Vierailija

Jos sinä kuskaisit naapurin lasta samaan kerhoon kuin omaasi, odottaisitko naapurilta jotain vastapalvelusta?

Kommentit (23)

Siis oot pimee taksi, joku voi tehdä susta tutkintapyynnön poliisille tai verottajalle. Entäs jos ajat kolarin ja joku lapsi loukkaantuu / vammautuu ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ei kyllä päivittäin kuskanneet hekään. ehkä kerran kahdessa kuussa.

kyllä kai he voisivat jotenkin huomioida asian. en tiedä. mutta ei heidän täydy kyllä autoa sen vuoksi hankkia.

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

sovi äidin kanssa, että sinä kuljetat joka toinen viikko ja tämä äiti joka toinen viikko. Kuljettamiseen käytätte teidän autoa. So simple. Niin sinäkin saat " lapsivapaata" aikaa kahden matkan verran.

ap

Itsekin olen monet kerrat kuskannut naapurin lapsia milloin mihinkin, kun heidän äidillään ei ole ajokorttia. Lapset kulkevat samassa kerhossa kuin meidän poika, ja aina kun heidän isänsä ei jouda viemään heitä, tarkoittaa se, että minun on huolehdittava myös nämä naapurin lapset kerhoon. Sen sijaan silloin, kun naapurin isukki ehtii viemään omansa, ei meidän lapselle ikinä tule kutsua tulla samalla kyydillä.

Ihmettelen siis minäkin, miten surkeat käytöstavat joillakin voi olla! Mitään rahallista korvausta en itsekään ole ikinä odottanut, vaikka olen siis ihan asiasta tehdenkin toiminut kuskina, en pelkästään oman lapsen kuskaamisen ohessa. Vastavuoroisuuden puute tässä kuitenkin nyppii.

varsinkin jos ja kun alle eskari-ikäisiä ovat. pojat ainakin niin onnettomia pukemaan itse että nolottaa. tälle toiselle äidille jää lapsi-vapaata aikaa kahden matkan verran enemmän. kyllä minä ainakin tekisin jotain kyydin palkaksi. leipoisin tai muuta, ottaisin kyyditsevän äidin lapsen esim. leikkipuistoon mukaan ja äiti saisi näin vapaata.. ihan mitä vaan mutta ihan ilman mitään en minäkään kehtaisi muksuani kuskauttaa

Tietty eri asia jos oot menossa kerhon jälkeen asioille, kylään tms. niin ymmärrän että ei voi alkaa kuskaamaan kaveria ensin, mutta jos olet menossa kotiin ja naapurin muksu istuu auton takapenkillä niin onko niin vaarallista? Oikeesti? Kuluuko sulla kauheesti enemmän bensaa siinä?

Minä ainakin oon aina tarjonnu kyytiä naapurille/kaverille jos tiedän että on sama matka. Enkä oo koskaan velottanut mitään.

Jos sä haluut jotain korvausta tms. niin sun pitää sanoo että tää kyyti maksaa sitten sen ja sen verran. Turha kai siitä täällä on rutista!?

Vierailija:

Lainaus:

mutta ei heidän täydy kyllä autoa sen vuoksi hankkia.

Mutta jotain pientä kivaa vastinetta olisi mukava saada... Varsinkin näin raskausajan loppupuolella.

ap

kuskaan tyttäreni kaveria kerran viikossa harrastukseen, aamuisin hän tulee meille ennen koulun alkua ja mennään sitten yhdessä kouluun ja joskus kotiinkin. Mielestäni tyttö kulkeen mukana ihan vaivatta ja on mukavaa kun näkee lapsilla olevan hauskaa yhdessä. Jos meillä ollaan kipeinä tms ei päästä harrastuksiin tai aamu ei sovi niin ilmoittelen ajoissa - heillä kun ei ole autoa.

Minusta on aika kiusallista kun lapsen vanhemmat haluaisivat jotenkin " korvata" tämän " suuren" vaivan. Lapseni kyllä pääsee heille useasti leikkimään/puistoon otetaan mukaan mutta kaipa kaverukset muutenkin olisivat yhdessä....

tytöt ovat kyllä jo " isoja" mutta perään saa silti katsoa hiukan, ettei tavarat unohdu ja kouluun otetaan reppu mukaan :) ehkä olisi eri asia jos heidät pitäisi pukea kurakamppeisiin ja vetää rukkaset käteen jne...

Vierailija:

Lainaus:

Mutta hän on todella korvannut sen muutoin, laittanut mm. lounasta ja olemme syöneet yhdessä, kutsunut päiväkahville, ollut joskus lapsenvahtina, tosin olen minäkin ollut sitä.

Vastavuoroisuutta minäkin kaipaan, oli se sitten missä muodossa tahansa. Vaan en oikein ilkeä asiasta suoraankaan sanoa...

ap

Jos olette jutelleet kerhoista ja tämä äiti on sanonut, että muuten lapsi voisi mennäkin kerhoon, mutta ei ole autoa ja sinä olet sanonut, että meidän kyydillä pääsee, homma on ok. (Silti itse korvaisin jotenkin, veisin jouluna kukan tai suklaata tms.)

Jos taas tämä äiti on soittanut ovikelloa ja sanonut, että kun sinä kerran viet omasi kerhoon, niin ota kyytiin meidänkin lapsi, olisi ollut järkevää siinä vaiheessa keskustella kyyditsemisen korvaamisesta.

Mutta jos kyse ei ole bensarahasta vaan nimenomaan ajasta, sovi äidin kanssa, että sinä kuljetat joka toinen viikko ja tämä äiti joka toinen viikko. Kuljettamiseen käytätte teidän autoa. So simple. Niin sinäkin saat " lapsivapaata" aikaa kahden matkan verran.

aina kun olen huomannut, että tarvis on. Joskus naapuri on soittanut ja pyytänyt, joskus itse olen tarjoutunut apuun. Ja vastapalveluksia on tullut - ei tosin samassa muodossa, enkä sitä todella odotakaan. Tilanne on se, että minulla on oma auto, naapurin mies on autolla päivät töissä, joten en todella odota, että naapurin mies menisi töihin julkisilla (mitkä meiltäpäin on ihan syvältä), jotta naapuri saisi vuorostaan kuskata lapsia kerhoon.

Mutta hän on todella korvannut sen muutoin, laittanut mm. lounasta ja olemme syöneet yhdessä, kutsunut päiväkahville, ollut joskus lapsenvahtina, tosin olen minäkin ollut sitä.

Ydinsana siis vastavuoroisuus! Jos se puuttuu, ymmärrän, että tilanne syö miestä (tässä siis naista...)! Palveluksia on ihana tehdä ihmisille, joilta palveluksia saa myös takaisin.

Vierailija:

Lainaus:

sovi äidin kanssa, että sinä kuljetat joka toinen viikko ja tämä äiti joka toinen viikko. Kuljettamiseen käytätte teidän autoa. So simple. Niin sinäkin saat " lapsivapaata" aikaa kahden matkan verran.

Eikä mulla ole lapsivapaata, on kohta kaksi pienempää hoidettavana.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat