta jos vertaa ihan normaaliin tilanteeseen (noin 25%) kun ei ole vikaa tai ongelmia kummallakaan pariskunnasta, niin ei se ihan huonolta näytä. Pähkäiltiin miehen kanssa eilen, että mikähän meidän prosentti luonnollisesti olisi, sillä kummallakin on jonkinlaisia ongelmia, mahtaako tuo inssin prosentti olla oikeastaan parempi kuin luonnollisesti yrittämällä. Ymmärrätkö mitä yritän selittää?

Kaksi inssiä ja sitten koeputkihedelmöitykseen kuulosti kyllä hurjalta. Pitää kysyä seuraavalla kerralla mitä se oikein tarkoittaa? Eli onko mulla ovulaation kanssa isompia ongelmia kuin luulin tai onko siittiöissä jotain muuta ongelmaa. Toivon kyllä kovasti, että onnistaisi tällä kertaa, sillä omaan mahaan piikittäminen kuulostaa ikävältä.

Onnea teille molemmille Katariina77 ja quiero3 ja kaikille muillekin inssiin menijöille tai sieltä tulijoille!

Miliko

Sain paljonkin vastauksia, kiitos!

En tiennytkään, että noinkin voi käydä, että vaikka ekassa seurantaultrassa kaikki näyttäisi lupaavalta, saattaa olla ettei inssipäivänä kaikki olekaan kunnossa. Huih! Nyt jännittää kahta kauheammin, tuntuu että niin moni palanen täytyy osua kohdalleen, että edes inssi voidaan tehdä. Ja sitten vielä se hedelmöittyminen ja kiinnittyminen ja... huh huh! Mutta onhan noita lapsia maailmassa, joten kyllä mä uskon, että meillekin omat lapsukaiset syntyy joku kaunis päivä!

Oliko sulla vaan siis se yksi seurantaultra ja sen perusteella sovitte inssin ajankohdan, vai miten se menee? Pelkään, että ajoitus menee mönkään, kun ovis voi osua just sunnuntaiksi (mulla oli kp1 maanantaina)! Ja lisäksi mulla on ovistikut jostain syystä näyttänyt plussaa kaksikin kertaa samassa kierrossa, vaikka verikokeiden mukaan ovulaatiota ei ole ollut...

Miksiköhän tehdään vaan kaksi insssiä ja sitten suoraan koeputkihedelmöityseen? Eikö insseissä ole periaatteessa about sama todennäköisyys tulla raskaaksi kuin normaalistikin/kierto, eli n. 15-20%? Muistaakseni lääkäri sanoi meille, että kannattaa inssiä kokeilla useammankin kerran. Mutta en mene vannomaan. Tuntuu vaan hassulta, kun eihän ketään vauvayritystäkään aloittelevaa paria todeta lapsettomaksi, jos niillä ei kahdessa kierrossa tärppää. Täytyykin kysyä ens keskiviikkona tota mun lääkäriltä...

Plussaonnea sulle ihan mielettömästi!!! Kiva kun sun mieskin on noin toiveikkaana, varmasti hyvä enne! Tulethan raportoimaan, että miten teille kävi!+++++++++++++++++++++++++++++++++

-Q-

Mullakin eka inssi takana. Nyt vietetään pp 7 eli noin viikko vielä jännättävää. Raskaustestin voin tehdä 25.11 jos ei menkkoja kuulu ennen sitä.

Olin jotenkin tosi toiveikas ennen inssiä ja maalailin jo ruusunpunaisia kuivia seinille, että nyt meille tulee vauva. Nyt inssin jälkeen olo on ihan sellainen, että ei tainnut tärpätä. Ajoitus taisi olla oikea ja kaikki muutenkin näytti hyvältä, mutta kun ei se ole niin yksinkertaista. Yksi munasolu oli irtoamistaan vaille valmis seurantaultrassa ja irroituspiikillä se saatiin varmuudella matkaan. Onnistumisprosentti on kuitenkin melko pieni. Taitaa meillä mennä koeputkihedelmöityksen puoleen, ennen kuin onnistuu.

Mitään oireita ei ole, rinnat ei ole kipeät ja jotenkin ajattelen, että kyllä sen pitäis jo nyt tuntua joltain...tai sitten ei. Ajan kulku on vaan niin hidas!! ++++onnea meille kaikille :-)

Kiitos Miliko kannustuksesta! :))Totta viserrät, että turha pessimismi ei kyllä ainakaan fiiliksiä nostata. Ei saisi yrittää ja pitäisi olla vain onnellinen ja tyyni. Miten voi lakata yrittämästä!

Noista todennäköisyyksistä sen verran, että minulla ja miehelläni ei ole kummassakaan MITÄÄN aikaa, mutta raskaus ole silti alkanut. Siksi en oikein näihin todennäköisyyksiin omalla kohdallani usko, kun ei se paljoa normaaliyhdynnästä eroa.Ovulaatio on tietysti valvottu ja siittiöt ainakin löytävät tiensä kohtuun :-)

Töissä on ainakin niin kiirus, etten koko aikaa ehdi omaa oloani miettiä, mutta stressihän saattaa vain haitata raskautumista...hmmm

Tulen oitis kertomaan jos vihdoinkin saamme kaksi viivaa tikkuun :-))

Toivottavasti teillä on plussaonnea matkassa!

Mulle tehdään myös tässä kierrossa ensimmäinen inssi, ja nyt jo jännittää (siis positiivisella tavalla) todella paljon! Millaista se oli? Sattuiko se?

Mulla on ens keskiviikkona seurantaultra kp10, ja nyt vaan toivon peukut ja varpaat pystyssä, että clomien avulla ovulaatio saatais onnistumaan!

Ootko käyttänyt clomeja aikasemmin, vai oliko tää sullakin ensimmäinen kierto? Mikä sulla oli nyt sitten kp, kun inssi tehtiin? Ja miksi heti toisessa kierrossa joutuisit laittamaan myös piikin clomien lisäksi, eli miten sen menopurin (?) pitäis vaikuttaa?

Toivottavasti et pahastu uteluista, mutta kiinnostaa kovasti, kun sama on pian edessä!

Koitapas jaksaa odotella vielä ainakin viikko ihan rauhassa ennen kuin alat piinailla. Pidän varmuuden vuoksi sullekin peukkuja ja varpaita pystyssä! bdbdbdbdbdbdbdbd

-Q-

Täytyy kaivaa laput esiin ja laskeskella, mitä on tähän asti hoidot maksaneet. Me ollaan ihan alkuvaiheessa, joten ei vielä olla saatu rahaa kulumaan suuria summia. Jotain tämänsuuntaista:

-ensimmäinen spermatesti 120e (tästä sai kelakorvauksen, summaa en muista)

-omat verikokeet 39e

-munanjohtimien aukiolotutkimus 174e (omavastuu noin 109e)

-lasku inssin yhteydessä tehdystä spermapesusta 120e (omavastuu noin 95e)

-viimeisin lasku 224e (omavastuu 133e)

eli mitäs tuosta nyt tulee... alle 500e. Paljon rahaa, sillähän saisi melkein puolikkaan sohvan. Onneksi laskut ovat tulleet tipoittain, eikä ole tarvinnut maksaa kaikkea kerralla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat