Seuraa 

Tiedustelisin, että minkä takia olette olleet kyseisessä operaatiossa? Kuinka kauan jouduitte jonottamaan? Mitä maksoi (jos esim yksityisellä)? Riskit?

Kommentit (2)

Mä pääsin tosi nopeasti laparoskopiaan eli vajaassa kahdessa viikossa lähetteen kirjoittamisesta :0. Sain lähetteen yksityiseltä gyneltä, joka on myös keskussairaalamme gynekologeja. Lapa tehtiin siis sairaalassa ja hoidot jatkuvatkin siitä eteenpäin julkisella puolella.

Mulle laparoskopia tehtiin kai siksi, että oli pieni epäilys endosta. Mutta muutamaa kiinnikettä kummempaa ei löytynyt.

Laparoskopia tehtiin, koska haluttiin vain varmistaa, että kaikki on ok, kun minulla oli ollut verenmyrkytys muutamaa vuotta aiemmin ja sen seurauksena voi tulla mm. kiinnikkeitä.

Kiinnikkeitä löytyikin ja ne poistettiin, mutta yllätyksenä tuli se, että munatorvet olivatkin tukossa. Minulle oli tehty kahta kuukautta aiemmin HSSG ja sen mukaan toinen munatorvi oli varmasti auki ja toinenkin todennäköisesti auki. Laparoskopiassa tulos oli kuitenkin päinvastainen. Omalla kohdallani oli hyvä, että jouduin laparoskopiaan koska muuten olisi lähdetty väärillä hoidoilla liikkeelle (inseminaatio) ja nyt siirryimme suoraan (jonotuksen jälkeen) IVF:n.

Kävin laparoskopiassa Jorvissa, Espoossa, maaliskuussa 2004. Tuolloin jono oli vain 1-2 kk.

Nukutuksessa on kai aina oma riskinsä mutta ainakin omalla kohdallani toimenpide oli helppo. Menin sairaalaan aamulla klo 8.30 ja pääsin kotiin jo klo 13.30.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat